مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

معرفی واحدهای نساجی برای دریافت بیش از 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : طی یک سال گذشته چندین واحد نساجی متقاضی تسهیلات برای تامین 9125 میلیارد ریال معرفی شدند . 
ادامه مطلب ...

عرضه غیرقانونی منسوجات با ادعای نانو بودن و خاصیت آنتی باکتریایی در بازار ایران

دبیر کمیته نانو فناوری سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از منسوجاتی که با ادعای نانو بودن و خاصیت آنتی باکتریایی، امروزه در ‏بازار ایران بصورت غیرقانونی در حال عرضه هستند، تاییدیه معتبری را اخذ نکرده‌اند و بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و کارایی آنها ‏اثبات نشده است‎.‎  ادامه مطلب ...

ساخت نوعی نانوجاذب برای حذف رنگزاها از پساب‌های نساجی

نانوجاذبی با قابلیت جذب بسیار بالا توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شد.
نانوجاذبی با قابلیت جذب بسیار بالا توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساخته شد. بازیابی این جاذب در محیط‌های قلیایی امکان‌پذیر است. همچنین به دلیل سرعت بالای فرایند در صورت به کارگیری آن، می تواند در سیستم‌های پیوسته به کار رود.  
ادامه مطلب ...

تولید پارچه‌ ضدمیکروبی جدید با قابلیت درمان موضعی در کشور

محققان دانشگاه اصنعتی امیرکبیر به کمک نانوذرات مس، پارچه ضدمیکروبی جدیدی با کاربرد در حوزه پزشکی و منسوجات خانگی تولید کردند که از ثبات بسیار بالایی در شستشو برخوردار بوده و به روشی ساده و اقتصادی قابل تولید است. 
ادامه مطلب ...

مرکز تولید پشم در شهرستان سنقروکلیایی راه اندازی خواهد شد

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از خبرنگار سهیل سنقر علیرضا ایزدی در جلسه هماهنگی ایجاد مرکز تولید پشم در سنقرو کلیایی افزود:فضای کارخانه چرم سازی که در حال حاضر غیر فعال می باشد بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بحث پشم شویی،نخ ریسی و رنگرزی برخوردار است که منجر به تامین مواداولیه برای تولید فرش،گلیم و گبه خواهد بود. 
ادامه مطلب ...

چرا پوشاک در ایران گران است؟

هر چند این روزها بازارهای اقتصادی کشور دچار رکود تورمی است اما مساله اینجاست که بازار پوشاک به عنوان یک کالای اساسی هر چند به رونق همیشه نیست اما کساد کساد هم نیست و همین امر باعث شده در همه فصل های سال تردد انسانی در مراکز و بازارهای فروش پوشاک محسوس باشد. 
ادامه مطلب ...

بررسی مشکلات تولید کنندگان نساجی و پوشاک کشور

مشکلات صنعت پوشاک و نساجی در نشست ویژه ای به همین منظور با حضور تولید کنندگان این صنعت بررسی شد.
در این نشست که با حضور مشاورین وزیر و مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک و نیز نماینده  مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد آخرین وضع تولید، صادرات و مشکلات قاچاق این محصولات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
ادامه مطلب ...