مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

20 درصد کارگاه‌های نساجی اصفهان در آستانه رکود قرار دارند


به دلیل واردات
20 درصد کارگاه‌های نساجی اصفهان در آستانه رکود قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کارگاه‌های کوچک نساجی اصفهان گفت: 20 درصد از کارگاه‌های نساجی اصفهان به دلیل واردات در آینده‌ای نزدیک در خطر رکود قرار دارند.

خبرگزاری فارس: 20 درصد کارگاه‌های نساجی اصفهان در آستانه رکود قرار دارند

حسین حقیقت امروز در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان پارچه با آن مواجه هستند، الیاف مصنوعی و طبیعی است که به دلیل نبود تولید کافی داخلی، دو سوم آن از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه الیاف مصنوعی و طبیعی از کشورهایی مانند ازبکستان، پاکستان، چین و برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان وارد ایران می‌شود، تصریح کرد: در دو سال اخیر و با توجه به شرایط موجود، تولید‌کنندگان پارچه در تأمین مواد اولیه صنعت نساجی با سدهای فراوانی روبه‌رو شده‌اند.

رئیس اتحادیه کارگاه‌های کوچک نساجی اصفهان با اشاره به اینکه 20 درصد از کارگاه‌های نساجی اصفهان در آینده‌ای نزدیک به دلیل واردات در خطر رکود قرار دارند، تاکید کرد: به طور حتم به هر میزان مقدار مواد اولیه نساجی کاهش یابد در نهایت قیمت تمام شده کالا افزایش چشمگیری پیدا می‌کند که در پایان کار این موضوع، قابلیت رقابت پارچه داخلی را در مقایسه با اجناس خارجی از بین می‌برد.

وی فرسودگی ماشین‌آلات نساجی را از دیگر مشکلات بزرگ این صنعت در اصفهان برشمرد و بیان کرد: به دلیل حمایت نشدن صنعت نساجی از طرف برخی از مسئولان و نبود تسهیلات برای تولیدکنندگان و همچنین وارد کردن ماشین آلات با شرایطی که قیمت تمام شده بیش از سوددهی است، صنعت نساجی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

حقیقت از برنامه‌های اتحادیه کارگاه‌های نساجی اصفهان به آموزش‌های اقتصادی متناسب با نیاز روز جامعه برای تولید‌کنندکان پارچه اشاره کرد و گفت: البته به دلیل نبود انگیزه‌های لازم برای تولید پارچه، استقبال تولید‌کنندگان صنعت نساجی از این دوره‌های آموزشی بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: اتحادیه کارگاه‌های نساجی با سازمان‌هایی مانند اتاق بازرگانی و سایر مراکز دانشگاهی اقدام به برگزاری دوره‌های اختصاصی اقتصادی ویژه اعضای خود برای افزایش سطح سواد اقتصادی آنها کرده است.

رئیس اتحادیه کارگاه‌های کوچک نساجی اصفهان با اشاره به اینکه در شهرستان اصفهان بالغ بر 300 کارگاه نساجی وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از این کارگاه‌‌ها به صورت نسل به نسل به صاحبان فعلی آنها رسیده است.

وی در مورد تعریف کارگاه نساجی گفت: هر مکان  تولید نساجی که خارج از  یک شهرک صنعتی ساخته شود به عنوان کارگاه نساجی شناخته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد