مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بازار صادرات صنعت نساجی با رکود مواجه شده است

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع با بیان اینکه بازار صادرات صنعت نساجی با رکود مواجه شده است به برخی ضعف های این صنعت اشاره کرد و گفت: در تهیه مواد اولیه و طراحی در حوزه پوشاک نیازمند کار و فعالیت بیشتر و طرح ایده های نو هستیم.
نعمت الله مردانی ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی که در محل نمایشگاه های دائمی اصفهان برگزار شده بود، اظهار داشت: صنعت نساجی در کشور ایران قدمتی بیش از 100 سال دارد و استان اصفهان یکی از پایه گذاران مهم این صنعت محسوب می شود.
  وی با اشاره به اینکه این صنعت در سال های اخیر پیشرفت های  قابل ملاحظه ای داشته است، ابراز داشت: صنعت نساجی کشور به قدری گسترده شده که اگر بخواهیم برای تمام  واحد های آن را در نمایشگاهی غرفه در نظر بگیریم، نمایشگاه تهران نیز  نمی تواند آنها را در خود جا دهد.

مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع، آینده صنعت نساجی کشور را مطلوب دانسته و بیان داشت: ارزش سرمایه گذاری ها در این صنعت بسیار مطلوب است اما طی دو سال اخیر به دلیل تغییرات ارزی روند خرید ماشین آلات جدید کاهش داشته که این موضوع تهدیدی برای صنعت نساجی است.

وی با بیان اینکه بازار صادرات صنعت نساجی با رکود مواجه شده است، اضافه کرد: حدود 15 هزار فرد تحصیلکرده در زمینه صنعت نساجی در کشور داریم و با وجود زیر ساخت های مناسبی برای این صنعت برخورداریم قادر هستیم حتی در شرایط اقتصادی بیش از 20 کشور اروپایی صادرات داشته باشیم که البته این مسئله با تغییر برخی روندها و با توجه بیشتر به این صنعت کنونی امکان پذیر است.

مردانی با اشاره به اینکه این صنعت می تواند باری از دوش دولت ها در زمینه اشتغال بردارد، تصریح کرد: بر این اساس لازم است دولت شرایط فضای کسب و کار در زمینه صنعت نساجی و زیرساخت های لازم برای این صنعت را فراهم کند.

وی با اشاره به برخی ضعف های این صنعت تاکید کرد: در حوزه های پوشاک و در تهیه مواد اولیه و طراحی این بخش از صنعت نساجی نیازمند کار و فعالیت بیشتر و ایده های نو هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد