مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رکوردشکنی بورس به کمک یک نماد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا بورس تهران طی هفته گذشته در کانال 59 و 60 هزار واحد درجا می‌زد، اما امروز به مدد افزایش 1607 واحدی شبندر (پالایش نفت بندرعباس)رکوردشکنی کرد.در این میان هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و ملی صنایع مس ایران هر کدام به ترتیب با کاهش 51 و 47 واحدی تأثیر منفی بر شاخص داشتند.

همچنین پالایش شرکت نفت تبریز در جریان معاملات امروز افزایش قیمت داشت و هر سهم آن از 2574 تومان به مرز 2600 تومان رسید.بنا بر این گزارش، معدنی و صنعت گل‌گوهر و بانک ملت بیشترین افزایش مثبت را در شاخص داشتند.

امروز بانک دی درباره پرداخت حق عضویت صندوق ضمانت سپرده‌ها طی نامه‌ای هشدار داد که با اجرای این مصوبه درآمد بانکها به شدت کاهش می‌یابد.

 

* تشکیل صف خرید برای پالایش نفت تهران

همچنین گرانترین سهم بازار که پس از بازگشایی با کاهش بیش از 10 هزار تومانی مواجه شده بود، طی روزهای اخیر دوباره جان گرفت و امروز با سقف نوسان 5 درصد، 65 هزار و 718 هزار تومان ارزش‌گذاری شد.این سهم در آخرین معامله امروز 65 هزار و 718 تومان قیمت‌گذاری شده، در حالی که این سهم در 26 مرداد ماه پس از بازگشایی با کاهش تقریبا 10 درصدی به 65 هزار و 200 تومان رسیده بود.

بنا بر این گزارش، پالایش نفت بندرعباس نیز پس از بازگشایی میان خریداران و فروشندگان مورد رقابت سنگینی قرار گرفت و افزایش 85 درصدی را رقم زد، این نماد با تأثیر 1607 واحدی موجب رکوردشکنی شاخص در دو قله 60 و 61 هزار واحد شد.

یادآور می‌شود، امروز پالایش نفت بندرعباس، لامپ پارس جهاد، جام دارو، فراورده‌های تزریق، قشهد، شیمی دارویی داروپخش و کارخانجات تولیدی شهید قندی بیشترین افزایش قیمت و در مقابل کارخانجات تولیدی شیشه رازی، ملی سرب و روی، صنایع کاغذسازی کاوه، نوش مازندران، سالمین، پمپ‌سازی و کیمیادارو بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

یادآور می‌شود، پس از دستور استاندار زنجان مبنی بر تعطیلی کارخانه سرب و روی، سهم این شرکت کاهش حدود 25 درصدی داشت. این در حالی است که مدیرعامل این شرکت طی اطلاعیه‌ای درباره عدم تأثیر این اقدام بر قیمت هر سهم این شرکت شفاف‌سازی کرده بود.

 نمادهایی از جمله سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، کشتیرانی، پالایش نفت بندرعباس، نفت بهران، پلی‌اکریل، فرآورده‌های نسوز پارس و پست بانک ایران برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند و برترین عرضه نیز در میان نمادها به پالایش نفت بندرعباس، مخابرات ایران، بانک اقتصاد نوین، بانک سینا، داروسازی اکسیر،‌ سرمایه‌گذاری صنعتی بیمه و سرمایه‌گذاری سایپا اختصاص داشته است.

یادآور می‌شود، امروز شاخص 50 شرکت فعال‌تر منفی شد که در این میان مخابرات ایران با کاهش 4 درصدی قیمت سرمایه‌گذاری پردیس، توریستی و رفاهی آبادگران، سرمایه‌گذاری شاهد و سرمایه‌گذاری مسکن در این شاخص تأثیر منفی داشتند.

از جمله شرکت‌های مؤثر و مثبت در شاخص 50 شرکت فعال‌تر ایرانترانسفو، ایرانیاساتایرورابر، خدمات انفورماتیک و کنترل خوردگی تکین کو تأثیر مثبت داشتند.

یادآور می‌شود، امروز نماد معاملاتی افرانت، نساجی بروجرد، ایران ارقام و توسعه شهری توس گستر و پالایش نفت بندرعباس بازگشایی شدند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد