مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات نساجی به یک میلیارد و 100 میلیون دلار می رسد

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران تاکید کرد: این صنعت از کیفیت رقابتی برای تأمین همه نیازهای کشور برخوردار است و صادرات آن امسال به یک میلیارد و یکصد میلیون دلار (معادل پارسال) می رسد.
علیرضا حایری در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: صنعت نساجی در دوره افزایش نرخ ارز و تحریم ها توانست ضمن تأمین نیازها در داخل ، صادرات را هم افزایش دهد و قاچاق نیز کاهش داشت.
وی گفت: کیفیت مقوله ای مستمر و پایدار است و متناسب با نیاز بازار و سلایق و خواسته های مشتریان تأمین می شود به
طوری که چین 250 میلیارد دلار پوشاک و محصولات نساجی به آمریکا ، اروپا و بخشی هم به ایران صادر می کند که هر کدام کیفیت خاص خود را دارد.
  حایری ، توسعه صنایع نساجی را برای اقتصاد ایران دارای مزیت نسبی دانست و گفت:‌ هزینه اشتغال زایی آن یک ششم هزینه متوسط صنایع کشور است.
وی گفت: توان و ظرفیت تولید الیاف طبیعی و مصنوعی در کشور پشتوانه خوبی برای این صنعت است و 100 درصد این صنعت در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به کاهش قاچاق کالای نساجی و همچنین کاهش واردات همراه مسافر به دلیل افزایش نرخ ارز گفت : صنایع نساجی کشور بهترین فرصت را برای توسعه تولید و ارتقای کیفیت دارد.
آقای حایری گفت : صنعت نساجی ایران جزو کشورهای برتر دنیاست و حدود 40 رشته زیرمجموعه صنعتی دارد و سال گذشته 1.5 میلیارد دلار مواد اولیه و واسطه نساجی وارد شد.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ، مواد اولیه ، منسوجات خانگی ، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی
از روز دوشنبه محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافته است.
132 شرکت داخلی در کنار 92 شرکت خارجی از 14 کشور تازه ترین محصولات و فناوری خود را به نمایش گذاشته اند.
شرکت های خارجی از آلمان ، کره جنوبی ، اسپانیا ،‌ تایوان ، چین ، ایتالیا، ترکیه ، سوئیس، پاکستان ، ژاپن ، فنلاند ، هند ، یونان و سنگاپور حضور دارند.
نمایشگاه بین المللی ماشین آلات ، مواد اولیه ، منسوجات خانگی ، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی در سالن های 35 تا 38 ؛ از ساعت 9 تا 16 تا نهم آبان پذیرای علاقه مندان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد