مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تسهیلات با نرخ زمان گشایش تسویه شود

مدیرعامل کارخانه‌جات نساجی فردوس گفت: دولت باید آرامش را به واحدهای تولیدی برگرداند و با نرخ زمان گشایش با این واحدها تسویه کند.

احد کرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار داشت: کارخانه‌جات نساجی فردوس از سال 1384 فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر تعداد 260 نفر بصورت مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.  وی افزود: در کنار کارخانه نساجی فردوس همچنین تعداد پنج کارگاه بافندگی با اشتغال 25 نفر و یک کارگاه دوزندگی با اشتغال 35 نفر راه‌اندازی شده و برای تعداد 10 نفر نیز در فروشگاه‌های فروش محصولات نساجی در فردوس، مشهد و تهران اشتغال ایجاد شده است.

مدیرعامل کارخانه‌جات نساجی فردوس، ظرفیت تولید روزانه این کارخانه را 10 تن انواع نخ "پنبه‌ای"، "ویسکوز" و "پلی استر ویسکوز" اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی موجود امکان صادرات محصولات به کشورهای مختلف وجود ندارد.

کرمانی یادآور شد: چنانچه زمینه صادرات محصولات فراهم شود، تولید نیز افزایش و در کنار افزایش تولید، نیروی کار بیشتری بکار گرفته می‌شوند.

وی به مشکل بازپرداخت تسهیلات ارزی کارخانه‌جات نساجی فردوس اشاره کرد و گفت: در سال 1383 برای خرید و واردات ماشین‌آلات کارخانه از صندوق ذخیره ارزی، تسهیلاتی با نرخ یوروی 690 تومان و دلار 820 تومان دریافت کردیم و بر اساس این قیمت‌ها، ماشین‌آلات خریداری و نصب شد.

مدیرعامل کارخانه‌جات نساجی فردوس افزود: پس از اتمام دوران تنفس، قیمت یورو از 690 تومان به هزار و480 تومان یعنی 2.5 برابر افزایش یافت و این موضوع کارخانه را در بازپرداخت تسهیلات با مشکل جدی مواجه ساخت چون یک واحد نساجی که 10 تا 12 درصد سود به دست می‌آورد چگونه می‌تواند اقساط را با 250 درصد سود پرداخت کند.

کرمانی تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز، روز به روز اقساط تسهیلات عقب افتاد و سررسید شد تا اینکه در اردیبهشت ماه امسال قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز رسید و با تصویب این قانون، آرامش به تولید برگشت.

مطالبه 20 میلیارد تومانی از کارخانه‌جات نساجی فردوس

وی یادآور شد: در تبصره یک ماده 20 قانون مقرر شد شرکت‌ها با نرخ زمان گشایش اقساط خود را با بانک تسویه کنند و این قانون سبب خوشحالی مدیران واحدهای تولیدی و همچنین آرامش بخش تولید شد ولی این آرامش بسیار کوتاه بود و دولت بدون توجه به مصوبه مجلس، اعلام کرد که اقساط تسهیلات باید با یوروی هزار و 500 تومان و دلار هزار و 266 تومان پرداخت شود.

مدیرعامل کارخانه‌جات نساجی فردوس گفت: با پرداخت اقساط تسهیلات با نرخ مرجع، به طور قطع دولت و بانک‌ها به پول خود نمی‌رسند و بخش تولید نیز نمی‌تواند با آسودگی خاطر به فعالیت بپردازد و چه بسا واحدهای تولیدی به سوی تعطیلی کشیده شوند.

کرمانی افزود: تاکنون مبلغ 12 میلیارد و 600 میلیون تومان اقساط تسهیلات خود را به بانک پرداخته‌ایم و این مبلغ حتی بیشتر از نرخ زمان گشایش بوده است و با وجود 12 سال فعالیت و مستهلک شدن، هنوز مبلغ 20 میلیارد تومان دیگر از کارخانه‌جات نساجی فردوس مطالبه می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید بر اساس قانون و مصوبه مجلس عمل و تسهیلات ارزی با نرخ زمان گشایش تسویه شود در غیر این صورت و با بازپرداخت تسهیلات بر مبنای نرخ مرجع، هر واحد تولیدی که مشمول این شرایط باشد سرپا نمی‌ماند و با مشکل تولید مواجه می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد