مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنایع همگن نساجی و پوشاک چه انتظاراتی از دولت آینده دارند؟

رییس انجمن صنایع همگن نساجی و پوشاک خوزستان، گفت: مشکلات صنایع نساجی و پوشاک جدای از مشکلات سایر بخش‌های تولید و صنعتی نیست و باید به این مشکلات در دولت جدید توجه شود.

"فرامرز احمدی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان، اظهار کرد: واردات بی‌رویه و قاچاق کالا در بخش پوشاک به سهولت انجام می‌شود که امیدواریم این مسأله در دولت جدید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که به کشورهای خارجی می‌روند در زمان بازگشت به‌صورت چمدانی و یا عمومی اقدام به واردات پوشاک می‌کنند که این مسأله تهدید بزرگی برای پوشاک محسوب می‌شود. 

 
 

احمدی‌نژاد تصریح‌کرد: بهره‌های بانکی بالا یکی‌ دیگر از مشکلات فعالان بخش صنایع پوشاک و نساجی است.

رییس انجمن صنایع همگن نساجی و پوشاک خوزستان، اضافه کرد: پوشاک محصولی سهل‌الورود است و هیچ ممانعت قانونی برای ورود آن وجود ندارد، در نتیجه به‌راحتی وارد می‌شود و این موضوع انگیزه و فعالیت کاری در صنعت پوشاک داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه‌ داد: در کشورهای دیگر پوشاک در شرایطی بهتر تولید می‌شوند و بنابراین بهای تمام شده محصول آن‌ها ارزان‌تر است و مشتریان ایرانی مسلما تمایل و انگیزه بیشتری برای خرید این کالاها و واردات آن‌ها دارند.

احمدی‌نژاد افزود: نیروی کار موجود در صنعت پوشاک و نساجی، نیروهای فنی، حرفه‌ای و تخصصی هستند که باید برای حفظ، نگهداری و انگیزه‌مند کردن و آموزش آن‌ها تلاش کرد.

رییس انجمن صنایع همگن نساجی و پوشاک خوزستان، گفت: در صورت حل مشکلات صنایع پوشاک و نساجی قطعا بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال قابل حل است. این صنعت نسبت به سایر صنایع در کل دنیا می‌تواند اشتغال‌زایی زیادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: در دولت جدید باید به صورت جدی به بخش پوشاک توجه کرد و می‌توان با ارایه تسهیلات متنوع، به‌روزسازی ماشین‌آلات و تأمین مواد اولیه به این صنعت کمک کرد.

احمدی‌نژاد گفت: بخشی از واحدهای نساجی ما نمی‌توانند پارچه‌های خارجی که مورد علاقه و مصرف داخل است را تولید کنند که انتظار داریم مسوولان اجازه دهند این مواد اولیه بدون حق گمرکی وارد شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد