مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تولیدکنندگان پوشاک داخلی توان رقابت با کالاهای وارداتی را ندارند

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک شهرستان رشت گفت: در اثر افزایش تورم تولیدکنندگان پوشاک در داخل کشور توان رقابت با کالاهای وارداتی را ندارند.

جمشید افلاکی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  واردات مواد اولیه تولید هزینه های مضاعفی را بر دوش تولیدکنندگان گذاشته و موجب افزایش قیمت نهایی تولیدات داخلی شده است.

وی همچنین در خصوص نصب صندوق مکانیزه که بر اساس قوانین جدید سازمان امور اقتصادی و دارایی برای اصناف اجباری شده است، اظهارداشت: تولید کنندگان پوشاک بر اساس سفارشی که از فروشگاه ها می گیرند اقدام به تولید پوشاک می کنند بدین جهت در واحدهای تولیدی پوشاک بحث فروش مطرح نبوده بلکه تولیدکنندگان پوشاک از نصب صندوق مکانیزه معاف هستند.

  

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک شهرستان رشت با اشاره به تاثیر افزایش تورم در فعالیت صنف تولیدکنندگان پوشاک گفت: در اثر افزایش تورم، تولیدکنندگان پوشاک در داخل کشور توان رقابت با کالاهای وارداتی را ندارند زیرا واردات مواد اولیه تولید از قبیل پارچه، نخ و ابزار آلات دوخت و دوز از خارج از کشور، هزینه های مضاعفی را بر دوش تولیدکنندگان گذاشته و موجب افزایش قیمت نهایی تولیدات داخلی شده است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت نهایی محصولات تولید شده داخلی در مقایسه با ارزانی کالاهای وارداتی موجب می شود اغلب مردم به خرید کالاهای ارزان وارداتی روی بیاورند که این مسئله علاوه بر ضربه زدن به تولیدکنندگان داخلی و تضعیف اقتصاد کشور موجب ترویج مدل و الگوهای غیر ایرانی در جامعه می شود.

بانک ها تولیدکنندگان پوشاک را به رسمیت بشناسند

افلاکی همچنین با بیان اینکه هیچگونه حمایتی در طول چند سال اخیر از واحدهای تولیدی صورت نگرفته  است، اذعان داشت: تولیدکنندگان پوشاک بدون بهره مندی از ارز دولتی، مواد اولیه را برای تولید پوشاک وارد می کنند بانک ها نیز تولید کنندگان پوشاک را به رسمیت نمی شناسند و تولیدکنندگان برای اخذ تسهیلات بانکی از هیچگونه حمایتی برخوردار نیستند.

وی در ادامه به اثرات منفی اجرای طرح مشاغل خانگی بر فعالیت تولیدکنندگان پوشاک اشاره کرد و گفت: دولت پیشین طرحی را در حمایت از مشاغل خانگی ایجاد کرده که اجرای این طرح اثرات منفی و لطمه شدیدی را به بخش تولید پوشاک وارد و حتی وام هایی که به مشاغل خانگی تعلق گرفته به بانک ها برگشت داده نشده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک شهرستان رشت تصریح کرد: تولید کنندگانی که با وام های دولتی تحت طرح حمایت از مشاغل خانگی فعالیت می کنند تحت نظارت اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک نبوده، عوارض و مالیات پرداخت نمی کنند و هیچ کنترلی بر فعالیت آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تولید پوشاک ناهنجار از سوی تولیدی هایی صورت می گیرد که تحت نظارت اتحادیه فعالیت نمی کنند، اظهارداشت: واحد های تولیدی که در مکان های مسکونی و غیر تجاری فعالیت می کنند و هیچ نظارتی بر فعالیت آن ها وجود ندارد اقدام به تولید پوشاک ناهنجار می کنند.

افلاکی افزود: فعالیت نیروی کار در تولیدی های مزبور از لحاظ امنیت روانی، اجتماعی و غیره جای سئوال دارد.

وی متذکر شد: طرحی باید تدوین شود که بر اساس آن اداراتی همچون برق، گاز و غیره برای شناسایی واحدهای تولیدی که در مکان های مسکونی و غیر تجاری فارغ از هر گونه نظارتی مشغول  فعالیت هستند اقدام کنند و آب، برق و گاز آنها را قطع کرده تا این واحد ها نیز خود را ملزم بدانند بر اساس اصول و قوانین کار فعالیت کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک گفت: این اتحادیه دارای پنج کمیسیون بازرسی، فنی، حل اختلاف، رسیدگی به شکایت و آموزش است.

وی تصریح کرد: اگر واحد های تولیدی خود را ملزم به دریافت نرخ تعیین شده از سوی اتحادیه ندانند یا اینکه اقدام به برداشتن الگوهای سایر واحدهای تولیدی کرده و در تولید پوشاک کیفیت را رعایت نکنند واحد های شاکی از یکدیگر و یا سفارش دهندگان شاکی از واحد های تولیدی می توانند شکایت خود را به اتحادیه ارائه دهند و این شکایت ها در اتحادیه بررسی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد