مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بررسی نیروی هیدرو استاتیک وارده به سطوح مسطح غوطه ور در سیال غیر

چـکـــیـــده(Abstract) :

در این آزمایش ما توانستیم برای جسم چنبره ای شکل,دو حالت استغراق کامل و ناقص را در مقیاس آزمایشگاهی شبیه سازی کنیم وممان اینرسی و فشار وارده بر سطح و جسم چنبره ای شکل ومی توان گفت که در کل توانستیم نیروهای وارده به جسم شناور را طبق فرمولهای زیر بر اساس پایین آوردن سطح آب داخل محفظه شیشه ای,حساب کنیم.  




اگر در مشاهده ی تصاویر مشکل داشتید کلیک کنید


ادامه مطلب ...

روش صنعتی اندازه گیری ویسکوزیته (Saybolt)


چـکـــیـــده(Abstract) :

برای اندازه گیری ویسکوزیته مایعات از روشهای مختلفی که بعضی از آنها را قبلا بررسی کردیم،استفاده می کنیم.

روش صنعتی برای اندازه گیری ویسکوزیته روش  Saybolt می باشد که با استفاده از مدت زمان جاری شدن مقدار مشخصی از سیال و با استفاده از روابط تجربی ویسکوزیته را مشخص می کنند.




اگر در مشاهده ی تصاویر مشکل داشتید کلیک کنید

ادامه مطلب ...

اندازه گیری ضریب ویسکوزیته گلیسیرین در دماهای مختلف

چـکـــیـــده(Abstract) :

آزمایش برای تعیین ویسکوزیته یک مایع (گـلیسیرین) در دماهـای مختلف انجام شده و نتایج آن تحلیل گردید در این گزارش کار منحنی تغییرات این ضریب با سرعت و سرعت با دما رسم شده است.

مقــــدّمـــــه (Introduction):

لزجت در مکانیک سیالات مانند اصطکاک در مکانیک جامدات است. لزجت یک سیال به مومنتم مولکولی و چسبندگی بین مولکولی آن سیال بستگی دارد.


اگر در مشاهده ی تصاویر مشکل داشتید کلیک کنید

ادامه مطلب ...

اندازه گیری ضریب ویسکوزیته مایعات مختلف در دمای معمولی

چکیده (Abstract) :

آزمایشی برای تعیین ویسکوزیته مایعات مختلف گلیسیرین- پارافین و روغن موتور در دمای معمولی انجام شد و نتایج آن تحلیل گردید. این روش موسوم به روش اِستوکس می باشد.

مقدّمه  (Introduction):

 سیّال را مادّه ای تعریف کردیم که تنش برشی را تحمل نمی کند و دیدیم که اگر صفحه ای را روی سیال قرار دهیم و تنش برشی  را برآن اعمال کنیم صفحه با سرعت  حرکت خواهد کرد و یک چنین توزیع سرعتی را در سیال خواهیم داشت.



اگر در مشاهده ی تصاویر مشکل داشتید کلیک کنید

ادامه مطلب ...

مرگ برندها در ایران

برندکشی" در ایران جان گرفت. برندهای ایرانی در حالی که می توانستند هر کدام سفیر ایرانیان در اقصی نقاط دنیا باشند، به نوبت در صف "مرگ" قرار گرفته اند تا دیگر به جز نام و نشان و خاطره یی در آلبوم صنعت کشور و حتی دنیا چیز دیگری به یادگار نگذارند. ده ها نام به جا مانده از انقلاب صنعتی ایران همچون "ارج"، "آزمایش"، "نساجی مازندران"، "پارس الکتریک"، "هپکو"، "کفش ملی" و... هر کدام حکایت از مردانی دارد که آجر به آجر ساختمان های جاده مخصوص کرج را روی هم گذاشتند و بزرگ ترین اتوبان صنعتی کشور را ساختند. اینک این اتوبان به جای آنکه به میراث فرهنگی صنعت کشور تبدیل شود، یک به یک توسط سازمان های مختلف خریداری می شود تا شاید به صورت پارکینگی برای خودروسازان درآید یا اینکه با تغییر کاربری به مجتمع های مسکونی تبدیل شود

ادامه مطلب ...

سوالات 4 گزینه ای نساجی

* ریسندگی

11 -   از کشیدن الیاف از لابه لای هم و تاب دادن کامل به آن ها کدام محصول به دست می آید ؟

1 -  فتیله                            2 -   روبان                                   3 -   نیمچه نخ                              4 -   نخ                   

 

12 -    جدا کردن دانه  از پنبه الیاف وظیفه کدام ماشین است ؟

1 -  حلاجی                                  2 -   کارد                                            3 -    جین                        4 -    شانه

 

13 -    در ریسندگی پنبه کارد شده ( Carded  Cotton )   از کدام ماشین استفاده نمی شود ؟                                     

1 )    رینگ                               2)   فلایر                   3 )   کشش                         4 )  شانه              

 

ادامه مطلب ...

نمونه برداری از گرد و غبار پنبه

 

مقدمه

آلاینده های شیمیایی در محیط کار در برگیرنده ی تمام مواد اولیه، مواد خام، مواد واسطه و فرآورده های اصلی که در صنعت بکار می روند یا تولید می شوند، می باشند. این مواد که به شکل گاز، مایع و یا جامد هستند، ممکن است طبیعی یا مصنوعی بوده و دارای منشاء گیاهی، حیوانی یا سنتتیک (معدنی یا آلی) باشند. هر یک از این مواد دارای خطرات و زیانهای مختص به خود است که به نوع، راه ورود، مقدار و مدت زمان تماس بستگی دارد.

ادامه مطلب ...

قانون کار جمهوری اسلامی ایران۴


فصل5- آموزش واشتغال

5-1- کارآموز و مراکز کارآموزی‌

5-1-1- مراکز کارآموزی

ماده 107
در اجرای اهداف قانون اساسی و به منظور اشتغال مولد و مستمر جویندگان کار ونیز بالا بردن دانش فنی کارگران وزارت کار و امور اجتماعی مکلف است امکانات آموزشی لازم را فراهم سازد.
ادامه مطلب ...