مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بسته‌های حمایتی از نساجی در حد جلسه باقی ماند

دبیر انجمن صنفی کارخانجات نساجی اصفهان:
بسته‌های حمایتی از نساجی در حد جلسه باقی ماند

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنفی کارخانجات نساجی استان اصفهان گفت: بسته‌های حمایتی از صنعت نساجی که از سوی سازمان صنایع و معادن برای این بخش در نظر گرفته شده بود، تنها در حد جلسه باقی مانده است.


مظفر چلمغانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه وعده سازمان صنایع برای در اختیار گذاشتن 30 میلیون دلار به عنوان کمک ارزی به کارخانجات و واحدهای نساجی تاکنون عملیاتی نشده است، اظهار داشت: متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات با وجود اینکه به بانک صنعت و معدن نیز معرفی شده‌اند، اما تاکنون نتوانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
وی ادامه داد: وامی که قرار بود از این حساب در اختیار واحدهای نساجی قرار بگیرد، به منظور تهیه مواد اولیه این واحدها استفاده می‌شود که با وجود گذشت یک‌سال از تصویب آن هنوز به هیچ واحد نساجی پرداخت نشده است.
دبیر انجمن صنفی کارخانجات نساجی استان اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اختصاص تسهیلات و بسته‌های حمایتی مختلف دولت برای بهبود وضعیت واحدهای نساجی پس از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: هیچ‌یک از بسته‌های حمایتی که سازمان صنایع وعده اجرایی شدن آن به واحدهای نساجی را داده بود، عملیاتی نشده است.
وی افزود: با شرایطی که بر وضعیت تولید در کارخانجات نساجی به دلیل مشکلات فراوان پیش روی آنها وجود دارد، در حال حاضر اغلب واحدهای تولیدی نساجی استان اصفهان با 50 درصد ظرفیت تولید، فعالیت می‌کنند.
چلمغانی تعداد کل واحدهای نساجی استان اصفهان را هفت هزار و 800 واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد، حدود دو هزار واحد شناسنامه‌دار و حدود سه هزار واحد بدون شناسنامه در استان به حیات خود ادامه می‌دهند.
وی تهیه سوخت کارخانجات نساجی استان اصفهان را در شرایط بسیار دشواری توصیف کرد و افزود: واحدهای تولیدی که سوخت مصرفی آنها گازوئیل است، آن را با نرخ هر لیتر 350 تومان تهیه می‌کنند که با توجه به وضعیت نامطلوب بازار تولید و فروش برای محصولات نساجی داخلی، این مسئله نیز به دیگر مشکلات این صنعت افزوده است.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان بیان داشت: بسته‌ حمایتی وزارت صنایع که به منظور کمک به خرید سوخت واحدهای نساجی درنظر گرفته شده بود، نیز مانند دیگر بسته‌ها تنها در حد جلسه و تصمیم‌گیری باقی مانده است.
وی واردات قانونی و از طرفی قاچاق محصولات نساجی از جمله پارچه و نخ را از عوامل، سلب قدرت رقابت تولیدکننده داخلی در بازار دانست و افزود: کشورهایی مانند چین، هند، ترکیه و کره با وارد کردن محصولات خود به بازارهای ایران، حذف به ناچار تولیدکننده داخلی از این عرصه را رقم می‌زنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد