مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ارزش معاملات سهام 45 درصد کاهش یافت

بررسی عملکرد 6 ماهه بازار سهام نشان می‌دهد ارزش معاملات از 330 هزار و 14 میلیارد ریال در شش ماهه سال 93 به 178 هزار و 931 میلیارد ریال کاهش یافته که افت 45.8 درصدی را نشان می‌دهد.  در این افت ارزش معاملات، بازار اول کاهش 29.7 درصدی و بازار دوم کاهش 61.7 درصدی داشته است. این درحالی است که تعداد سهام معامله شده با 90 میلیارد و 156 میلیون سهم معامله شده رشد 20.1 درصدی را تجربه کرده است.

در مجموع اما در 122 روز فعالیت در بازار سهام، ارزش بازار سهام در این 6 ماه 19.9 درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران معتقدند از جمله دلایل از دست رفتن ارزش دارایی‌های مردم در بورس دو بلاتکلیفی بزرگ در بازار بوده است. نخست بلاتکلیفی قیمت خوراک پتروشیمی‌هاست که از ابتدای دولت یازدهم با بحث افزایش 10 سنتی تاثیر خود را در ارزش سهام پتروشیمی‌ها گذاشت و تا به امروز به دلیل عدم تعیین تکلیف این نرخ، کاهش ارزش‌ها همچنان ادامه یافته است.

دومین بلاتکلیفی نیز به موضوع نرخ سود بانکی باز می‌گردد که به دلیل روشن نشدن تکلیف این نرخ که از ابتدای سال بحث تغییر سه ماهه آن مطرح بود؛ سهامداران را در انتظار نگاه داشته است.

دولت اگرچه در روزهای اخیر صحبت از مشخص شدن نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به زودی صحبت کرده است اما به نظر می‌رسد سیاست‌های کنترل تورم دولت، این نرخ را به مسیر این سیاست هدایت خواهد کرد.

بخش دیگر سیاست‌ها که ریزش شاخص‌ها را به دنبال داشت هم افزایش نرخ بهره مالکانه برای معادن بود که سهام معدنی‌ها را به شدت تحت تاثیر اینت جریان قرار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد