مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بازدید صالحی از کارخانه تعطیل شده نساجی ایرانی در زیمبابوه

وزیر امور خارجه کشورمان از کارخانه نساجی تعطیل شده ایران در زیمباوه بازدید کرد و در راستای حل مشکلات آن برای راه‌اندازی با وزیران خارجه و وزیر کشاورزی زیمباوه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به آفریقا، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه بازدیدهای خود از زیمباوه از کارخانه نساجی مودزون بازدید کرد. این کارخانه نساجی در راستای توافقات انجام شده در سفر هاشمی رفسنجانی، رییس‌جمهور وقت ایران با موگابه همتای زیمباوه‌ای خود ساخته شده بود اما پس از وخیم شدن اوضاع اقتصادی زیمباوه این کارخانه بدهی‌هایی به بار آورد و به همین دلیل تعطیل شد. حدود 1200 نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند که بخشی از آن را ایرانیان تشکیل می‌دادند. این کارخانه شامل 19 سوله ریسندگی و بافندگی بود. اما اکنون صاحب کارخانه که ایرانی است به دلیل بدهی‌هایش به اداره برق و مشکلاتی در مالکیت زمین این کارخانه، مجبور به تعطیلی آن شده است.   

در ادامه بازدید صالحی از این کارخانه به همراه وزیر امور خارجه و وزیر جهاد و کشاورزی و مکانیزانسیون زیمباوه قرار شد یادداشت تفاهم سه‌جانبه‌ای امضا شود و مشکلات این کارخانه برطرف شود تا دوباره این کارخانه راه‌اندازی شود. بر همین اساس سفارت ایران در زیمباوه قرار است دیداری با وزارت کشاورزی زیمباوه داشته باشد.

صالحی پس از بازید از کارخانه گفت: این کارخانه یکی از کارخانه‌های بزرگ زیمباوه است که تولیدکننده و صادرکننده محصولات نساجی برای خود و کشورهای اطراف است. متاسفانه به دلیل سوء مدیریت و عناصر دیگر مانند مسائل اقتصادی کارخانه به این عظیمی تعطیل شد. ما به این‌جا آمدیم تا ببینیم چگونه دوباره این کارخانه را راه‌اندازی کنیم.

او ادامه داد: بخشی از بدهی‌های کارخانه به دولت مانند اداره برق است. با طرف‌های مقابل رایزنی می‌کنیم که این بدهی‌ها به صورت اقساطی پرداخته شود. هم‌چنین ایران نیز پولی به میزان سه تا چهار میلیون دلار به عنوان سرمایه به صاحب کارخانه خواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: این کارخانه نساجی هم برای ایران و هم برای زیمباوه می‌تواند بسیار سودمند باشد. ایران تجارب زیادی در این باره دارد و می‌تواند این تجارب را به کشورهای دیگر منتقل کند. به طور کلی هدف از بازدید امروز مروری بر گذشته، ارزیابی وضعیت حال و پیشنهادی برای آینده این کارخانه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد