مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پیشنهاد ایران به ترکیه برای راه‌اندازی شهرک صنعتی پوشاک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به ابراز علاقه‌مندی صادرکنندگان منسوجات ترکیه برای سرمایه‌گذاری در ایران، به آنها پیشنهاد داد تا با مشارکت ایرانی‌ها شهرک‌های صنعتی تولید پوشاک راه‌اندازی کنند.  ولی‌ا... ‌افخمی‌راد در دیدار با رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه و رییس شورای تجاری ایران و ترکیه ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری ترک‌ها در کشورمان گفت: ایران و ترکیه سابقه خوبی در همکاری‌های اقتصادی در شهرهای زنجان و تبریز دارند و ایران از عملکرد سرمایه‌گذاران ترک رضایت دارد.

وی برای تعمیق همکاری‌های دو طرف در حوزه نساجی پیشنهاد داد: ترک‌ها شهرک‌های صنعتی خاص تولید پوشاک در ایران بزنند و همچنین دانشکده طراحی خود را در یکی از شهرهای تهران، اصفهان، زنجان، قزوین یا تبریز با سرمایه‌گذاری مشترک راه‌اندازی کنند.

افخمی‌راد، انرژی ارزان، معافیت‌های مالیاتی، امکان تامین مواد اولیه پتروشیمی، دسترسی آسان به بزرگراه‌ها و نیروی کار ارزان را از جمله مزیت‌های استقرار در شهرک‌های صنعتی دانست.

وی از طرف ترک خواست، جزئیات شرکت‌های علاقه‌‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران و زمینه‌های همکاری و مقیاس مورد نظر را مشخص کنند و به طرف ایرانی ارایه دهند تا سازمان توسعه تجارت نیز متناسب با نیازهای طرف مقابل، طرف‌های ایرانی را معرفی کند.

حکمت تانری وردی رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه نیز در این دیدار از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران این صنعت در ایران خبر داد.

وی افزود: ما به دنبال گسترش روابط خود با ایران هستیم اما امیدواریم برخی مشکلات پیش‌روی روابط دو طرف هر چه زودتر برطرف شود.

رییس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه گفت: هدف ما فقط فروش جنس به ایران نیست و از سال 90 میلادی با ایران همکاری داریم و تاکنون بیش از 200 شرکت ترک از دو میلیون تا 8 میلیون دلار هر کدام زمینه‌های مختلف نساجی، مواد پتروشیمی، صنایع غذایی و لوازم خانگی در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تانری وردی ادامه داد: متاسفانه ورود کالاهای ارزان هندی و چینی به ایران، بوروکراسی دست‌وپاگیر  اداری و مطلوب نبودن بهره‌وری نیروی کار، موانعی در مسیر سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شوند.

وی گفت: صادرات کل منسوجات ترکیه به جهان 35 میلیارد دلار بوده که حدود 19 میلیارد دلار آن در زمینه پوشاک است و گمان می‌کنیم که به طور غیر رسمی از این میزان، حدود 5 میلیارد دلار نیز راهی ایران می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد