مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

انطباق نداشتن تولید و نیاز بازار از چالش‌های صنعت فرش است

انطباق نداشتن تولید و نیاز بازار از چالش‌های صنعت فرش است
نساجی نیوز: عدم انطباق تولید و نیاز بازار از چالش‌های موجود در صنعت فرش ایران است.
به گزارش«نساجی نیوز» ملکی جو، معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران در میزگرد بازارشناسی فرش دستباف ایرانی گفت: در روند رو به رشد اقتصاد و بازرگانی بشر فکر می کرد اگر محصولی کیفیت خوب داشته باشد و نو باشد آن مدال برتر خواهد بود و کسانی دیدگاه جدید تری مطرح کردند و قدرت را در دست کسی دانستند که بتواند خوب بفروشد و خریدار حق انتخاب نداشت .
ملکی جو گفت: در دیدگاه سوم علاوه بر کیفیت و قدرت فروش، قدرت دست کسانی افتاد که بازاریابی خوبی داشته باشند و متناسب با نیاز بازار تولید کنند.
وی با بیان این که بحث بازاریابی اجتماعی و در نظر گرفتن منافع جامعه امروزه بسیار اهمیت یافته گفت: موفقیت موقعی با ارزش است که منافعش به همه برسد.
معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به سیر تحول فرش در ایران گفت: یکی از چالش های بزرگ صنعت فرش عدم انطباق برخی تولیدات با نیاز بازار است و برای این موضوع باید برنامه ریزی و فکر شود.

صادرات 420 میلیون دلار محصولات صنایع نساجی و پوشاک

 
صادرات 420 میلیون دلار محصولات صنایع نساجی و پوشاک


عمده بازارهای هدف صادراتی ایران در حوزه صنایع نساجی و پوشاک کشورهایی نظیر، عراق، افغانستان، آسیای میانه و پس از آن برخی از کشورهای شرق آسیا هستند.

ایلنا: صادرات صنایع نساجی و پوشاک به عنوان سومین کالاهای صادرات غیرنفتی کشور در 9 ماه سال جاری به رقم 420 میلیون دلار رسید.
مهدی یکتا، دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی و پوشاک، با اشاره به این‌که صنایع نساجی و پوشاک سومین رتبه صادرات غیرنفتی کشور در سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: براساس آمار موجود در 9 ماه سال جاری بالغ بر 420 میلیون دلار محصولات نساجی، پوشاک و انواع کفپوش‌ها به خارج از کشور صادر شده است.
وی گفت: از کل صادرات صورت گرفته حدود 151 میلیون دلار مربوط به نخ و پارچه، 71 میلیون دلار پوشاک و 154 میلیون دلار نیز مربوطه به صادرات فرش و انواع کفپوش‌ها بوده است.
به گفته یکتا، میزان صادرات مربوط به چرم و کیف و کفش نیز در برخی موارد جزو این آمار گنجانده می‌شود که رقم ذکر شده برای کل صادرات نساجی، بدون لحاظ ارزش صادرات صورت گرفته در حوزه‌های مذکور اعلام شد.
وی عمده بازارهای هدف صادراتی ایران در حوزه صنایع نساجی و پوشاک را کشورهایی نظیر، عراق، افغانستان، آسیای میانه و پس از آن برخی از کشورهای شرق آسیا عنوان کرد.
یکتا ضمن تاکید بر ارزش افزوده بالای صادرات در این حوزه، مطرح کرد: ارزش صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با مقداری کاهش روبرو بوده که دلیل عمده آن بحران اقتصادی جهان است.

مدیران ارشد استان تلاش و همت خود را بر حل مشکلات نساجی بکارگرفته

مدیران ارشد استان تلاش و همت خود را بر حل مشکلات نساجی بکارگرفته اند


علیرغم تعهد استان درایجاد ۳۴هزار فرصت شغلی در سال جاری ،در ۹ ماهه امسال ۴۲۵۰۰ فرصت شغلی در شهر وروستاهای مازندران ایجاد گردید/همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۹۴ پروژه عمرانی و زیربنایی در مازندران با اعتباری بالغ سه هزار و 484 میلیارد و 821 میلیون ریال مورد افتتاح و بهره برداری می شود.

ایلنا: استاندار مازندران گفت: همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 594 طرح عمرانی و زیربنایی در این استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایلنا،سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در نشست خبری با رسانه های گروهی استان به مناسبت دهه فجر گفت: همزمان با سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۹۴ پروژه عمرانی و زیربنایی در مازندران با اعتباری بالغ سه هزار و 484 میلیارد و 821 میلیون ریال مورد افتتاح و بهره برداری می شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۴۷ پروژه تولیدی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان دهه فجر امسال بهره برداری می شود تصریح کرد: هفت پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان نیز در مازندران کلنگ زنی خواهد شد.
طاهایی بیان داشت: جهاد کشاورزی مازندران، مخابرات استان و شرکت توزیع نیروی برق مازندران بیشترین پروژه افتتاحی در دهه فجر امسال را دارا هستند.
استاندار مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به خیزش های اسلامی در خاورمیانه اظهار داشت: طلیعه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تقویت بیداری اسلامی در دنیا نمایان شده است.
طاهایی در ادامه با اشاره به آغاز بهره برداری از سد البرز در منطقه لفور سوادکوه که به نام مرحوم آیت الله صالحی مازندرانی نامگذاری شده است گفت: این پروژه که برای ساخت آن بالغ بر۰ ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است ، در روز های آتی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد .
استاندار مازندران با بیان اینکه اغلب پروژه های دهه فجر امسال در مازندران، عمرانی و افتتاحی است اظهار داشت: ۷ پروژه عمرانی در دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد که برای آنها ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
طاهایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابلاغ مصوبات سفر سوم دولت به استان گفت: کل اعتباری که در پی سه سفر هیات دولت به استان در قالب مصوبه در نظر گرفته شده است بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
وی درعین حال از رسانه های مازندران خواست به صورت اصولی و مستند نسبت به پیگیری نتیجه مصوبات این سفر ها گام بردارند.
استاندار مازندران همچنین با اشاره به تعهد استان درایجاد ۳۴هزار فرصت شغلی در سال جاری گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۲۵۰۰ فرصت شغلی در شهر وروستاهای استان ایجاد گردید والبته باید تلاش کنیم تا این فرصت ها را چندین برابر کنیم.
وی دربخش دیگری از سخنان خود بر حفظ حرمت وجایگاه مدیران وخبرنگاران از سوی هردو طرف تاکید کرد وگفت: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به عنوان نماینده استاندار اختلاف بین مدیران واصحاب رسانه را پیگیری ومرتفع می نماید.
استاندار مازندران در خصوص ساخت پالایشگاه بهشهر با اشاره به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در این پروژه گفت: سرمایه گذاری در ساخت دوپالایشگاه مازندران در طول انقلاب سابقه نخواهد داشت والبته هم اکنون سرمایه گذار این پروژه پیگیر تکمیل اسناد خود جهت دریافت مجوز های قانونی لازم است.
وی با اشاره به افتتاح پل روگذار ولی عصر(عج) ساری با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: استانداری مازندران ۵ میلیارد ریال برای ساخت این پل که توسط شهرداری مرکز استان ساخته شدکمک مالی نمود که با توجه به تعصب وپیگیری های مجدانه معاون عمرانی روی این پروژه و توان مالی موجود بیشترین اعتبار به شهرداری ساری پرداخت گردید.
استاندار مازندران همچنین بر حمایت از سرمایه گذاری در نساجی مازندران تاکید کرد وگفت: مدیران ارشد استان از جمله معاون سیاسی انتظامی استاندار تلاش و همت خود را بر حل مشکلات نساجی بکار گرفته وهیچ مخالفتی با پیشرفت این پروژه وجود ندارد .
طاهایی موضع معاون سیاسی امنیتی خود دراین موضوع را موضع خود اعلام کرد وگفت : طی هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، به زودی مشکل بوجود آمده حل خواهد شد.

افتتاح بزرگترین واحد تولیدی نخ ابریشم مصنوعی در خاورمیانه

افتتاح بزرگترین واحد تولیدی نخ ابریشم مصنوعی در خاورمیانه
نساجی نیوز: بزرگترین واحد تولیدی نخ ابریشم مصنوعی در خاورمیانه در شرکت نساجی دسترنج رضاباف با حضور وزیر صنایع و معادن افتتاح شد.
به گزارش «نساجی نیوز»، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، شرکت دسترنج رضاباف بزرگترین واحد تولیدی نخ ابریشم مصنوعی(فلامینت) با حضور مهندس علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن و جمعی از مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان قزوین افتتاح شد.
گفتنی است برای ساخت این شرکت نساجی، 82 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و 15 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.
با آغاز به کار رسمی شرکت دسترنج رضاباف، زمینه اشتغال 300 نفر فراهم و تولید انواع نخ فلامینت، پلی‌استر آغاز گردی

انعقاد قرارداد نخستین خط تولید الیاف شیشه با فناوری بومی

با همکاری ایدرو و دانشگاه علم و صنعت بزودی انجام می شود
انعقاد قرارداد نخستین خط تولید الیاف شیشه با فناوری بومی
نساجی نیوز: با همکاری سازمان گسترش و دانشگاه علم و صنعت، قرارداد ایجاد نخستین خط تولید الیاف شیشه با فناوری بومی بزودی منعقد می شود.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از اداره اطلاع رسانی ایدرو، معاون سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: در حاشیه بازدید رییس سازمان گسترش از پایلوت تولید الیاف شیشه در دانشگاه علم و صنعت مقرر شد با سرمایه گذاری ایدرو و بخش خصوصی و با استفاده از فناوری تولید الیاف شیشه که توسط اساتید و متخصصان دانشگاه علم و صنعت بومی شده، خط تولیدی با ظرفیت سالانه 3 هزار تن ایجاد شود.
غلامرضا کرامتی فرد تصریح کرد: هم اکنون سالانه بین 35 تا 40 هزار تن انواع الیاف شیشه در کشور به مصرف می رسد که تماما وارداتی است اما با ایجاد خطوط تولید الیاف شیشه با فناوری داخلی که توسط متخصصان افتخار آفرین کشورمان کسب و بومی شده، به زودی از واردات این محصول بی نیاز خواهیم شد.
معاون سرمایه گذاریهای صنعتی ایدرو ، عمده مصرف الیاف شیشه را در بخش های تجاری و صنعتی از جمله صنایع تولید لوله های کامپوزیتی GRP، قطعات فایبرگلاس، تقویت سازه ها و... عنوان کرد و افزود: با ایجاد کارخانه 3هزار تنی تولید الیاف شیشه تا 60 نفر اشتغال ایجاد می شود و هم اکنون در حال مکان یابی برای ایجاد چندین خط تولید در کشور هستیم.

تعرفه واردات پنبه صفر شد

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن اعلام کرد:
تعرفه واردات پنبه صفر شد
نساجی نیوز: مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن اعلام کرد: با توجه به تلاش های فراوان و پیگیری های به عمل آمده در راستای حمایت از صنایع نساجی و پوشاک، پس از بحران بین المللی اخیر پنبه، تعرفه وارداتی این محصول به صفررسید.
به گزارش «نساجی نیوز»، مهدی اسلام پناه با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای مصوبه شماره 263351 ت 46174 مورخ 19 بهمن ماه سال جاری هیات وزیران، ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور تعرفه پنبه صفر شد.
وی با بیان اینکه تعرفه پنبه از عوامل تعیین کننده قیمت نخ و ریسندگی سیستم پنبه ای و تولیدات نساجی و پوشاک است، اظهار داشت: پس ازمذاکرات و پیگیری های فراوان وزیر صنایع و معادن و مدیران و مسوولان ذی ربط تعرفه این محصول به صفر تنزل پیدا کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به حذف تعرفه پنبه، مشکل واردات و همچنین افزایش قیمت پنبه که ناشی از بحران های بین المللی است تا حدودی برطرف گردد.
اسلام پناه با بیان اینکه تصویب نامه مذکور از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا است، افزود: سود بازرگانی پنبه وارداتی (5201 و 520000) صفر درصد تعیین می شود.
به گزارش «نساجی نیوز»، یکی دیگراز مهمترین مشکلات واحد های ریسندگی کشور محدودیت واردات پنبه از سایر نقاط جهان به جز تاجیکستان و ازبکستان است، که بنا بر اظهارات مسوولان اداره کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع این موضوع نیز در دست بررسی است و به زودی این محدودیت برطرف خواهد شد.

پنبه گران شد

پنبه گران شد
نساجی نیوز: بهای پنبه در معاملات سلف (تحویل آتی) برای سومین روز متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش صادرات این کالا از امریکا، بزرگترین حمل کننده دنیا، نشان داد که تقاضای جهانی پنبه همچنان بالااست.
به گزارش «نساجی نیوز»، بلومبرگ، بهای پنبه برای تحویل در ماه مارس (اسفند) در ساعت دو و 56 دقیقه بعد از ظهر در بازار نیویورک 2.39 سنت یا 1.3 درصد افزایش یافت و به 1.8997 دلار در هر پوند رسید.
پیش تر قیمت الیاف پنبه ای در این بازار به 1.9455 دلار در هر پوند رسیده بود.
هر پوند معادل 454 گرم است.
سازمان کشاورزی امریکا در نهم فوریه (20 بهمن) اعلام کرد، در سال منتهی به 31 جولای 2011 (9 مرداد 1390)تولید جهانی پنبه 115میلیون و 250 هزار عدل خواهد بود که این میزان دو درصد کمتر از پیش بینی انجام شده در ماه ژانویه است.
بنا به اعلام سازمان کشاورزی امریکا ، تقاضا برای پنبه در 31 جولای، 116 میلیون و 550 هزار عدل خواهد بود.
بهای پنبه این هفته 13 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش هفتگی از اوایل ماه دسامبر (آذرماه) تا کنون است.
'جودیت گنس-چیس' مشاور کالا در نیویورک بدون تعیین یک چارچوب زمانی گفت که بهای پنبه در معاملات سلف ممکن است دو دلار در هر پوند افرایش یابد و پس از آن احتمال دارد الیاف پنبه ای در مقابل کاهش آسیب پذیر باشد.
وی افزود: ما شاهد افزایش بزرگ تولید جهانی پنبه خواهیم بود، زیرا عادت استفاده از الیاف پنبه ای افزایش یافته است و این به تدریج قیمتها را تحت فشار می گذارد.
شورای ملی پنبه امریکا پنجم فوریه (16 بهمن) اعلام کرد، کشاورزان پنبه کار این کشور امسال سطح زیر کشت پنبه را 14 درصد افزایش خواهند داد.

ویروس واردات بلای جان صنعت نساجی خراسان رضوی

ویروس واردات بلای جان صنعت نساجی خراسان رضوی
نساجی نیوز: کار آفرینان خراسانی رضوی واردات بی رویه و قاچاق منسوجات را یکی از موانع عمده رشد و پویایی در حوزه صنعت و تولید منسوجات این استان ارزیابی می کنند.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر،صنعت گران خراسان رضوی معتقدند، واردات بی رویه پوشاک و پارچه، کمر صنعت نساجی را شکسته است.
تولید کنندگان می گویند واردات از چالشهای جدی برای کار آفرینی، ایجاد فرصتهای شغلی پایدار و توسعه صنعت در استان به شمار می آید.
از این رو به حرکت در آوردن چرخهای تولید امروزه برای صنعتگران نساجی به یک کار سخت تبدیل شده است، مسئله ای که این روزها باعث شده واحدهای صنعتی تحت تاثیر ویروس واردات به کما فرو روند.
فرسودگی ماشین آلات انباشت کالاهای تولید شده در انبارها، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، کاهش تقاضای خرید تحت تأثیر واردات، رکود و قاچاق منسوجات ازجمله تنگناهایی است که این روزها کارآفرینان صنعت قدیمی نساجی با آن دست و پنجه نرم می کنند.
در کنار این مسائل، بدهی صنعتکاران به بانکها و رقابتی نبودن قیمت بعضی ازمحصولات با کالاهای خارجی نیز مزید بر علت شده که وضع این صنعت رو به افول بگذارد.
ظرفیتی که خاک می خورد
اولین کارخانه نساجی خراسان در سال ۱۳۱۳ تاسیس شد و پس از آن کارخانه های پنبه پاک کنی و پشم ریسی در استان شروع به فعالیت کردند.
امروزه صنعت نساجی در خراسان رضوی با ۳۸۴ واحد دارای پروانه بهره برداری، از نظر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمد یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی استان به شمار می رود.
اما در این میان برخی از تولید کنندگان از خالی ماندن بخش عمده ای از ظرفیت کارخانه های نساجی استان تحت تأثیر قاچاق و واردات خبر می دهند.
یکی از فعالان صنعت نساجی با بیان این که واردات بی رویه تولید را فلج کرده است، اظهارداشت: این امر باعث رکود صنعت و تولید داخلی، گسترش بیکاری و تبعات آن و مهاجرت سرمایه ها به سوی فعالیتهای غیرتولیدی و عمدتا واردات شده است.
رضا حمیدی افزود: در صنعت نساجی در برخی از رشته ها مانند پتو بافی و پوشاک به دلیل واردات کالای ارزان قیمت چینی با چالش های زیادی مواجه شده ایم.
وی گفت: این در حالی است که در سایر رشته های نساجی با کاهش فروش واز دست دادن تدریجی بازار روبرو هستیم.
این صادرکننده نمونه ادامه داد: صنایع نساجی و چرم به دلیل واردات بی رویه اقلامی که بصورت رسمی، کم اظهاری وقاچاق وارد کشور می شود با مشکلات کوچک و بزرگ دست بگریبانند.
این کارشناس ارشد صنعت نساجی ادامه داد: در چنین شرایطی بعضی از صنعتگران بدلیل نگرانی ازسیل ویرانگر واردات بی رویه وقاچاق تمایلی به نوسازی وسرمایه گذاری مجدد ندارند. ادامه مطلب ...