مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فقر اطلاعاتی، چالش صنعت نساجی

به گزارش ایرنا،صنعت نساجی با قدمت چند هزار ساله در کشور ما از مهمترین بخشهایی است که به گفته صاحبنظران آن، نیازمند اطلاع رسانی قوی است.

یک بازدیدکننده نمایشگاه صنعت نساجی اصفهان معتقد است: به روز بودن صنعت نساجی در گرو آگاهی از تحولات ماشین های صنعتی در این صنعت است.

'احمد سلطان محمدی' گفت: اگر صنعت ما بخواهد پا به پای رشد جهانی حرکت کند، باید از سرعت جهانی در این بخش آگاهی داشته باشد.

وی افزود: سلامت، ارتقای کیفیت و قدرت رقابت با دیگران همه در پرتو اطلاع رسانی صحیح خواهد بود.

یک مهندس صنعت نساجی نیز با اشاره به ضرورت ایجاد یک بانک اطلاعاتی جدید و به روز در زمینه صنعت نساجی،گفت: فقر اطلاعاتی از مهمترین نیازهای صنعت نساجی است.

'سیدمجید حسینی'افزود: امروز اطلاعات، پشتوانه مدیریت صحیح است و اداره هر جامعه یا بخشی که مدیران آن اطلاعات بیشتری داشته باشند، بهتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه صنعت نساجی از ابعاد مختلفی برخوردار است، افزود: اطلاعات کافی در این مساله می تواند راهگشای فعالیت صنعتگران این عرصه است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب نیز به خبرنگار ایرنا گفت:صنعت موفق دارای پشتوانه اطلاع رسانی دقیق است.

'امین مفتاحی' افزود: رونق نداشتن بازار نساجی، نتیجه فرهنگ غیر سالم در عرصه اطلاع رسانی آن صنعت است.

وی اظهار داشت: امروز محصولات خوبی در زمینه الیاف با قابلیت های ویژه در صنایع پزشکی، صنایع نظامی و امثال آن تولید می شود که نشان از پیشرفت علمی این صنعت است.

این متخصص عرصه نساجی افزود: همانطوری که چالش های عرصه نساجی باید بیان شود، موفقیت ها در این عرصه نیز نیازمند تبیلغ و اطلاع رسانی صحیح است.

وی اظهار داشت: در هر صنفی رسانه های قوی از مهمترین و موثرترین امتیازات آن عرصه برای رسیدن به هدف است و صنعت نساجی نیز از این قاعده مستثناء نیست.

مفتاحی با بیان اینکه هم اینک 4-5 نشریه اطلاع رسانی در قالب ماهنامه، دوماهنامه و فصلنامه در صنعت نساجی فعال است، افزود: این تعداد در مقایسه با ظرفیت بالای صنعت نساحی بسیار پایین است.

کارشناس صنعت نساجی تصریح کرد: رونق صنعت نساجی نیز رونق رسانه های این عرصه را به دنبال دارد.

وی اظهار داشت: وظیفه رسانه ها در برابر مشتری، روش تشخیص کالای مرغوب از غیر مرغوب و معرفی کالای سالم و برتر است.

مفتاحی خاطرنشان کرد: اگر رسانه ما دارای پشتوانه ی قوی باشد هرگز برای کسب درآمد بیشتر، سلامت مشتری و مخاطب خود را به خطر نمی اندازد و به تبلیغ کالای ناسالم مبادرت نمی کند و نفع جامعه برای او در اولویت قرار دارد.

وی خواستار نظارت دقیق بر تبلیغات رسانه ها شد و گفت: نباید گذاشت با بمباران تبلیغاتی محصولات نامطلوب در جامعه حضور جدی داشته باشند.

مدیر مسوول نشریه نساجی 'موفق' اضافه کرد: در این زمینه نمایشگاه های داخلی توانمندی خوبی برای معرفی محصولات دارند.

وی نمایشگاه اصفهان را از نظر بازدید کننده تخصصی و رعایت اخلاق بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:‌این نمایشگاه حتی در سطحی بالاتر از نمایشگاه تهران قرار داشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه' ITMA' به عنوان المپیک نساجی هر چهار سال یکبار برگزار می شود، گفت: امسال در این نمایشگاه که در 'بارسلون' برگزار شد، تنها چهار غرفه به ایران اختصاص داشت با این وجود سه هزار ایرانی از این نمایشگاه دیدن کردند.

وی به رسالت نمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: فراهم کردن محیطی برای مطرح شدن نیازهای بخشهای مختلف یک صنعت و فراهم کردن زمینه انتخاب برای مشتری از وظیفه نمایشگاه هاست.

پنجمین نمایشگاه بین المللی و نهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات و محصولات نساجی، چرم و صنایع وابسته از 24 تا 27 آذرماه در اصفهان برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از 70 شرکت از استانهای اصفهان، تهران و یزد و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، تایوان، اندونزی، سنگاپور، هند، تایلند، چین، کره و اسپانیا آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد