مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ساخت سازه مقاوم با استفاده از الیاف سلولزی

سازه تقویت شده با رزین پایه سیلیس-کلسیم با استفاده از الیاف سلولزی، با تلاش یک دانشجوی مبتکر ساخته شد. به گزارشایسنا، غلامرضا فروغی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و سازنده این سازه، گفت: این سازه به علت استفاده از الیاف گیاهی و چسب معدنی و بر اساس خاصیت تورژسانس (جذب مواد محلول به داخل سلول گیاهی)، عایقی مناسب در برابر گرما، سرما و صوت است.

دانشجوی مهندسی شیمی، به توانایی ترکیب به کار رفته در این سازه که شامل رزین معدنی و شیمیایی است، اشاره و تصریح کرد: آهن مشبک که به صورت حصار در اطراف سازه به کار رفته، باعث افزایش مقاومت و توانایی عملیات ثانویه مانند نما، گچ و سیمان و.... بر روی آن می‌شود.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر افزود: این سازه از لحاظ هزینه نیز باصرفه است و جهت مقاوم‌تر و سبک بودن آن از پوشال گیاهان مختلف ساخته شده است.

فروغی گفت: استفاده از این سازه سرعت عملیات اجرایی ساخت وساز در شرایط خاص را بالا برده و از مصرف سیمان و مصالح زیاد جلوگیری می‌کند. همچنین برابر آتش مقاوم بوده و در صورت پایان یافتن عمر مفید آن هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نخواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد