مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

شمولیت مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران حوزه نساجی به نتیجه نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامعلی قادری در مراسم افتتاح متمرکز 123 طرح تعاونی در هشتمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان پس از تصویب و ابلاغ، قانون ادارات کل در شهرستان‌ها آن را در دستور کار قرار داده و بهترین سازمان‌ها را برای ادارات شهرستان‌های تابع و اصفهان اختصاص دادیم.
  

وی افزود: طی دو سال گذشته در اصفهان 538 تعاونی در 12 گرایش راه‌اندازی و یک میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و نیز 12 هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 475 طرح تعاونی و افتتاحیه در استان اصفهان انجام شد، تصریح کرد: در سال 91 و سال 92 بالاترین رتبه حوزه افتتاحیه و نیز نظارت بر بررسی‌ها و نیز 2هزار تعاونی مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی به برگزاری 8هزار و 900 دوره تعاونی برای اعضای تعاون خبر داد و گفت: ساماندهی 32 هزار و 500 نفر متقاضی مسکن مهر توسط 295 شرکت تعاونی انجام شد که تا کنون 16 هزار واحد مسکونی تا کنون تحویل شده و بقیه در آینده تحویل می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه در حوزه سیاست نیروی کار و تنظیم روابط کار 90 درصد کار را انجام دادیم، افزود: در این خصوص 45 روز رسیدگی را به 25 روز کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش واحد‌های تولید اما 18 درصد حوادث ناشی از کار کاهش داشته است، بیان کرد: 58 دوره آموزشی و 42 هزار نفر ساعت توسط مرکز تحقیقات و تصمیمات کار انجام شد که استان اصفهان در بین پنج استان کشور امتیاز برتر را کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 6 هزار و 300 شهدای کارگر در اصفهان اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی عدم حمایت جدی و کامل از بخش تعاون به لحاظ اعتبارات است و بانک تعاون را باید مورد حمایت و در این راستا بخش خصوصی و تعدادی از شرکت‌ها، تعاونی‌ها و اتاق تعاونی را واگذار کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم بانک توسعه تعاون هم در این قضیه همراه شوند تا این گردش مراحل رسیدگی پرونده راحت‌تر انجام شود.

قادری گفت: در راستای اجرای اصل 44 از سهم 25 درصدی بخش تعاون در اقتصاد فقط شش درصد محقق شده است.

وی اضافه کرد: انتظار داریم ستاد توسعه بخش تعاون و نمایندگان مجلس و کارشناسان موضوعات مرتبط حوزه تعاون پیگیری شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از مشکلات  اصفهان مشکل واحدهای نساجی است که البته با وجود مکاتبات مختلف در خصوص شمولیت کارگران در حوزه نساجی جز مشاغل سخت و زیان‌آور اما تاکنون انجام نشده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد