مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

رفع بیکاری تنها در حد برگزاری همایش و شعار باقی مانده است

نه تنها این وعده محقق نشده که کشت و صنعت هم در حال تعطیلی است و البته صنایع بسیار دیگری که نیاز به رسیدگی دارند. ایشان معتقدند بخش قابل توجهی از این وعده محقق شده، اما این آمار را باید در نوع نگاه ایشان به اشتغال پیگیری کرد. ما باید تعریف استاندارد داشته باشیم. شغل‌های فصلی یا یکی دو ساعته و موقتی را که نباید در آمار شغل وارد کرد.
محمد دامادی مهم‌ترین مشکل جوانان در سطح کشور را بیکاری و نیاز به اشتغال پایدار دانست و گفت: جوانان ما نیازمند اشتغال هستند، اما بستر اشتغال فراهم نشده است. با این حال حتی با همه وعده‌های دولت برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی کوچک،  جوانان در پیچ و خم بانک‌ها و مجوزها گرفتار می‌شوند.

به گزارش تابناک نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره وعده ایجاد دو و نیم میلیون فرصت شغلی گفت:   شما به‌عنوان خبرنگار و چشم بیدار جامعه آیا تحقق وعده دو و نیم میلیون شغل را دیده‌اید؟ ما که ندیده‌ایم.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این سؤال را باید در وهله اول خود آقای رئیس‌جمهور پاسخ دهد. من می‌گویم نه تنها این وعده محقق نشده که کشت و صنعت هم در حال تعطیلی است و البته صنایع بسیار دیگری که نیاز به رسیدگی دارند. ایشان معتقدند بخش قابل توجهی از این وعده محقق شده، اما این آمار را باید در نوع نگاه ایشان به اشتغال پیگیری کرد. ما باید تعریف استاندارد داشته باشیم. شغل‌های فصلی یا یکی دو ساعته و موقتی را که نباید در آمار شغل وارد کرد.

وی افزود: برای اشتغال باید بسترهای مختلفی فراهم شود؛ صنایع، زیرساخت‌هایی چون راه، سرمایه‌گذار و.... مثلا ما در مازندران دریا را داریم، اما در زمینه طرح سالم‌سازی دریا جز چادر زدن چه اتفاقی افتاده است؟ چند مجتمع تفریحی دایر کرده‌ایم؟ فقط ویلاسازی کرده‌ایم و بهترین ساحل در اختیار ادارات قرار گرفته است. جنگل هم همین طور. اینها فرصت اشتغال است. ما منابع غنی داریم که نه استفاده کرده‌ایم و با شرایط فعلی هم قرار نیست استفاده کنیم.

دامادی ادامه داد: هر چقدر هم فریاد می‌زنیم، اتفاقی نمی‌افتد. با همایش و نشست و وعده بیکاری رفع نمی‌شود. مازندران با عنوان قطب گردشگری کشور هنوز از راه درست و حسابی برخوردار نیست. با یک تعطیلات، محورهای تهران به شمال بسته می‌شود. آمار کشته‌های جاده‌ای را در این روزها بررسی کنید، آن وقت دلیل این امر را متوجه خواهید شد.

وی درباره  صنعت گردشگری کشور و شرایط فعلی آن گفت: مدیران گذشته و مدیران اجرایی باید پاسخ دهند که نتوانسته‌اند پتانسیل به سودآوری گردشگری را ایجاد کنند. این‌که چرا امروز نمی‌نشینیم و این مشکل را حل نمی‌کنیم نیز علامت سؤال بزرگی است که مردم جواب آن را می‌خواهند. نمی‌گویم در این زمینه کاری نشده، اما باید همه مسئولان بنشینند و راهکار عملی ارائه دهند.

وی رفع بیکاری را نیازمند عزم ملی و همت مسوولان دانست و افزود: با مشکلات رخ داده برای نساجی،  5 هزار پرسنل نساجی مازندران بیکاری شده اند، چرا فکری درباره آن نمی‌شود؟ از دست دادن شغل گاهی به معنی از دست دادن حیات است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد