مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بیش از 40 درصد کارگاه‌های نساجی اصفهان تعطیل شده‌اند

صنعت نساجی این روزها در کانون توجهات قرار گرفته است، نه از لحاظ بالا رفتن آمار تولید و کیفیت بی‌نظیر و صادرات چشمگیر، بلکه به خاطر مشکلات بسیاری که دامن‌گیر این صنعت قدیمی و پر سود در کشور شده است، اما این مشکلات یک شبه و یک دفعه رخ نداده است و در طولانی مدت وضعیت این صنعت به حالت خطر درآمده و فاجعه‌آمیز شده است.

دراین باره معاون اتحادیه نساجی استان اصفهان به ایسنا گفت: اصفهان همواره مورد توجه ایران و دنیا بوده است و پارچه‌های معروف با کیفیت مورد استفاده کشورهای خارجی در ایران تولید می‌شده است.

مرتضی منصوری اظهار کرد: متاسفانه مشکلات بسیاری از جمله گرانی قیمت مواد اولیه، عدم دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی باعث رکود هرچه بیشتر صنعت نساجی در اصفهان و کشور شده است.

وی تصریح کرد: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت‌های حامل انرژی، افزایش دستمزدهای کارگران، عدم حمایتهای بیمه‌ای و...، ضربه‌های مهلکی به این صنعت وارد شده و بیش از 40 درصد کارگاه‌های تولیدی ریسندگی، بافندگی، چاپ و تکمیل تعطیل شده‌اند و خسارات زیادی را به صاحبان این صنایع و تولید کنندگان وارد آورده است.

معاون اتحادیه نساجی استان اصفهان ادامه داد: پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید30 درصد از بودجه آزاد شده از قبال این قانون به بخش صنعت اختصاص می‌یافت که پس از مدتی این میزان به 20 درصد کاهش یافت، ولی در هر صورت هرگز هیچ اعتبار، بودجه و بسته حمایتی‌ به این بخش مهم و حیاتی به خصوص صنعت نساجی اختصاص داده نشد و از سود قانون هدفمندسازی یارانه‌ها منتفع نشد.

این کارشناس نساجی با اشاره به تجهیزات و ماشین آلات قدیمی که در صنعت نساجی مورد استفاده است، گفت: برای نوسازی و بهسازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های نساجی باید بودجه‌ای در نظر گرفته شود و بانکها در این زمینه به یاری بخش صنعت نساجی بیایند که متاسفانه این چنین نمی‌شود و ما قدرت رقابت را با سایر کشورها از دست داده‌ایم.

منصوری خاطر نشان کرد: واردات بی‌رویه و بدون حساب و کتاب منسوجات و پوشاک به کشور باعث تعطیلی تولید شده و تولیدکنندگانی هم که هنوز سر پا هستند، متاسفانه اجناس بی‌کیفیت تولید می‌کنند، زیرا قدرت خرید مواد اولیه مرغوب، به کارگیری تکنسین‌های مجرب و کار آزموده، رقابت با قیمتهای ارزان تولیدات وارد شده و ... را ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد