مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت نساجی با خلأهای بسیاری در حوزه تولید مواجه است

 دبیر جامعه متخصصین نساجی ایران گفت: به دلیل اینکه در سالهای اخیر سرمایه‌گذاری‌های کلانی در صنعت نساجی کشور صورت نگرفته است بنابراین امروز با خلأهای بسیاری در حوزه تولید مواجه هستیم.  بهرام حریری پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی در اصفهان اظهار داشت: اگر فعالان ماشین ساز این صنعت در کنار تولیدکنندگان به این نمایشگاه بیایند فرصتی برای آشنایی تولیدکنندگان با تازه های ماشین آلات فراهم می شود.

وی بیان داشت: برپایی این نمایشگاه تخصصی به ویژه در استان اصفهان که از دیرباز به عنوان قطب صنعت نساجی در سطح کشور محسوب می‌شود، این فرصت را در اختیار متخصصین و صنعتگران کشور قرار می‌دهد که مراودات تجاری و فنی خود با شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را آغاز کرده و یا بسط و توسعه دهند.

دبیر جامعه متخصصین نساجی ایران اعلام کرد: تعداد افراد متخصص و فعال در این صنعت سودمند که امکان سفر به خارج از کشور و حضور و آشنایی با جدیدترین محصولات و ماشین آلات نساجی را دارند، اندک است و در این شرایط برگزاری نمایشگاه صنعت نساجی در داخل کشور اقدامی بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

وی اعلام کرد: در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری کلانی در صنعت نساجی کشور صورت نگرفته و خلأ تولید ایجاد شده اما با حمایت دولت از این بخش می توان به آینده امیدوار بود.

حریری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت نساجی اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه نساجی، فرصت مراودات تجاری و فنی را فراهم می کند.

وی به وجود رکود در صنعت نساجی همچون سایر بخش‌های صنعتی گفت: با وجود همه مشکلات، بیش از ۷۰۰ واحد نساجی بزرگ در سطح کشور در بخش نقدینگی و سرمایه در گردش، همچنان به تولید مشغول‌ هستند.

دبیر جامعه متخصصین نساجی ایران با اشاره به نظر برخی متخصصین که از ورشکستگی صنعت نساجی در کشور سخن می گویند، اظهار داشت: ایران با داشتن حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت، از بازار مصرف خوبی برای محصولات این صنعت برخوردار است و دورنمای خوبی در صنعت نساجی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: ایران به منظور رونق و حتی اوج گرفتن صنعت نساجی که بعد از صنعت نفت اشتغال‌زاترین صنعت به شمار می‌رود، نیازمند ثبات در سیاست خارجی و سیاست‌های اقتصادی خود است.

حریری اظهار داشت: در شرایط پساتحریم لازم است این امکان را در اختیار شرکت‌های تولیدی بزرگ جهان قرار دهیم تا در زمینه تولید ماشین آلات نساجی با ایران همکاری مشترک داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه چنین تجربه ای هم اکنون در کشورهای ازبکستان و هند در حال اجراست، تصریح کرد: ساخت ماشین آلات در اروپا به دلیل هزینه نیروی انسانی و سایر موارد، چندان توجیه اقتصادی ندارد و اروپا در حال سوق دادن تولید ماشین آلات به کشورهای در حال توسعه است که ایران نیز می تواند استفاده مناسبی از این فرصت داشته باشد. 

حریری به یازدهمین نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان از ۲۴ تا ۲۷ دی ماه سال جاری اشاره کرد و اعلام داشت: از فعالان صنعت نساجی برای ارایه جدیدترین تکنولوژی و دستگاه‌های خود درخواست می‌شود در این نمایشگاه حضور یابند.

وی بیان داشت: بسیاری از کشورها فقط تأمین کننده ماشین آلات نساجی و تعداد کمتری تولیدکننده محصولات هستند.
منبع: مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد