مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سمینار و نمایشگاه فناوری نانو در ساوه برگزار می شود

خبرگزاری مهر: رئیس آموزش و پرورش ساوه از برگزاری سمینار و نمایشگاه فناوری نانو ویژه دانش آموزان در این شهرستان خبر داد.

عبدالله سالمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سیمنار نانو ویژه دانش آموزان دختر و پسر و نیز نمایشگاه نانو 3 بهمن ماه در پایگاه  علامه حلی این شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به همت کارشناسی فنی و حرفه ای و کار و دانش آموزش و پرورش شهرستان ساوه، این منطقه، نهاد ترویجی نانو شد٬ گفت: برگزاری سمینار نانو ویژه دانش آموزان نیز اقدامی در راستای این مهم است.

نهاد ترویجی نانو در استان مرکزی فعال شد

رئیس آموزش و پرورش ساوه ادامه داد: به منظور آشنایی دانش آموزان شهرستان ساوه با فناوری نانو با هماهنگی باشگاه نانو، 2 پایگاه دانش آموزی در آموزشگاه های علامه حلی و فرزانگان، آموزش و پرورش شهرستان ساوه به عنوان نهاد ترویجی نانو در استان مرکزی فعال شد.

سالمی اظهار کرد: همچنین 10 جلسه کلاس آموزشی رایگان با هدف آماده سازی دانش آموزان جهت شرکت در المپیاد نانو در این 2 پایگاه تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نانو عبارت است از دستکاری کوچکترین اجزاء ماده یا اتم٬ اضافه کرد: نانو نه یک ماده است نه یک جسم تنها یک مقیاس است.

تاثیر شگرف نانو در زندگی انسان

رئیس آموزش و پرورش ساوه خاطر نشان کرد: نانو یک میلیاردم متر است٬ به اندازه ای کوچک که دیده نمی شود اما تأثیر بسیار شگرفی در زندگی انسان ها دارد.

سالمی ادامه داد: نانو در مولکول های ماده انرژی بالایی تولید می کند به همین دلیل معجزه آسا خوانده می شود.

وی با اشاره به اینکه اصطلاح نانو برگرفته از ادبیات یونان قدیم به معنای کوتوله است٬ افزود: نانو در گذشته انرژی اتمی نامیده می شد٬ اما پس از کاربردی شدن آن، نام نانو گرفت.

سالمی گفت: تصویربرداری زیستی دقیق، حسگرهای شیمیایی و زیستی قابل اطمینان  و دارای عمر طولانی، شناسایی و جدا سازی کاملا اختصاصیDNA ، ژن درمانی و از بین بردن باکتری ها، از جمله کاربردهای نانو عنوان شده است.

رئیس آموزش و پرورش ساوه در پایان تصریح کرد: تاکنون از فناوری نانو در صنایع سنگین، بهداشتی، نساجی، کشاورزی، اتومبیل سازی، رایانه و تصفیه آب استفاده شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد