مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

3 پروژه صنعتی در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت
3 پروژه صنعتی در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت

خبرگزاری فارس: با حضور معاون توسعه، برنامه‌ریزی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح توسعه 3 مجموعه صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه بهره‌برداری از طرح توسعه سه مجموعه صنعتی یافته‌های سرامیکی پیشرفته، فناوران صانع شرق و مجموعه فرش زمرد مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌های توسعه و واحدهای ایجادی در کشور اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۱۰۰ طرح بزرگ در کشور شامل واحدهای ایجادی و طرح توسعه مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با بهره‌برداری از این ۱۰۰ طرح ۱۶ هزار اشتغال به صورت مستقیم در کشور ایجاد شد.

وی افزود: این ۱۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور افتتاح شد که ۱۲ درصد این پروژه‌ها مربوط به استان خراسان رضوی است.

 وی با اشاره به طرح توسعه صنایع یافته‌های سرامیک پیشرفته در شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: این مجموعه تولیدی به عنوان صنعت پیشران در استان خراسان رضوی تلقی می‌شود و منجر به سرعت حرکت صنعت در استان نیز خواهد شد و به لحاظ اشتغال می‌تواند به صورت مستقیم ۴۶ نفر را مشغول کند.

 معاون توسعه، برنامه‌ریزی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با صنایع نساجی در کشور گفت: با توجه به اینکه صنایع نساجی از صنایع اولویت‌دار وزارتخانه است باید بیشتر به این صنایع توجه کنیم چرا که اشتغال بالایی را ایجاد می‌کند و در این راستا باید در زمینه ماشین‌سازی صنایع نساجی بیشتر فعالیت شود.

 وی با اشاره به مشکل اصلی صنایع در کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد صنعت کشور مشکل تأمین نقدینگی و در این راستا باید برای این مشکل هرچه سریعتر راهکارهایی را اجرا کنیم که البته در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها با سرمایه‌ در گردشی که در اختیار بنگاههای اقتصادی قرار دادیم نزدیک به یک هزار میلیارد تومان وام با سود ۳ درصد به صورت آسان وصول شد و حتی در راستای این مشکل ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌ بلاعوض کردیم.

 فاطمی‌‌امین ادامه داد:‌ البته این رقم کمتر از مبالغ تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی در کشور است و در عین حال باید برای بازسازی واحدهای تولیدی هرچه سریعتر وام‌های در نظر گرفته شده را در اختیار آنها قرار دهیم.

 وی تأکید کرد:‌ باید به صورت آسانتری منابع مالی در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد تا هرچه سریعتر مشکل تأمین نقدینگی آنها حل و فصل شود.

 معاون توسعه، برنامه‌ریزی و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به سمت اقتصاد پایه‌دار مبتنی بر دانش‌ حرکت کنیم، اظهار داشت: باید محور فعالیت‌ها و رویکردها را به سمت اقتصاد پایداری مبتنی بر دانش بگذاریم تا بتوانیم به یکی از محورهای تأمین فناوری برای کشورهای جهان تبدیل شویم.

 فاطمی‌امین در پایان گفت: در حال حاضر ایران در زمینه تولید فولاد در رتبه هفدهم دنیا و در زمینه تولید سیمان در رتبه هفتم دنیا قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد