مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

هشتمین کنفرانس ملی نساجی

هشتمین کنفرانس ملی نساجی


19-21 اردیبهشت سال 91 هشتمین کنفرانس ملی نساجی در دانشگاه یزد برگزار می شود.شاید برای  شما  جالب باشد اینکه بدانید چه مقالاتی حهت ارائه در این کنفرانس پذیرفته شده اند.

از لینک زیر می توانید مطلب مربوطه را دانلود کنید.

این مطالب از سایت کنفراس گرفته شده است.




مقالات پذیرفته شده جهت ارائه بصورت شفاهی


مقالات پذیرفته شده جهت ارائه بصورت پوستر




فیلم تولید نانو الیاف به روش الکتروریسی

فیلم تولید نانو الیاف به روش الکتروریسی



امروزه یکی از حوزه هایی که مهندسین نساجی به خصوص در مقاطع ارشد وبالاتر برای پروژه های خود و کار در آن زمینه مدنظر دارند ، تولید نانو الیاف به روش الکتروریسی است.اما خیلی از شما ممکن است هیچ درک فیزیکی از این امر نداشته باشید و فقط به صورت تئوری مطالبی شنیده باشید.
در این قسمت یک فیلم کوتاه 5 دقیقه ایی در مورد تولید نانو الیاف به روش الکتروریسی برای شما قرار دادیم.امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.
از لینک زیر می توانید فایل را دانلود کنید.

 


لینک دانلود

 

 


اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای300 کارگر اخراجی

اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای300 کارگر اخراجی

نماینده کارگران نساجی مازندران گفت: سازمان تامین اجتماعی از اجرای قانون سخت و زیان آور در خصوص ۳۰۰ کارگر قراردادی نساجی مازندران سر باز می‌زند.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایلنا، محمد نوبخت ضمن اشاره به مصوبه هیئت دولت در خصوص احتساب سوابق بیمه بیکاری کارگران اخراجی نساجی مازندران جزء سوابق مشاغل سخت و زیان آور، افزود: تامین اجتماعی استان از اجرای این مصوبه در خصوص کارگرانی که پیش از ابلاغ این مصوبه از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند سر باز زده و دولت مجددا در خصوص این کارگران اصلاحیه‌ای فرستاد و ابلاغ کرد که اجرای این مصوبه شامل همه کارگران نساجی ‌شود. 



او با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بابت سهم چهار درصدی در ازای بازنشسته کردن ۳۰۰ کارگر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از مالک کارخانه دریافت کرده است، ادامه داد: متاسفانه بعد از تعطیلات نوروز تامین اجتماعی استان از اجرای مصوبه خودداری کرده و علی‌رغم اینکه این مصوبه امضای مدیر عامل تامین اجتماعی استان را در خود دارد به بهانه اینکه دولت باید بار مالی آن را تقبل کند از اجرای آن سر باز می‌زنند.

ادامه مطلب ...

برنامه‌های حمایت از صنعت نساجی

برنامه‌های حمایت از صنعت نساجی/تولید و ایجاد فروشگاه‌های پوشاک ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از صنعت نساجی در سال تولید ملی،گفت: تولید پوشاک ارزان قیمت و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره پوشاک ایرانی و اسلامی از جمله برنامه‌های وزارت صنعت است.

خبرگزاری فارس: برنامه‌های حمایت از صنعت نساجی/تولید و ایجاد فروشگاه‌های پوشاک ایرانی

مهدی اسلام‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به رشد 13.5 درصدی صادرات کالاهای نساجی،‌پوشاک، چرم و کفش از نظر وزنی و ارزشی در سال گذشته نسبت به سال 89 گفت: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" پیش‌بینی می‌کنیم،میزان تولید داخل از نظر کمی‌وکیفی با رشد همراه باشد و در نتیجه میزان صادرات صنعت نساجی نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سهم صنعت نساجی از ارزش افزوده کل صنعت حدود 4 درصد برآورد می‌شود، تصریح کرد: طبق آخرین ارزیابی‌ها در سال 90 صنعت نساجی، پوشاک، چرم و کفش حدود 12 درصد کل واحدهای تولیدی را در بخش صنعت به خود اختصاص می‌دهد.

ادامه مطلب ...

شیمی پلیمر

جزوه شیمی پلیمر

شیمی پلیمر یکی از درسهایی است که به دانشجویان علاقمند به کار در حوزه پلیمر ها کمک می کند.در این مطلب یک فایل pdf برای شما قرار دادیم که تمام مسایل شیمی پلیمر رابه زبانی ساده بیان کرده است.این مطلب به زبان انگلیسی اما بسیار ساده و راحت برای مطالعه می باشد.


از لینک زیر می توانید مطلب را دانلود کنید.




لینک دانلود

اعتراض صنعت نساجی به کاهش ۵۰ درصدی جوایز صادراتی

اعتراض صنعت نساجی به کاهش ۵۰ درصدی جوایز صادراتی در سال تولید ملی

به گزارش «نساجی نیوز» مهندس علیرضا حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: انجمن نساجی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و دیگر مسئولان دولتی، مجلس و سازمانهای بخش خصوصی اعتراض خود را نسبت به کاهش 50 درصدی ضرایب جوایز صادراتی سال 89 اعلام کرده است.

در این نامه آمده است: نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بدون شک نشان دهنده اهمیت مبحث تولید و صیانت از نیروی کار و سرمایه‌های ملی در جهت رشد و توسعه کشور است. به این منظور، وظیفه حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی که تحت شرایط تحریم و با وجود مسائل و مشکلات مختلف دست از تلاش برنداشته و در راستای اعتلای میهن عزیزمان فعالیت می‌کنند، از مهم‌ترین اقدامات همه نهادهای قانونگذار و اجرایی در سال جاری و سال‌های آتی خواهد بود.


ادامه مطلب ...

جداول تبدیل

جداول تبدیل


مسلما در طول تحصیل به تبدیل واحد بر خورد کردید.تبدیل واحد یکی از موارد مهم به خصوص برای نساجی می باشد. در پایین 6 جدول تبدیل برای دانلود قرار داده شده است که به خصوص برای درس های شیمی فیزیک،ترمودینامیک،مکانیک سیالات ،فیزیک الیاف و .... به کارتان می اید.


برای دانلود روی هر کدام از لینک های زیرکلیک کنید


Conversion Table1


Conversion Table2


Conversion Table3


Conversion Table4


Conversion Table5


Conversion Table6



نساجی و حفاظت از سرما

نساجی و حفاظت از سرما

همه شما ارتباط بین نساجی با سرما را کم و بیش می دانید.اما اینکه چه پارامتر هایی در این بین موثر هستند.احتمالا برای خیلی از مهندسان نساجی ناشناخته است.اینبار گیل تکس می خواهد مطلب جالب و مفیدی از این ارتباط را برای شما مهندسان عزیز قرار دهد.این مطلب توسط مدیریت گیل تکس ترجمه شده و در اختیار شما قرار گرفته است امیدواریم برایتان مفید واقع شود.


سرما سلامتی انسان را به خطر می اندازد. ممکن است روی ساختار فیزیولوژی ، عملکرد کار و تندرستی بدن تاثیر بگذارد.بیشترین اثر سرما روی پوست خواهد بود.استراتژی محافظت از سرما ،جلوگیری از سرد شدن و نگهداری گرمای متعادل بدن در دمای قابل قبول است. این مطلب با محافظت در مقابل سرما سر و کار دارد و اجزای آب و هوا در این مطلب توصیف و تعریف می شوند.بین محیط و بدن اختلاف گرما وجود دارد و گرمای بدن به فرم های مختلف کاهش پیدا می کند و از بین می رود،برای این موضوع متدها و روشهایی تعریف و تبیین شده است.



کل مطلب را می توانید از لینک زیر دانلود کنید


 لینک دانلود