مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکنولوژی روز در حوزه مُد

برندهای خارجی؛ کیفیتی پوشالی /4
گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکنولوژی روز در حوزه مُد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر گفت: هم‌اکنون طراح و تولید کننده ایرانی از تکنولوژی روز جهان در عرصه طراحی و تولید مُد و پوشش آگاهی ندارند و به دلیل عدم تسلط نسبت به دانش روز جهان در حوزه طراحی لباس، فاصله زیادی با کشورهای اروپایی داریم.

خبرگزاری فارس: گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکنولوژی روز در حوزه مُد

فاطمه بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌ خصوص دلایل جذب جوانان ایرانی به سوی برندهای خارجی اظهار داشت: گرایش به برند یا مارک خارجی، نوعی اپیدمی در تمام جهان است و از گرایش جوانان به سمت برتر بودن نشأت می‌گیرد؛ از همین رو گرایش به برند صرفاً در میان جوانان مشاهده می‌شود و افرادی که سن جوانی را رد کرده‌اند، دیگر به دنبال برند نبوده بلکه سلامت جنس برای آنها مهم است.



وی افزود: هم اکنون در کشور برندهای معروفی در حوزه پوشاک وجود دارد که تولیدات با کیفیتی را به بازار ارائه می‌کنند اما از آنجایی که در ذهن جوانان ایرانی نقش بسته که جنس خارجی بهتر است، به سمت لباس‌هایی گرایش می‌یابند که تحت عنوان جنس تُرک به فروش می‌رسد؛ این لباس‌ها در واقع اجناس بی کیفیت چینی هستند که با چسباندن یک مارک به عنوان پوشاک خارجی و تُرک به جوانان فروخته می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر با بیان اینکه تبلیغات در معرفی برندهای داخلی به جامعه نقش مهمی دارد، گفت: تولید کنندگان داخلی با شناسایی بازار، نیاز مخاطب و تبلیغات مناسب می‌توانند بازار داخلی پوشاک را به دست گرفته، ویترین مغازه‌ها را از پوشاک داخلی پُر کنند و مخاطبان جوان را به استفاده از برندهای ایرانی سوق دهند.

وی ادامه داد: هم اکنون طراحان داخلی با مسیر صحیح ورود به بازار از طریق ارتباط با تولید کننده آشنا نیستند همچنین تولید کنندگان نیز طراحان توانمند داخلی را نمی‌شناسند؛ در حالی که ارتباط میان طراح و تولید کننده موجب جان گرفتن صنعت پوشاک داخلی می‌شود ولی باید توجه داشت که از ورود بی رویه پوشاک بی‌کیفیت قاچاق خودداری شود.

بهرامی با اشاره به اینکه ایران برای سال‌های طولانی در عرصه طراحی مدهای بومی دچار وقفه بود، عنوان کرد: هم‌اکنون طراح و تولید کننده ایرانی از تکنولوژی روز جهان در عرصه طراحی و تولید لباس آگاهی ندارند و به دلیل عدم تسلط نسبت به دانش روز جهان در حوزه طراحی لباس فاصله زیادی با کشورهای اروپایی داریم.

این طراح لباس ادامه داد: فاصله میان ایران و کشورهای اروپایی در عرصه مد و پوشش به معنای نقص نیست بلکه می‌توانیم از طریق ارتباط میان طراح و تولید کننده و مبارزه با ورود پوشاک قاچاق این فاصله را کمتر کنیم، به گونه‌ای که تمام تولید کنندگان داخلی از وجود یک طراح لباس بهره ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد