مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

دانشکده فنی‌مهندسی رشت پایگاه تخصصی رشته نساجی کشور شد

رئیس دانشکده فنی‌مهندسی شهید چمران رشت:
دانشکده فنی‌مهندسی رشت پایگاه تخصصی رشته نساجی کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده فنی‌مهندسی شهید چمران رشت گفت: امسال دانشکده فنی‌مهندسی شهید چمران رشت به عنوان پایگاه تخصصی رشته نساجی کشور انتخاب شد.

خبرگزاری فارس: دانشکده فنی‌مهندسی رشت پایگاه تخصصی رشته نساجی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله عارفی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و عمرانی دانشکده مذکور را تشریح کرد.


وی با بیان اینکه این دانشکده تا سال 70 فعالیت خود را با 300 دانشجو با دو رشته ادامه داد، افزود: در سال 73 تا 74 رشته‌ها و دانشجویان سیر صعودی پیدا کردند و در حال حاضر 3 هزار دانشجو داریم که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس منطقه 9 دانشکده فنی‌حرفه‌ای کشور ادامه داد: در این دانشکده 9 رشته کاردانی در گروه برق، الکترونیک، رایانه، نساجی، ساختمان، معماری، نقشه‌کشی صنعتی، تاسیسات و حسابداری است.
وی, دانشکده مذکور را دارای رشته‌های کارشناسی مهندسی، تکنولوژی ساختمان و مهندسی تکنولوژی نساجی عنوان کرد و افزود: آموزشکده شهید چمران رشت تنها آموزشکده‌ای است که رشته نساجی را در کشور دارد.
عارفی‌پور با بیان اینکه آموزشکده دارای 200 نفر نیروی حق‌التدریسی است، اذعان داشت: سطح تحصیلات این آموزشکده بالاست و 96 نفر دارای فوق لیسانس، 9 نفر دکترا و 85 نفر لیسانس هستند.
وی دانشکده فنی مهندسی چمران رشت را از امسال زیر نظر وزارت علوم و فناوری اطلاعات بیان کرد و افزود: تا سال 89 این دانشکده جزو وزارت آموزش و پرورش بود و برنامه‌های آن نیز در همین راستا انجام می‌شد ولی از امسال این دانشکده از آموزش و پرورش به وزارت علوم پیوسته است.
عارفی‌پور اضافه کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شده که تمام دانشکده‌ها از آموزش و پرورش جدا شده و با همه امکانات و تجهیزات به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بپیوندند.
وی با اشاره به اینکه یک دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در تهران تاسیس شد، تصریح کرد: با تاسیس این دانشگاه تمام دانشکده‌ها زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند.
رئیس دانشکده فنی‌مهندسی شهید چمران رشت، کمبود فضا را یکی از مشکلات این دانشکده ذکر کرد و ابراز داشت: از ترم دوم ساختمان فعلی را تحویل گرفتیم و رشته رایانه، حسابداری، معماری و مجتمع کارگاهی نیز داریم که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی درباره ساختمان جدید دانشکده فنی‌مهندسی شهید چمران رشت بیان داشت: این ساختمان جدید در زمین شش هکتاری لاکان رشت در حال ساخت است و 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری آن را تحویل می‌گیریم.
عارفی‌پور با تصریح بر اینکه مدرک این دانشکده معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم است و کاربرد بین‌المللی دارد، خاطرنشان کرد: در این دانشکده حتی یک دانشجو بدون کنکور وجود ندارد و تمام دانشجویان باید در کنکور شرکت کنند و از طریق سازمان سنجش پذیرش می‌شوند.
وی عدم استفاده از فیبر نوری را از دیگر مشکلات دانشکده مذکور عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از فناوری اطلاعات و فضای مجازی یکی از موارد ضروری این دانشکده است که از نظر پهنای باند در محدودیت هستیم.
این مسئول یادآور شد: امسال دانشکده فنی‌مهندسی شهید چمران رشت به عنوان پایگاه تخصصی رشته نساجی کشور انتخاب شد که باید تمام سرفصل‌های نساجی و ر شته‌های مورد نیاز را در این پایگاه برنامه‌ریزی کرده و در اختیار دانشکده‌های کشور قرار دهیم.
وی دانشکده شهید چمران رشت را دانشکده معین خواند و اذعان داشت: پنج دانشکده فنی‌حرفه‌ای به صورت اقماری به ما وابسته هستند.
عارفی‌پور افزود: به صورت منطقه‌ای نیز در سطح کشور اقدام به ایجاد 10 منطقه دانشکده فنی‌حرفه‌ای کردیم و ما منطقه 9 هستیم که ریاست این منطقه به عهده بنده است.
وی با بیان اینکه 40 درصد از دانشجویان دانشکده فنی‌مهندسی رشت بومی هستند، یادآور شد: فرزندان بسیاری از شخصیت‌های استان در این دانشکده درس خوانده و فارغ‌التحصیل شده‌اند.
این مسئول از عدم اطلاع‌رسانی صدا و سیمای مرکز گیلان از دانشکده فنی‌مهندسی رشت ابراز گله‌ کرد و اظهار داشت: بارها از طریق مکاتبه و حتی شفاهی از مسئولان صدا و سیمای گیلان خواستیم که در باره این دانشکده اطلاع‌رسانی کرده و از وضعیت ما گزارش تهیه کنند اما تاکنون کوچک‌ترین همکاری با ما نکرده‌اند.

نظرات 1 + ارسال نظر
mahsa دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام ببخشید که دارم از دانشکده فنی انتقاد میکنما.اما خداییش شماها که دارین زحمت میکشین بگین.دانشکده ی ما کجاش پایگاه تخصصی رشته نساجیه!؟به هرکی بگی نساجی میخونی مسخرت میکنن.اصلا به نساجی بها میدن؟وقتی مدیر گروه میگه رشتتو عوض کن از دیگران چه انتظاری میره؟اما من همیشه از نساجی دفاع میکنم.ومطمئنم ایران یه روز ابر قدرت تو صنعت نساجی میشه .من تا اخرش هستم.به امید ان روز.ممنونم


فکر کنم شما منظورتون از دانشکده فنی ، دانشکده ی فنی دانشگاه گیلان بود. ولی منظور این خبر دانشکده ی فنی شهید چمران رشته که مربوط به سازمان فنی و حرفه ایه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد