مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعتراض صنعت نساجی به کاهش ۵۰ درصدی جوایز صادراتی

اعتراض صنعت نساجی به کاهش ۵۰ درصدی جوایز صادراتی در سال تولید ملی

به گزارش «نساجی نیوز» مهندس علیرضا حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: انجمن نساجی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و دیگر مسئولان دولتی، مجلس و سازمانهای بخش خصوصی اعتراض خود را نسبت به کاهش 50 درصدی ضرایب جوایز صادراتی سال 89 اعلام کرده است.

در این نامه آمده است: نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» بدون شک نشان دهنده اهمیت مبحث تولید و صیانت از نیروی کار و سرمایه‌های ملی در جهت رشد و توسعه کشور است. به این منظور، وظیفه حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی که تحت شرایط تحریم و با وجود مسائل و مشکلات مختلف دست از تلاش برنداشته و در راستای اعتلای میهن عزیزمان فعالیت می‌کنند، از مهم‌ترین اقدامات همه نهادهای قانونگذار و اجرایی در سال جاری و سال‌های آتی خواهد بود.


انجمن صنایع نساجی ایران در این نامه آورده است: با توجه به محدودیت‌هایی که اخیراً در خصوص فروش نفت کشور در سطح جهان با آن روبرو هستیم، بهترین راه‌ حل مقابله با تحریم‌های اقتصادی، گسترش صادرات محصولات غیرنفتی است که همواره یکی از اهداف اصلی سیاست‌های اقتصادی کشور بوده است. به این منظور، یکی از مواردی که می‌تواند تولیدکنندگان را به صادرات هرچه بیشتر محصولات ترغیب کند پرداخت به موقع جوایز صادراتی در سطحی قابل قبول است.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به شرایط فعلی تولید و صادرات کشور و همچنین اثرات ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بر قیمت تمام شده محصولات، اهمیت این مسئله به مراتب بیش از پیش گشته و لذا مسئولان باید نهایت اهتمام خود را در جهت افزایش انگیزه تولیدکنندگان به تولید و صادرات محصولات به کار گیرند،اما متأسفانه در چنین شرایطی شاهد کاهش ضرایب جوایز صادراتی سال 89 نسبت به سال 88 هستیم.


دبیر انجمن نساجی ادامه داد: این امر در حالی به وقوع می‌پیوندد که در خصوص صادرات منسوجات و پوشاک بدون هیچ‌گونه نظرخواهی از انجمن‌ها و تشکل‌های مربوطه، ضرایب تعیین شده برای جوایز صادراتی با کاهش 50 درصدی روبرو شده و بین صفر تا 2 درصد تعیین شده‌اند. لازم به ذکر نمی‌باشد که هدف از پرداخت جوایز و مشوق‌های صادراتی، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد انگیزه برای صادرکنندگان در جهت گسترش توان صادراتی خود است. حال آنکه پرداخت جوایز صادراتی این صنعت با چنین ضرایبی، آن‌هم با تأخیر 2 ساله و یا بیشتر، عملاً هیچ‌گونه منفعتی برای صادرکننده به همراه نخواهد داشت.

انجمن صنایع نساجی ایران در این نامه اعلام کرده است: کاهش ضرایب جوایز صادراتی سال 89 نسبت به سال 88 به صلاح صادرات غیرنفتی کشور نبوده و مورد تأیید این تشکل نیست و چنانچه به هر دلیلی شرایط افزایش این جوایز فراهم نیست، حداقل انتظار انجمن تثبیت و تعیین ضرایب سال 89 معادل ارقام سال 88 است.


منبع: نساجی نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد