مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ایجاد 2،5 میلیون شغل در کشوری که به جزیره واردات تبدیل شده، شعار

عجیب است که فعالیت‌های افرادی نظیر دانشجویان، دانش آموزان، سربازان و کارآموزان در فرمول محاسبه‌ی مرکز آمار شاغل به حساب آمده و بر کاهش نرخ اشتغال تاثیر مثبت دارند.

ایلنا: دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: نرخ بیکاری رسمی از سوی مرکز آمار ایران در شرایطی اعلام شد که به اعتقاد کارشناسان و فعالان اقتصادی آمارهای واقعی با آمارهای رسمی متفاوت است .

هادی رضازاده به خبرنگار ایلنا گفت: نرخ واقعی بیکاری، بیش از 14 درصد است و آمارهای رسمی با واقعیت‌های جامعه هم خوانی ندارد.

این فعال کارگری گفت: مرکز آمار ایران معتقد است افرادی که بیش از یک ساعت در هفته به کار مشغول باشند شاغل به حساب می‌آیند، و این مسئله عجیب است که فعالیت‌های افرادی نظیر دانشجویان، دانش آموزان، سربازان و کار آموزان در فرمول محاسبه‌ی مرکز آمار شاغل به حساب آمده و بر کاهش نرخ اشتغال تاثیر مثبت دارند.

وی در ادامه گفت: ما از دولت این سوال را داریم که آیا یک ساعت کار در هفته، آن هم در ایران موجب بهره وری و صرفه‌ی اقتصادی می‌شود؟ آیا با این یک ساعت کار می‌شود مخارج یک خانواده را تامین کرد یا نه؟

وی همچنین گفت: سال گذشته ادعا می‌شد که نرخ بیکاری کاهش یافته و حدود یک میلیون و ششصد هزار شغل ایجاد شده که در همان زمان کارشناسان این گفته را براساس مشاهده‌های خود رد میکردند ولی آقایان این کارشناسان را متهم میکردند که قصد تخریب دولت را دارند. امروز باید به مردم توضیح بدهند چه کسانی از این شغل‌های ایجاد شده استفاده نمودند و چرا با توجه به ایجاد یک میلیون 600هزار شغل، امسال با افزایش 12 هزار نفری مقرری‌بگیران بیمه بیکاری مواجه هستیم.

رضازاده با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از استانهایی بوده که طبق آمار رسمی درسال 89 کمترین نرخ بیکاری را داشته‌ گفت: متاسفانه بعضی از مدیران این استان برای موفق جلوه دادن خود آمارهایی را اعلام می‌کنند، اما باید گفت این آمارها فاقد مبنای دقیق است زیرا این آمارها فقط به افرادی که مشغول بکار میشوند مربوط میشود ولی تعداد افرادی که بر اثر پایان قرارداد و یا اخراج به هردلیل، بیکار میشوند در آن وجود ندارد و با توجه به مشاهدات می‌شود گفت که این آمارها، آمارهای درستی نیست و با واقعیت های موجود هماهنگی ندارند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: مسئولین بجای دادن آمار اشتباه باید به فکر واقعیتها باشند چرا که با آمار اشتباه شاید بشود جلوی مدیران بالاتر خود را موفق نشان دهند اما مردم در زندگی خود چیز دیگری را می‌بینند و این رفتار آنها باعث می شود مردم نسبت به مسولین بی اعتماد شوند.

رضازاده درمورد تحقق وعده ایجاد 2میلیون و پانصد هزار شغل در سال 90 نیز گفت: ایجاد این تعداد شغل از نظر من بیشتر به یک شعار می‌ماند زیرا هر سال میزان واردات ما رو به افزایش است و حتی گفته شده در سال جاری حدود 70 میلیارد دلار واردات داریم. در چنین شرایطی کشور تبدیل به یک جزیره وارداتی شده که قطعا با ادامه این روند شغل‌های موجود نیز از دست خواهد رفت.

او در خاتمه گفت: در سال گذشته نرخ رشد اقتصادی در حدود یک درصد بوده، در حالی که برخی از کشورهای همسایه مثل قطر بیشترین رشد اقتصادی در جهان را داشتند و این در حالی است که ما بر اساس سند چشم انداز باید قدرت اول منطقه می‌بودیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد