مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کمربند درخشان برای امنیت دوچرخه سواران

محققان برای امنیت بیشتر دوچرخه و موتور سواران در هنگام شب و حرکت در مسیرهای تاریک، کمربند درخشانی مجهز به لامپ‌های «ال‌ای‌دی» طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات صورت گرفته در سال 2011 توسط دانشگاه «راتگرز» و موسسه فناوری ویرجینیا نشان می‌دهد، استفاده از دوچرخه از سال 1990 تا 2009 میلادی حدود 64 درصد افزایش یافته است.
با وجود تعیین مسیرهای ویژه عبور دوچرخه سواران، هنوز شمار زیادی از افراد از خیابان‌ها و مسیرهای جاده‌ای برای دوچرخه سواری استفاده می‌کنند که این مساله به ویژه در هنگام شب باعث افزایش تصادفات و مرگ و میر دوچرخه سواران شده است.
محققان به منظور قابل رویت شدن دوچرخه سواران در هنگام تاریکی شب، کمربند درخشان Halo را طراحی کرده‌اند که درون این پوشش پلی نایلون، لامپ‌های ال‌ای‌دی تعبیه شده است و نور از طریق الیاف نوری پلی یورتان گرمانرم (TPU) تابیده می‌شود.
هدف از طراحی کمربند درخشان Halo، ساخت یک وسیله بسیار سبک و راحت برای دوچرخه سوارعنوان شده است که بر خلاف چراغ های دوچرخه، امکان سرقت آنها وجود ندارد و افراد می‌توانند از این وسیله در هنگام پیاده‌روی و اسکیت‌سواری در تاریکی شب نیز استفاده کنند.
این کمربند با استفاده از دو باتری CR2025 با عمر 20 ساعت کار می‌کند و سه حالت مختلف از جمله فلش زدن برای آن در نظر گرفته شده است و به زودی با قیمت 85 دلار به بازار عرضه خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد