مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آغاز فعالیت کارخانه نساجی آرتا تجارت زرین

آغاز فعالیت کارخانه نساجی آرتا تجارت زرین
نساجی نیوز: با حضور جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استان ، کارخانه نساجی آرتا تجارت زرین اردبیل یکی از بزرگترین کارخانجات نساجی خاورمیانه روز دوشنبه به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت آرتا تجارت زرین در مراسم آغاز به کار این کارخانه با اعلام وجود ظرفیت تولید 30 میلیون قطعه پوشاک در سال در این مجموعه گفت: نگاه ما در مرحله آغازین این حرکت نگاهی فراملی و جهانی است.
مهدی مزنبی افزود: تولیدات این کارخانه بر اساس نیازها و بازار جهانی بوده و بر اساس آداب و سنن و نگاهی اسلامی خواهد بود.
وی با اعلام اینکه این کارخانه (سبلان پارچه سابق) درسنوات گذشته در دو مرحله راه اندازی و به دلایلی تعطیل شده بود افزود: دلیل این تعطیلی ها وجود اشکالاتی در بخش نرم افزاری بود .
وی بیان کرد: این مجموعه از لحاظ سخت افزاری مشکل خاصی نداشته و آنچه باعث توقف تولید در این واحد صنعتی بود نوع نگاه مدیریتی حاکم بر آن بوده است.

مزنبی ضمن تقدیر از تلاش 4 ساله مدیریت و سرمایه گذار قبلی این مجموعه به دلیل زحمات شبانه روزی خاطرنشان کرد: مجموعه جدید با نظارت و شیوه اجرایی متفاوت و علمی،صنعتی نسبت به گذشته راه اندازی می شود.
وی گفت: با سرمایه و زمان سوخته ای که در مدت زمان تعطیلی این مجموعه ایجاد شده دیگر مهلت تنفس و تعللی برای نوسازی نباید وجود داشته باشد و بلافاصله باید مراحل نوسازی و تولید شروع شود.
مزنبی تاکید کرد: سخت افزارها و ماشین آلات این مجموعه از بهترین و مدرن ترین ماشین آلات دنیا بوده و از ابزارهایی هستند که مورد توجه فعالان حوزه پوشاک می باشد.
مدیرعامل شرکت آرتا تجارت زرین با اعلام وجود 5 واحد تولیدی در این مجموعه خاطرنشان کرد: از 25 خردادماه سال جاری که این مجموعه توسط شرکت آرتا تجارت زرین تحویل گرفته شده سعی بر راه اندازی واحدهای منسوجات و دوندگی این مجموعه داشته ایم وهم اکنون تمام حوزه های فاز منسوجات این مجموعه راه اندازی شده است.
وی اعلام کرد:یکی از بخش های مجموعه که بیشترین آسیب را دیده بود بخش تاسیسات بود که از 25 خرداد تاکنون 30 تا 40 نفر در بخش اصلاح این بخش فعالیت داشتند.
وی ادامه داد: از دیگر معضلات موجود در این کارخانه تصفیه خانه و فاضلاب بود که اجرای این بخش نیز در حال اتمام است.
وی اعلام کرد: در حال حاضر 180 نفر کارگر در این مرحله استخدام شده اند که تا پایان بهره برداری فاز اول این کارخانه این تعداد به 300 نفر افزایش خواهد یافت.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ترکیب نیروی انسانی توانسته ایم بهترین مهندسان و باسابقه ترین فعالان عرصه نساجی را با سابقه بیش از 20 سال انتخاب و برای همکاری دعوت کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات سخت افزاری تمام توان مجموعه و نیروی انسانی این کارخانه در تولیدات و کیفی کردن محصولات به کار گرفته شود.
مدیر عامل شرکت آرتا تجارت زرین با بیان اینکه بخش بزرگ این کارخانه بخش دوزندگی است افزود: آغاز بکار بخش منسوجات در واقع مقدمه ای برای راه اندازی بخش دوزندگی بوده و نقطه نظر اصلی استان نیز برای راه اندازی واحد دوزندگی می باشد.
وی گفت: خطایی بسیار بزرگ است که ما پارچه را که در حکم طلا می باشد تولید و به قیمت اندک به دنیا صادر و پوشاک در حکم مس را به قیمت گزافی تهیه نماییم.
مزنبی تاکید کرد:این شیوه ای است که در سنوات گذشته اعمال و با شکست مواجه شده است.
وی گفت: برای راه اندازی بخش دوزندگی باید حمایت های مسئولان استانی شامل حال شرکت آرتا تجارت زرین بوده و محدودیت های خاص از جلوی پای این شرکت برداشته شود.
وی ادامه داد : اگر بخوهیم بخش دوزندگی را با سرمایه فعلی راه اندازی کنیم سخت و زمان بر خواهد بود و در این خصوص نیاز به همکاری مسئولان و باز بودن دستمان برای راه اندازی دوره های آموزشی برای کارکنان هستیم.
وی گفت: همانطور که با کمک های استانی توانستیم فاز منسوجات را پیش از موعد مقرر به بهره برداری برسانیم در این خصوص نیز از مسئولان استان تقاضا داریم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت که در استان موجود است ما را به عنوان شرکتی که نیازمند کمک است یاری گر باشند.
مزنبی گفت: همزمان با پیک (اوج زمان) راه اندازی بخش دوزندگی این کارخانه پیش بینی می شود 2 هزار و 500 نفر جذب و در کارخانه مشغول به کار شوند.
وی با بیان اینکه هنوز مشکلات قضایی این مجموعه حل نشده است، خاطرنشان کرد: این مشکل اگر بخواهد روند عادی خود را طی کند زمانش طولانی شده و روند کارها به کندی طی خواهد شد.
مزنبی عدم صدور پروانه بهره برداری و کد اقتصادی و ... را از مشکلات دیگر این شرکت عنوان و خواستار رسیدگی و حمایت مسئولان در این خصوص مثل سابق شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد