مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تصمیم دولت، احیاء کارخانه نساجی مازندران است

تصمیم دولت، احیاء کارخانه نساجی مازندران است
نساجی نیوز: استاندار مازندران گفت: مشکلات و مطالبات کارگران و مجموعه کارخانه نساجی مازندران باید با همت همه مسئولان رسیدگی و مرتفع شود.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، "سید علی‌اکبر طاهایی" در جریان بازدید از روند احیای کارخانه نساجی مازندران، که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و "اکبری"، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان صورت گرفت، به تصمیم دولت نسبت به احیاء کارخانه نساجی مازندران، اشاره کرد و افزود: مشکلات کارگران و مجموعه کارخانه باید با همت همه مسئولان رسیدگی و مرتفع شود.
وی به بازدید و بررسی روند احیای کارخانه‌های نساجی مازندران توسط هیات اعزامی از سوی معاون اول رییس‌جمهور طی هفته‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این گزارشها به معاون اول رییس‌جمهور برای پیگیری کار ارائه می‌شود.
بر اساس این گزارش، استاندار مازندران از سالنهای دوخت و دوز، آموزش دوزندگی و سالنها و سوله‌های در حال ساخت ریسندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل کارخانجات نساجی بازدید کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران، همچنین پس از بازدید، طی نشستی با کارگران و نمایندگان آنان در محل فرمانداری قائمشهر، اعلام کرد: مطالبات بحق این کارگران باید به طور جدی پیگیری و پرداخت شود.
استاندار مازندران از کارگران نساجی مازندران نیز خواست تا علاوه بر پیگیری مطالبات قانونی خود، به مدیریت کارخانه به منظور رفع کاستیها و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت مجموعه، کمک کنند.

صنعت نساجی ایران قابلیت صادرات سالیانه سه میلیارد دلار را دارد

صنعت نساجی ایران قابلیت صادرات سالیانه سه میلیارد دلار را دارد
نساجی نیوز: دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی، پوشاک و چرم ایران اظهار داشت: با شرایط کنونی می توانیم سالیانه سه میلیارد دلار انواع محصولات نساجی و پوشاک صادر کنیم.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از اتحادیه تولید و صادرات نساجی، پوشاک و چرم ایران، مهدی یکتا دبیر این اتحادیه با بیان این مطلب افزود:‌ صنعت نساجی کشور هم‌اکنون فاقد استراتژی مدون و جامع بوده و این موضوع باعث شده که سرمایه‌گذاریها در این حوزه با بی‌برنامگی همراه باشد.
او با اشاره به این‌که نباید بازار نساجی پوشاک کشور را به راحتی در اختیار شرکتهای خارجی قرار دهیم، اضافه کرد: متاسفانه هم‌اکنون صادرات صنعت نساجی کشور اتفاقی بوده و برنامه مشخصی در این زمینه وجود ندارد. پیش‌بینی ما این است که صادرات نساجی و پوشاک کشور در نیمه نخست امسال 10 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت، اما نیمه دوم سال صادرات رونق خواهد گرفت.
وی با بیان این‌که کشور سالیانه دست‌کم به دو میلیارد تکه انواع پوشاک نیاز دارد، اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 300 هزار نفر در صنعت نساجی و پوشاک کشور فعالیت می‌کنند و تخمین زده می‌شود که 100 هزار نفر نیز به صورت زیرپله‌ای در این صنعت کار می‌کنند.
یکتا با بیان این‌که بخشهای پوشاک، کف‌پوش و فرش ماشینی بیشترین ارزش افزوده را در بین محصولات صنعت نساجی و پوشاک دارند، اضافه کرد: سال قبل 490 میلیون دلار انواع محصولات نساجی و پوشاک از کشور صادر شد. از سوی دیگر ایران هم‌اکنون به 35 کشور دنیا از جمله اروپای غربی، آمریکا و چین صادرات نساجی دارد. بیشترین صادرات ایران به کشورهای عراق و افغانستان انجام می‌شود. صادرات نساجی و پوشاک ایران در سال 1388 به اوج خود یعنی 650 میلیون دلار رسید.
این فعال صنعتی اضافه کرد: چین هم‌اکنون به 197 هزار تن نخ از الیاف مصنوعی نیاز دارد و ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی درست بخشی از این نیاز گسترده چین را تامین کند. ایران زمانی در بازارهای آسیای میانه سهم عمده‌ای داشت، اما به مرور این بازارها را به کشور همسایه یعنی ترکیه واگذار کرد.
وی تاکید کرد:‌ اصل صادرات بر پایه مسائل سیاسی است. به عنوان مثال رئیس‌جمهوری ترکیه به هر کشوری که سفر می‌کند، کت و شلوار تولید کشور خود را به تن می‌کند و هیاتی چند صد نفره از تجار و صنعتگران ترکیه نیز او را همراهی می‌کنند.
یکتا خاطرنشان کرد: امروزه کشورهای مطرح در صنعت نساجی دارای استراتژی مدونی هستند و این استراتژی یا توسط دولت، یا توسط بخش خصوصی و یا به صورت ترکیبی تدوین شده است.
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی، پوشاک و چرم تاکید کرد: صنعت نساجی با همه منفی‌بافی‌ها هنوز هم صنعتی است که مزیتهای بسیار زیادی دارد و توانسته صادرات مناسبی نیز داشته باشد.

نوسانات بازار اکریلیک

نوسانات بازار اکریلیک
نساجی نیوز: بازار الیاف اکریلیک چین از ماه مارس در حال تعادل قرار گرفته است.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، بازار الیاف اکریلیک چین از ماه مارس در حال تعادل قرار گرفته ا ست. در اواخر ماه مه تولید کنندگان بزرگ الیاف کماکان قرار داد های جدید می بستند ولی تاجران الیاف با کاهش فروش مواجه بودند . آیا در ماه ژوئن نیز بازار ثبات خواهد داشت؟

دریافت فایل نوسانات بازار اکریلیک

بازار الیاف استیپل پلی استر

بازار الیاف استیپل پلی استر
نساجی نیوز: وضعیت فروش الیاف استیپل پلی استر در هفته گذشته اعلام شد.
به گزارش «نساجی نیوز» دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، وضعیت بازار الیاف استیپل پلی استر را در فاصله زمانی بین 4 تا 10 ژوئن 2011 اعلام کرد.
دریافت فایل بازار الیاف استیپل پلی استر

انتخابات هیأت‌مدیره شرکت خدمات پنبه و الیاف نساجی ایران برگزار

انتخابات هیأت‌مدیره شرکت خدمات پنبه و الیاف نساجی ایران برگزار شد
نساجی نیوز: مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده شرکت خدمات پنبه و الیاف نساجی ایران در تاریخ 28/4/90 با حضور اعضا تشکیل شد.
به گزارش «نساجی نیوز» در این مجمع گزارش هیأت‌مدیره در رابطه عملکرد شرکت و همچنین گزارش بازرس و حسابرس در رابطه با صورت‌‌های مالی و حساب سود و زیان شرکت مزبور در سال مالی منتهی به 31/2/90 قرائت گردید و مورد تصویب حاضرین قرار گرفت.
سپس انتخابات هیأت‌مدیره شرکت خدمات پنبه و الیاف نساجی ایران برگزار شد و شرکت‌های یزدباف، گلریس، اعتمادیه بوشهر، نساجی بروجرد و تولیدی ممتاز به عنوان اعضای اصلی و شرکت‌های فرش زمرد مشهد و نساجی مازندران نیز به عنوان اعضای علی‌البدل برای مدت دو سال به عضویت هیأت‌مدیره برگزیده شدند.
در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت مزبور نیز برگزار شد و چند بند از اساسنامه آن اصلاح گردید. ضمناً افزایش سرمایه این شرکت تا سقف 5 میلیارد ریال نیز مورد تصویب مجمع قرار گرفت و تصمیم گیری در خصوص زمان و نحوه اجرای آن به هیأت مدیره تفویض شد.

راه‌اندازی پارک فناوری مد و لباس

راه‌اندازی پارک فناوری مد و لباس
نساجی نیوز: معاون امور هنری وزارت ارشاد اعلام کرد: در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پارک فناوری مد و لباس تشکیل می‌شود.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از فارس، حمید شاه آبادی در مراسم روز عفاف و حجاب و رونمایی از نقشه راه کارگروه مد و لباس که امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه "پوشاک " ارائه کننده فرهنگ و تمدن هر کشور است، اظهار داشت: لباس هر جامعه‌ای نشان‌دهنده ارزش‌های فرهنگی و هویت آن جامعه است.
وی گفت: نقشه راه در حوزه مد و لباس طراحی شده و در این نقشه وظایف هر دستگاه برای رسیدن به چشم انداز مد و لباس تا سال 1404 مشخص شده است؛ با توجه به تشکیل بنیاد ملی مد و لباس، تا پایان سال جاری اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام خواهد شد ضمن اینکه فاز نخست اقدامات اجرایی در این حوزه را انجام داده‌ایم که از این بین می‌توان به تشکیل پارک فناوری مد و لباس اشاره کرد؛ امسال چرخه تولید پوشاک ایرانی پر رونق خواهد شد.
شاه‌آبادی به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد اشاره کرد و ادامه داد: مردم ایران در مقابل فرهنگ غربی رضاخان یعنی کشف حجاب ساکت ننشستند و برای از بین بردن نمادهای غربی تلاش‌های زیادی را انجام دادند.
وی با بیان اینکه دنیای غرب با گرفتن حجاب از زن چیز دیگری به او نداده است، اظهار داشت: یک زن زمانی کرامت انسانی پیدا می‌کند که حجاب داشته باشد البته رعایت حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه مردان را نیز شامل می‌شود؛ در تمامی آیاتی که در سوره نور به حجاب زنان پرداخته شده به حفظ و نگهداری نگاه در مردان نیز توصیه شده است.
معاون وزیر ارشاد با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب اصل بنیادین دین است، گفت: حجاب نماد یک جامعه مسلمان است و یک پرچم تلقی می‌شود زمانی وارد یک جامعه می شویم که اطلاعی از فرهنگ و ارزش‌های آن نداریم می‌توانیم از پوشش زنان با نوع تفکر آنها آشنا شویم.
وی ادامه داد: امام‌خمینی (ره) تنها کسی بود که توانست حجاب را به کشور برگرداند، این در حالی است که مقام معظم رهبری نیز در سخنانی فرمودند: کسی جز امام نمی‌توانست حجاب را به این مردم بازگرداند و این نشان از شجاعت و اندیشه بلندی است که ایشان داشتند.
شاه آبادی افزود: در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف کانون خانواده باید به عنوان معیار و مبنا قرار گیرد و ما نیز از تمام دستگاه‌ها خواسته‌ایم بر نهاد خانواده تمرکز لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه متولی مد و لباس وزارت ارشاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر وزارت ارشاد از سال 85 تا 88 برای اجرایی شدن به اقدامات زیربنایی پرداخت و در سال 89 اقدامات اجرایی خود را به رغم نبود بودجه مصوب نیز آغاز کرد؛ برگزاری نمایشگاه پوشش بانوان در فرهنگسرای نیاوران و عرضه و توزیع محصولات اسلامی در سالن حجاب از جمله اقدامات انجام شده این وزارتخانه در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به شمار می‌رود.

آغاز فعالیت کارخانه نساجی آرتا تجارت زرین

آغاز فعالیت کارخانه نساجی آرتا تجارت زرین
نساجی نیوز: با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استان ، کارخانه نساجی آرتا تجارت زرین اردبیل یکی از بزرگترین کارخانجات نساجی خاورمیانه روز دوشنبه به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت آرتا تجارت زرین در مراسم آغاز به کار این کارخانه با اعلام وجود ظرفیت تولید 30 میلیون قطعه پوشاک در سال در این مجموعه گفت: نگاه ما در مرحله آغازین این حرکت نگاهی فراملی و جهانی است.
مهدی مزنبی افزود: تولیدات این کارخانه بر اساس نیازها و بازار جهانی بوده و بر اساس آداب و سنن و نگاهی اسلامی خواهد بود.
وی با اعلام اینکه این کارخانه (سبلان پارچه سابق) درسنوات گذشته در دو مرحله راه اندازی و به دلایلی تعطیل شده بود افزود: دلیل این تعطیلی ها وجود اشکالاتی در بخش نرم افزاری بود .
وی بیان کرد: این مجموعه از لحاظ سخت افزاری مشکل خاصی نداشته و آنچه باعث توقف تولید در این واحد صنعتی بود نوع نگاه مدیریتی حاکم بر آن بوده است.
ادامه مطلب ...

بسته‌های حمایتی از نساجی در حد جلسه باقی ماند

دبیر انجمن صنفی کارخانجات نساجی اصفهان:
بسته‌های حمایتی از نساجی در حد جلسه باقی ماند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی کارخانجات نساجی استان اصفهان گفت: بسته‌های حمایتی از صنعت نساجی که از سوی سازمان صنایع و معادن برای این بخش در نظر گرفته شده بود، تنها در حد جلسه باقی مانده است.


مظفر چلمغانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه وعده سازمان صنایع برای در اختیار گذاشتن 30 میلیون دلار به عنوان کمک ارزی به کارخانجات و واحدهای نساجی تاکنون عملیاتی نشده است، اظهار داشت: متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات با وجود اینکه به بانک صنعت و معدن نیز معرفی شده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: وامی که قرار بود از این حساب در اختیار واحدهای نساجی قرار بگیرد، به منظور تهیه مواد اولیه این واحدها استفاده می‌شود که با وجود گذشت یک‌سال از تصویب آن هنوز به هیچ واحد نساجی پرداخت نشده است.
دبیر انجمن صنفی کارخانجات نساجی استان اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اختصاص تسهیلات و بسته‌های حمایتی مختلف دولت برای بهبود وضعیت واحدهای نساجی پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: هیچ‌یک از بسته‌های حمایتی که سازمان صنایع وعده اجرایی شدن آن به واحدهای نساجی را داده بود، عملیاتی نشده است.
وی افزود: با شرایطی که بر وضعیت تولید در کارخانجات نساجی به دلیل مشکلات فراوان پیش روی آنها وجود دارد، در حال حاضر اغلب واحدهای تولیدی نساجی استان اصفهان با 50 درصد ظرفیت تولید، فعالیت می‌کنند.
چلمغانی تعداد کل واحدهای نساجی استان اصفهان را هفت هزار و 800 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد، حدود دو هزار واحد شناسنامه‌دار و حدود سه هزار واحد بدون شناسنامه در استان به حیات خود ادامه می‌دهند.
وی تهیه سوخت کارخانجات نساجی استان اصفهان را در شرایط بسیار دشواری توصیف کرد و افزود: واحدهای تولیدی که سوخت مصرفی آنها گازوئیل است، آن را با نرخ هر لیتر 350 تومان تهیه می‌کنند که با توجه به وضعیت نامطلوب بازار تولید و فروش برای محصولات نساجی داخلی، این مسئله نیز به دیگر مشکلات این صنعت افزوده است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان بیان داشت: بسته‌ حمایتی وزارت صنایع که به منظور کمک به خرید سوخت واحدهای نساجی درنظر گرفته شده بود، نیز مانند دیگر بسته‌ها تنها در حد جلسه و تصمیم‌گیری باقی مانده است.
وی واردات قانونی و از طرفی قاچاق محصولات نساجی از جمله پارچه و نخ را از عوامل، سلب قدرت رقابت تولیدکننده داخلی در بازار دانست و افزود: کشورهایی مانند چین، هند، ترکیه و کره با وارد کردن محصولات خود به بازارهای ایران، حذف به ناچار تولیدکننده داخلی از این عرصه را رقم می‌زنند.