مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

قیمت پوشاک ایرانی افزایش یافت اما نه به اندازه پوشاک خارجی

به دنبال چند برابر شدن قیمت پوشاک خارجی و افزایش اقبال عمومی به لباس ایرانی، بهای البسه ایرانی بیش از 40 درصد افزایش یافته است.
مشاور رییس اتحادیه کشوری پوشاک در گفتگو با راه دانشجو با بیان اینکه این روزها تقاضای ایرانی ها به پوشاک ایرانی افزایش یافته و این امر موجب شده که این صنعت رونق بیشتری پیدا کند، اظهار داشت: قیمت پوشاک ایرانی به دلیل نوسانات شدید دلار و به دنبالش گران شدن واردات مواد اولیه با افزایش زیادی مواجه شده، اما این افزایش به اندازه پوشاک خارجی نیست.  مهدی محمودی تصریح کرد: قیمت پوشاک ایرانی 10 تا 40 درصد و در بعضی از البسه ها بیشتر رشد کرده که البته این نوسان قیمت در هر نوع پوشکی متفاوت است به عنوان مثال در لباس کودک بیشتر است زیرا جنس لباس کودک از الیاف طبیعی بوده و هزینه تمام شده اش از بقیه لباس ها بیشتر است.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار ادامه داد: حمایت از تولید داخلی و رونق صنعت پوشاک ایرانی از برکات افزایش قیمت دلار است اما این به معنای کاهش قیمت تمام شده کالا نیست. 

مشاور رییس اتحادیه کشوری  پوشاک افزود: بهر روی این روزها شاهد افزایش تقاضا برای دریافت مجوز تاسیس واحدهای تولیدی هستیم.

از محمودی پرسیدیم در صنعت پوشاک ایران چقدر اشتغال زایی ایجاد شده است که او اینطور تشریح کرد: هم اکنون بیش از 400 هزار واحد صنعتی تولید کننده پوشاک با مجوز در حال فعالیت است که البته نمی توان تخمین زد که چقدر فرصت شغلی ایجاد شده اما اگر فرض کنیم در هر کدام از این واحدها حداقل یک تا سه نفر فعال باشند تقریبا سه میلیون فرصت شغلی در بخش پوشاک ایرانی ایجاد شده است که البته در بعضی از نمایندگی های شعب کارخانجات تعداد افرادی که کار می کنند از چند صد نفر افزونتر است.

وی از عوامل مهم بالا بودن فرصت شغلی در صنعت پوشاک را توجه ایرانیان به فرهنگ پوشش عنوان کرد و افزود: ایرانی ها خوش لباس هستند و تنوع لباسی آنها متنوع است به خصوص در خانم ها که تنوع و تکثر لباس آنها بسیار زیاد است و این خود موجب رونق صنعت پوشاک شده است.

محمودی افزود: حاشیه صنعت پوشاک در این چند ماه اخیر 20 درصد افزایش یافته است، در حالی که در بعضی از کالاها این رقم بیشتر است و این خود موجب شده که میزان تقاضا برای تاسیس واحد تولیدی 10 تا 20 درصد در روز افزایش یابد.

به عقیده مشاور رییس اتحادیه کشوری پوشاک، افزایش تقاضا برای مجوز، خود بیان کننده سودآور شدن این صنعت است اما این صنعت همچنان با چالش های مهمی مواجه است.

وی از مهمترین چالش ها را عدم اتصال مطلوب تمام چرخه پوشاک عنوان کرد و افزود: این چرخه از طراحان لباس شروع و تا توزیع کننده ها به اتمام می رسد که متاسفانه زنجیره های این چرخه با هم خوب چفت و بست ندارند و از هم گسسته کار می کنند.

محمودی، افزایش تنوع رنگ لباس و به روز شدن طرح های لباس را مطابق با فرهنگ اسلامی، راز موفق شدن صنعت پوشاک ایرانی دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد