مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پارچه های تولید شده به روش تریکو تاری

ماشین آلات تریکو تاری یکی از روش های اصلی تولید ژئوتکستایل ها محسوب می شوند . به همین منظور شاید بد نباشد که در اینجا به صورت خلاصه اشاره ای به روشهای تولید منسوج در این ماشین ها بپردازیم . ایده اصلی تولید پارچه های کومپوزیتی در کنار هم قرار دادن مواد متفاوتی می باشد تا به خواص جدید و بهینه ای دست یابیم که هر کدام از آن مواد اولیه به تنهایی دارای این خواص نمی باشند و به صورت مکمل در کنار هم عمل می کنند . در روش های دیگر تولید منسوج باید هر جزء جداگانه تولید شده و در یک و یا چند مرحله هر کدام از اجزاء کنار همدیگر قرار گرفته و به هم متصل شوند ولی در تکنولوژی های جدید تریکو تاری و در ماشین های راشل و یا stitch-bonding این امکان به وجود امده است تا اجزاء در هنگام بافت پارچه در یک مرحله و به سادگی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و کل کومپوزیت در یک مرحله تولید گردد. این نوع پارچه ها می توانند توسط المان های نخ یک ، دو و یا چند محوری تقویت شوند .پر کاربرد ترین کامپوزیت تولید شده به این روش پارچه های تقویت کننده دو محوری حاوی لایه بی بافت می باشند .
 

اجزاء بافت ماشین راشل روبرو به صورتی طراحی شده است تا در لایه تارعنکبوتی تغذیه شده دو نخ به صورت عمود قرار گیرد . نخ ها نقش مقاوم کننده در لایه بی بافت را به عهده دارند.

تصویر روبرو به صورت شماتیک المان های تقویت کننده لایه بی بافت را نشان می دهد :

 تار ، پود ، نخهای پیوند دهنده و لایه وب .

 شرکت کارل مایر یکی از سازندگان ماشین آلات تریکر تاری ماشین های زیر را برای تولید ژئوتکستایل با کیفیت مرغوب و بر اساس آخرین استاندارد ها معرفی می نماید .

ماشین های بافنده با قابلیت پود گذاری:

1-RS MSUS

2-RSMSUS _ V

3-RSMSUS (G)


ماشین چله پیچی مناسب برای تریکو تاری:

Direct warping machines DS...DNC

این ماشین قابلیت ساخت چله با یکنواختی بالا را دارد و در ضمن بالاترین سرعت تولید را نیز دارا می باشد .

 
مشخصات اصلی ماشین های سری
Weft Insertion System – MSUS

این سری از ماشین ها قابلیت آن را دارند که به صورت یکنواخت نخ پود را به ماشین تغذیه نمایند . این نخ ها می توانند از هر جنس و نمره ای باشند و سرعت ماشین هر مقداری می تواند باشد . 24 و یا 30 نخ پود می تواند در مابین قلاب ها قرار داده شود که توسط یکی از سیستم های p2 / p3  صورت می گیرد .  . نخهای پود در مابین راهنما ها نگه داشته شده و به منطقه بافت هدایت می شوند . بعد از قرار گرفتن نخ تار در جای خود و اتمام عملیات بافت انتهای نخ تار مستقیما به وسیله قطعه مرکبی که به سوزن اضافه شده است بریده می شود .

p2 system

سیستم می تواند نخ ها را از هر دو محور تغذیه نماید . هم محور X  ( حرکت طولی عامل پود گذار به منظور کنترل پود )و محور y  ( حرکت عرضی ایجاد شده توسط زنجیر طرح ) . این سیستم قابلیت کار با نخ های با نمره بالا و نیروهای تنشی زیاد را دارد .

این سیستم روی مدل های RS MSUS   و RS MSUS-V   وجود دارد .

 

P3 system

در این مدل مکانیزم حرکت محور ها جدا شده است به گونه ای که  می تواند در ماشین های با سرعت بالا به کار گرفته شود به صورتی که به نخ اسیب نرساند.مکانیزم فوق روی ماشین مدل                     RS MSUS (G)  قرار دارد .

 

 مشخصات ماشین مدل RSMSUS_V  

این ماشین قادر به ایجاد ساختار خیلی متراکم ، نیمه باز و باز بر روی لایه منسوج بی بافت می باشد .

با کمک این چنین ماشین های راشلی می توان نخهای جاذب نیرو را در جهت های 0   درجه و 90 درجه به صورت مکانیکی با لایه بی بافت در خلال عملیات تشکیل حلقه و به وسیله حلقه ها پیوند داد . سیستم تشکیل حلقه ، لایه نخها را به منظور رسیدن به مشخصات خاصی تثبیت می کند و اکثرا در ساختار آن یک لایه وب با پیوند مقدماتی وجود دارد . تقویت جهت دار در این پارچه کامپوزیت تولید شده به صورت چشمگیری در جهت مورد نظر با توجه به کاربرد می تواند شکل بگیرد . در خلال بافت ژئوکومپوزیت ، نخهای محوری مقاومت در برابر نیرو را تقویت می کنند و از خواص پارچه حمایت می کنند و باعث می شوند لایه وب در برابر فرسایش  مقاومت نماید و نقش جداسازی و فیلتر کردن را با دوام طولانی تری انجام دهد . رنج گسترده این ماشین در پذیرش نخهای با جنس ها و نمره های متفاوت آن را برای در یافت هر نوع لایه بی بافتی مناسب ساخته است . 
 


پارچه های تولیدی این ماشین می تواند برای کاربرد های زیر آماده و طراحی شود :

1- ژئوتکستایل

2- پوشاننده زیر لایه ها

3- پشتیبان ثانویه کفپوش ها

4- منسوجات ساختمانی

5- منسوجات کشاورزی و گلخانه ای .

مشخصات تکنیکی ماشین مدل RS MSUS-V

 

عرض کار :                           5410 mm   تا 4470 mm

عرض تقلیل پذیر:                    ماکزیمم 2030mm  تا  ماکزیمم 2540mm

گیج :                                   E6_E18

شانه ها و اجزای بافت :             میله سوزن تکی ،میله زبانه سوزن ،میله  stitch comb .   میله سینکر ،1  یا 2 میله راهنما ، 1 میله کنترل نخهای محوری ،میله قرار دهنده نخ پود .
 

 

سیستم محرک :n-driveدیسکی به همراه سیستم تغییر     دوران چرخ دنده ای .
سیستم پود گذار
P2  :     MSUS weft system   که از روی قفسه باز می شود .

 تغذیه نخ :سیستم محرک تغذیه نخ تار کنترل شده و یا غلتک های تغذیه نخ با یک موتور کننترل شده .

تغذیه لایه بی بافت :سیستم مرحله ای به همراه کنترل کننده الکترونیکی لبه ها ،به منظور تنظیم افقی آن .

برداشت پارچه :دو سیستم سه غلتکی به همراه کنترل کننده الکترونیکی .

بسته بندی :پیچش بوسیله عامل اصطکاکی بر مبنای کاربرد منسوج .
سیستم روغن زنی
: سرد کردن و گرم کردن بوسیله سیرکوله کردن هوای گرم در مخزن توسط یک  پمپ الکتریکی صورت می گیرد. روان کننده ها به صورت اسپری و یا   آغشته کردن صورت می گیرد .

تجهیزات الکتریکی :درایو اصلی با امکان کنترل سرعت ، سیستم توقف سریع ، حد اکثر نیرو35KVA 

KAMCOS®:کنترل طرح ، یک سرعت برای کنترل توابع پایه ، کنترل خواص برای کنترل راهنماهای زمینه ، مونیتور 12.1 اینچی برای کنترل محصول ، امکان اتصال در اینترنت برای برقراری ارتباط با سازمان ، سیستم های طرح و یا Teleservice feature.


 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد