مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بهره‌برداری از دستگاه پیشرفته مشخصه‌یابی سطح در پژوهشکده نانوفناوری اصفهان

دستگاه پیشرفته مشخصه‌یابی سطح (BET) که پیش از این توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانوخریداری شده بود، در پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، دکتر علیرضا علافچیلان، معاون پژوهشی پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به کاربرد این دستگاه در تعیین ویژگی‌های سطوح گفت: دستگاهBET یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها در تعیین مشخصات مواد نانو ساختار از جمله نانو ذرات فلزی، اکسیدهای فلزی، سولفیدی، نانولوله‌ها، نانو الیاف و نانو جاذب‌هاست.

  

وی افزود: اندازه‌گیری سطح BET، توزیع و دانسیته سایت‌های فعال، خواص جذبی نانوذرات، مکانیزم، دمای احیای نانواکسیدهای فلزی و پارامترهای مورد نیاز واکنش نظیر انرژی فعال‌سازی از مهمترین مشخصه‌هایی هستند که توسط دستگاه جدید استقرار یافته در پژوهشکده نانو فناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان اندازه گیری می‌شوند.

وی با بیان این که در این دستگاه بیشتر آنالیزها بر مبنای جذب فیزیکی یا شیمیایی و تکنیک‌های برنامه‌ریزی شده دمایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این تکنیک‌ها در تعیین مشخصات کاتالیست‌ها، نانوکاتالیست‌ها، نانو جاذب‌ها، نانو فیلترها و غشاها، نانو الیاف، نانو لوله‌ها و لایه‌های نازک قابل استفاده است.

عضو هیأت علمی پژوهشکده نانو فناوری ومواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان احیا با برنامه دمایی (TPR) و دفع با برنامه دمایی (TPD) را از دیگر قابلیتهای دستگاه BET دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان و تصریح کرد: این دستگاه تحت عنوان نانوسورد، آماده ارائه خدمات پژوهشی به دانشجویان، اعضای هیأت علمی و پژوهشگران داخل و خارج این دانشگاه است.

بر اساس این گزارش، دستگاه مشخصه یابی سطح با عنوان BET با هزینه‌ای قریب به دومیلیارد ریال توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو خریداری شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد