مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

واحدهای تولیدی برای پرداخت حقوق و پایان کار نقدینگی ندارند

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: هر سال واحدهای تولیدی نیاز به تامین نقدینگی و چند ماه حقوق و پایان کار پرسنل دارند که باید در تصویب بودجه‌های استانی در این زمینه بانک‌ها و مراکزی که می‌توانند تامین کننده نقدینگی باشند حمایت شوند.  صمد حسن‌زاده صبح امروز در دیدار با محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی از موقعیت جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ویژه‌ای برخوردار بوده و یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی کشور است به طوری که در بعضی صنایع رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و امسال 8 واحد تولیدی صادرکننده نمونه کشور از همین استان بودند.

وی افزود: توانمندی استان آذربایجان‌شرقی به مرکزیت تبریز به قدری است که اگر مقداری امکانات مناسب در اختیار تولیدکنندگان باشد حتما رتبه‌های بالایی را در کشور در حوزه صادرات فراهم می‌کنند و روند توسعه کشور را تسریع می‌بخشند.

این فعال اقتصادی یادآور شد: در صنایع حوزه شیرینی و شکلات و صنایع غذایی توانسته‌ایم رقم بالایی از تولید ثروت کشور را به خود اختصاص دهیم و در سایر زمینه‌ها هم همواره پیشتاز بوده‌ایم.

حسن‌زاده اذعان داشت: در سال‌های گذشته بی‌توجهی و کم‌لطفی دولت به اتاق بازرگانی و بخش تولید استان کاملا مشهود بوده و در صنایعی مانند نساجی و قطعه‌سازی که زمانی قطب کشور محسوب می‌شدیم شدیدا افت کرده‌ایم و امروز استان‌هایی که سابقه نداشتند به خاطر بعضی حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بی‌مورد و موازی، ثروت کشور از آذربایجان پیشی گرفته که این در شان آذربایجان نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه بیشتر واحدهای تولیدی با ظرفیت 50 یا 30 درصد فعالیت می‌کنند و برخی نیز تعطیل شده‌اند، اضافه کرد: از زمانی که دکتر جبارزاده مسئولیت اجرایی استان را به عهده گرفته‌اند زحمات شبانه‌روزی را برای ارتقاء وضعیت صنعت استان انجام می‌دهند اما باز هم توانمندی ما خیلی بیشتر از اینها است.

وی گفت: هر سال واحدهای تولیدی نیاز به تامین نقدینگی و چند ماه حقوق و پایان کار پرسنل دارند که باید در تصویب بودجه‌های استانی در این زمینه بانک‌ها و مراکزی که می‌توانند تامین کننده نقدینگی باشند حمایت شوند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: جایگاه استان به خاطر همجواری با چهار کشور برای توسعه اقتصادی بسیار مطلوب است اما نارسایی‌هایی در قوانین وجود دارد و برخی از قوانین مصوبی که عملیاتی نمی‌شود مشکلات زیادی به بار می‌آورد به ویژه اینکه در لایحه رفع موانع تولید که مجلس تصویب کرده تا امروز آیین‌نامه‌های مربوطه اصلاح نشده است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه کارخانجات مادری مثل ماشین‌سازی و تراکتورسازی و سایر واحدهای بزرگ با ظرفیت‌های خیلی پایین فعالیت می‌کنند، افزود: امید است بعد از موفقیت مذاکرات دیپلماسی و رفع تحریم‌ها به این مسائل توجه بیشتری شود و استان آذربایجان‌شرقی با ظرفیت‌هایی که دارد در همه حوزه‌های علمی، دانش‌بنیان و صادرات بتواند قسمتی از نیاز ارزی کشور را از طریق صادرات تامین کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد