مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

موفقیت محقق ایرانی در تولید رنگ های خود تمیزشونده

محقق دانشگاه گیلان با حمایت کانون خلاقیت وشکوفایی پارک علم وفناوری گیلان وهمکاری شرکت توسعه شیمی آریا با استفاده از نانوذرات اکسید روی درساختاررنگ های پلیمری، موفق به تولید رنگ های خود تمیزشونده شد. 
ادامه مطلب ...

آمار واردات و صادرات کل کشور طی6ماه نخست سال 95

براساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی مطابق با آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران طی شش ماه نخست سال 1395، کل صادرات صنایع نساجی کشور با احتساب رنگ، ماشین آلات و فرش دستباف بالغ بر 446/725 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است. صادرات محصولات صنایع نساجی بدون احتساب رنگ، ماشین‌آلات و فرش دستباف طی شش ماه نخست سالجاری برابر با 301/09 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 رشد 9 درصدی داشته است.  
ادامه مطلب ...

علل ادامه‌دارشدن فقر در ایران

 آمار نگران‌کننده از وضعیت فقر در ایران می‌دهد؛ آماری از «فقر چندبُعدی» که برای نخستین‌بار در کشور از سوی معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده است. براساس این گزارش ١٧ درصد از خانوارهای شهری و ٤٠ درصد از خانوارهای روستایی ایران دچار فقر چندبُعدی‌اند. سیستان‌وبلوچستان، کردستان، هرمزگان و خراسان ‌شمالی درگیر بدترین سطح فقر چندبُعدی‌اند و قم، سمنان، البرز، قزوین، تهران، ایلام و فارس به ترتیب بهترین وضعیت را تجربه می‌کنند. 
ادامه مطلب ...

چاپ سه بعدی روی الیاف منسوجات

یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه چاپ سه بعدی، قرارداد همکاری برای استفاده از فناوری چاپ سه بعدی نانومواد روی الیاف منسوجات را با یک شرکت اروپایی منعقد کرده است.
به گزارش گیل تکس  به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت (NanoDimension) در حوزه الکترونیک چاپ سه بعدی فعالیت دارد. این شرکت اخیراً از طریق یکی از شرکت‌های تابعه خود اقدام به فعالیت در حوزه چاپ سه بعدی روی الیاف منسوجات کرده است. 
ادامه مطلب ...

ساماندهی صنعت پوشاک کشور با شکل گیری شرکت های بزرگ و دارای برند

کارشناس نساجی بر لزوم ساماندهی صنعت پوشاک کشور تاکید کرد و گفت: تا کنون تلاش ها به ساماندهی بخش توزیع پوشاک معطوف بوده است.

مهدی یکتا در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود : وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو سال اخیر توجه ویژه ای به صنعت پوشاک داشته است.
  ادامه مطلب ...

اعلام آمادگی ترکیه برای سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری یک شرکت مادرتخصصی ترکیه در بخش‌های تراکتورسازی، پوشاک و صنایع نساجی در این استان خبر داد. 
ادامه مطلب ...

چسب‌های بیمارستانی ضد قارچ و باکتری تولید شد

محققان کشور با نانوذرات مس، موفق به تولید پوشش‌های پلیمری ضد باکتری، قارچ و کپک شده‌اند. این پوشش‌ها را می‌توان به‌عنوان پانسمان و چسب‌های بیمارستانی مورد استفاده قرار داد. 
ادامه مطلب ...

بازدید شرکت‌های ایرانی از فناوری‌های نساجی در ازبکستان+تصاویر

تعدادی از شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی پنبه ازبکستان، از فناوری‌های نساجی این کشور بازدید کردند. 
ادامه مطلب ...