مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارگران نساجی بروجرد در انتظار تحقق وعده ها برای بازگشت به کار

 مدتهاست حال صنعت بروجرد خوب نیست، صنایع این شهرستان یکی پس از  دیگری تعطیل می شوند و آنچه باقی می ماند کارگران بیکار شده است که سالها در واحدهای صنعتی کار کرده اند.
از جمله کارخانه های بزرگ بروجرد سامان کاشی، کاشی جم و زاگرس خودرو بود که به ترتیب طی سالهای اخیر تعطیل شدند و صدها کارگر را اخراج کردند و نساجی بروجر نیز اواخر سال گذشته اقدام به تعدیل نیرو کرد و ۴۸۰ کارگر بیکار شدند.
  ادامه مطلب ...

قیمت تمام شده نساجی ایران؛ بالاتر از کشورهای رقیب

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی کشور مشکلات پیش روی صادرات این صنعت را متوجه قیمت تمام شده و افت کیفی محصولات عنوان کرد.
حسن نیلفروش زاده با اعلام اینکه ظرفیت تولید صنعت نساجی کشور بیش از ٨۰ درصد نیاز کشور را تامین می کند، به محدودیت های سرمایه گذاری اشاره کرد و امکان افزایش ظرفیت تولید درپی افزایش سرمایه گذاری در این بخش را محتمل دانست.
وی قیمت کالای صادراتی، کیفیت، سرعت تحویل کالا، شرایط بسته بندی و حمل و نقل و دیپلماسی اقتصاد را به عنوان شروط لازم برای صادرات موفق صنعت نساجی برشمرد و افزود: «قیمت تمام شده در کشور بالاتر از کشورهای رقیب است که ناشی از بالا بودن هزینه های تامین مالی است.» 
ادامه مطلب ...

۶۰ درصد کارخانه‌های نساجی نیمه‌تعطیل شدند

محمود ضرابی در گفت‌وگو با نسیم آنلاین افزود: متاسفانه رکود در صنعت نساجی و پوشاک بسیار چشمگیر است و کالایی همچون جوراب و لباسهای کوچک نیز از این امر مستثنی نیستند.
وی اضافه کرد: در شهری مانند زنجان هم تقریبا چیزی در حدود ۱۰۰ واحد جوراب بافی در سه سال اخیر وجود داشت که الان تعداد این جوراب‌بافی‌ها به یک چهارم یعنی ۲۵ واحد رسیده است.عضو اتاق بازرگانی زنجان ادامه داد: در سال‌های گذشته در ایام نزدیک به عید انبارها از جنس خالی می‌شد اما الان دو سال است که فروش بسیار نامناسب شده است و بسیاری از همکاران کالاهایشان دپو شده و در انبارها مانده به طوری که می‌توان گفت در کل خرید پوشاکی از جمله جوراب ۳۰ درصد کاهش یافته است و دلیلش نیز این است که مردم توان خرید ندارند و امسال نیز از سال گذشته بسیار بدتر شده است.ضرابی افزود: واردات و قاچاق هم در این حوزه بیداد می‌کند و منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی شده به جرأت می‌توانم بگویم حتی در حوزه جوراب‌بافی که تولیدکنندگان توانمندی در داخل کشور وجود دارد ۴۰ درصد بازار داخل در دست کالاهای وارداتی از چین و ترکیه و همچنین قاچاق آن است.عضو اتحادیه صادرکنندگان پوشاک و نساجی ایران گفت: قاچاق جوراب از طریق کوه و بیابان صورت نمی‌گیرد بلکه ۱۰ تا ۱۰ کانتینر وارد گمرک‌های کشور می‌شود و تعرفه کمتری هم نسبت به واردات رسمی برای این کالاها می‌پردازند.

انتقاد یک فعال صنعت نساجی از نحوه برگزاری جشنواره مد و لباس فجر

میرمحمدتقی دانایی مدیرعامل شرکت حجاب شهرکرد با اشاره به نحوه دعوت از شرکت‌های نساجی برای شرکت درجشنواره مذکور گفت: ابتدا از ما پارچه خام چادری خواستند که به دیده منت تقدیم کردیم، سپس پارچه تکمیل شده چادری خواستند که تقدیم کردیم و وقتی که خواستیم فاکتور آن را تحویلشان دهیم، عنوان کردند که شما اسپانسر هستید و پول نگیرید! به دیده منت قبول کردیم چون فکر می‌کردیم که شاید قرار است از صنعت حمایتی بعمل آید و یا حداقل شرایط به نمایش گذاشتن زحمات صنعت تامین گردد، ولی دیدیم اینطور نیست. 
ادامه مطلب ...

افتتاح مرکز تخصصی نساجی یزد با حضور موسوی بیوکی

مرکز تخصصی نساجی یزد با حضور معاون رئیس جمهوری ، نماینده مردم شریف یزد و اشکذر ، ریس سازمان میراث فرهنگی ، صنیع دستی و گردشگری افتتاح شد .
 با حضور سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم شریف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و زهرا احمدی پور معاون ریس جمهوری ،فاطمه دانش یزدی ریس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان مرکز تخصصی نساجی یزد پیش از ظهر جمعه ششم اسفند ماه 95 افتتاح شد. 
ادامه مطلب ...

ترکها به جان نساجی ایران افتاده اند!

هروز که وضعیت تولید در این عرصه برای تولیدکننده ایرانی وخیم تر می شود اما شریط برای واردات و قاچاق مهیاتر است و باز شدن پای پوشاک ترک به بازارهای ایران به ویژه بازارهای لوکس لباس، اشتیاق واردکنندگان به واردات کانتینری از ترکیه را صدچندان کرده است. 
ادامه مطلب ...

مقایسه سیستم ریسندگی جت و رینگ

در حال حاضر این سیستم به  عنوان یکی از امید بخش ترین تکنولوژیها پذیرفته شده است در طول سال های 1960 افزایش چشمگیری در سرعت فرآیند های مقدمات ریسندگی به وجود آمد و با توجه به محدودیت های موجود در رینگ،ماشین رینگ به عنوان گلوگاهی مطرح گشت که روند تولید را با کاهش روبه رو می نمود و از طرفی یکی از محدودیت های رینگ که اتوماسیون می باشد نیز امکان استفاده در رینگ وجود نداشت.  با بهینه نمودن رینگ بازهم سرعت تولید با ماشین های قبل و بعد مطابقت ندارد بنابراین تحقیقات متوجه دیگر ریسندگی که دارای سرعت های تولید بالاتری است گشت در نتیجه روشهای جدید در دهه 1970 پدید آمد که ار مهمترین آنها چرخانه است که از لحاظ تجاری نیز موفقیت آمیز بود توانست مقداری از سهم بازار ریسندگی رینگ را به خود اختصاص دهد اما نتوانست به لحاظ تکنیکی و اقتصادی جایگزین ریسندگی رینگ گردد. 
ادامه مطلب ...

خودکفایی ایران در تولید الیاف مصنوعی

بزرگترین واحد تولیدکننده الیاف پلی استر در دلیجان استان مرکزی با تبدیل ارزش افزوده کالای کم ارزش مثل بطری های پلاستیکی یکبار مصرف به چند برابر و تولید انواع الیاف مصنوعی از آن ، گامی در جهت خودکفایی ایران در این صنعت برداشته است.