مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

راه‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه گیلان

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد
راه‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از راه‌اندازی سه رشته جدید مهندسی نساجی، اصلاح نباتات و تغذیه دام در مقطع دکترا در این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی 3 رشته جدید دکترا در دانشگاه گیلان

عبدالله حاتم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه گیلان، اظهار داشت: دانشگاه گیلان سیر صعودی افزایش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی را به سرعت دنبال می‌کند. 


وی با اشاره به تصویب سه رشته جدید در مقطع دکترای این دانشگاه، افزود: شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی نساجی (شیمی‌ نساجی و علوم الیاف) با ظرفیت سه نفر دانشجو در مقطع دکترای دانشگاه گیلان موافقت کرد. 


رئیس دانشگاه گیلان گفت: همچنین شورای گسترش آموزش عالی با پذیرش دانشجو در رشته‌های اصلاح نباتات و تغذیه دام در مقطع دکترای دانشگاه گیلان موافقت کرد.


این مسئول با اشاره به اینکه در این دانشگاه بستر مناسب برای فعالیت‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی فراهم شده است، تصریح کرد: فعالیت‌ بنیاد نخبگان گیلان در توسعه واحدهای پژوهشی استان تاثیرگذار بوده است.


وی ابراز داشت: گیلان با داشتن توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه می‌تواند به عنوان قطب علمی کشور محسوب شود و با استفاده بهینه از استعدادهای استان می‌توانیم در پیشرفت‌های علمی کشور تاثیرگذار باشیم. 
حاتم‌زاده درباره تحصیل بیش از 6 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی این دانشگاه افزود: در حال حاضر 62 رشته دکترا در دانشگاه گیلان فعال است.
وی به روند رو به رشد توسعه کمی و کیفی دانشگاه گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر 10 دانشکده، یک واحد پردیس بین‌المللی و یک پژوهشکده و 408 نفر عضو هیئت علمی دارد و قطب علمی شمال کشور محسوب می‌شود.
وی تعداد رشته گرایش‌های دانشگاه گیلان را بیش از 250 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی عنوان کرد و بیان داشت: این دانشگاه با تلاش مدیران و دانشجویان به‌ویژه اعضای هیئت علمی دارای اعتبار و موقعیت ویژه‌ای در داخل و خارج از کشور است. 
رئیس دانشگاه گیلان ابراز داشت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را با استفاده از طرفیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌توان افزایش داد. 
وی با بیان اینکه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا عالی‌ترین سطوح علمی دانشگاهی است، افزود: مقاطع عالی علمی و فعالیت آموزشی زمانی ارزشمند است که همراه با تحقیق باشد.
حاتم‌زاده پژوهش را محور علم و عشق دانست و تصریح کرد: علم مسیر تحقیق را نشان می‌دهد و عشق به پژوهش انگیزه داده و نیرو را ارتقا می‌دهد.
به گفته وی، ارتقای سطح آموزش، توسعه پژوهش‌های کاربردی و بنیادی، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری و همچنین توسعه روابط و همکاری‌های علمی بین‌المللی طبق شاخص‌های سند چشم‌انداز توسعه کشور از جمله توفیق‌های کسب شده توسط این دانشگاه است.  
این مسئول، علم و تکنولوژی ابزار را عامل اصلی و تعیین کننده قدرت در جهان معرفی کرد و اذعان داشت: کشورهایی که از لحاظ تولید علم و ارائه تکنولوژی در سطح بالایی باشند و قدرت‌های اصلی جهان محسوب می‌شوند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد