مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شافعی : بازنگری و بررسی مجدد سیاست های صادراتی

سیاست های صادراتی کشور باید بازنگری جدی و بررسی مجدد شود .
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت : با بازنگری و بررسی مجدد سیاست های صادراتی کشور باید امور مربوط به آن تخصصی شود.
غلامحسین شافعی دیروز در جمع صادر کنندگان خراسان رضوی در مشهد افزود : یکی ازسیاست های صادراتی و شعارهای چند سال اخیر ، تولید برای صادرات است اما مشخص نشده است که ما چند قلم کالا برای صادرات داریم .
او گفت : در شرایطی که بحث تعامل با اقتصاد جهانی مطرح است باید دید که آیا ما در بحث صادرات کنونی و ارزی آوری حاصل از آنها دارای چه مزیت هایی هستیم؟
  او افزود : کشورما در بحث صادرات نیازمند یک راهبرد است از این رو باید بخش خصوصی و دولتی باید با مشارکت هم آن را تدوین کنند.
نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در باره وظایف تشکل های بخش خصوصی در حوزه صادرات نیز گفت : اکنون زمان کمک و حمایت از دولت است.
غلامحسین شافعی افزود: بنگاه های اقتصادی و تولیدی کشور اکنون باید به سمت استفاده از فناوری های نوین برای حضور موفق در بازارهای جهانی بروند.
24 صادر کننده نمونه خراسان رضوی پارسال 300 میلیون دلار کالا همچون محصولات صنایع شیمیایی، پتروشیمی و پایه نفتی ، مصنوعات پلیمری، صنایع نساجی، غذایی ، برق و الکترونیک، مصالح ساختمانی، فلزات و صنایع وابسته، پسته، گیاهان دارویی و صنعتی، میوه و صیفی و تره بار، زعفران، وبازرگانی عمومی صادر کرده اند.
کشورهای افغانستان و آسیای میانه، امارات، عراق، اسپانیا، آلمان، چین و هنگ کنگ از بازارهای هدف این کالاهای صادراتی است.
کل صادرات غیرنفتی خراسان رضوی پارسال یک میلیارد و 969 میلیون دلار است . صادرات امسال این استان هم تا پایان مهر بیش از 981 میلیون دلار بوده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد