مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مصوبه دولت برای تخفیف تعرفه واردات برخی کالاها به زیان صنعت نساج

دبیر انجمن نساجی:
مصوبه دولت برای تخفیف تعرفه واردات برخی کالاها به زیان صنعت نساجی است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنایع نساجی ایران از مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اعطای تخفیف 60 درصدی در سود بازرگانی واردات برخی کالاها انتقاد کرد و گفت: این مصوبه به زیان صنعت نساجی ایران است.

خبرگزاری فارس: مصوبه دولت برای تخفیف تعرفه واردات برخی کالاها به زیان صنعت نساجی است

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا حائری با اشاره به مصوبه 30 مهرماه هیأت وزیران مبنی بر اعطای تخفیف 60 درصدی در سود بازرگانی واردات برخی کالاها از کشور سوریه تا سقف یک میلیارد دلار، اظهار داشت: این مصوبه بنا به پیشنهاد وزارت صنعت،معدن و تجارت صادر شده که بخش عمده‌ای از محصولات مشمول این تخفیف در حوزه کالاهای نساجی به خصوص کالاهای نهایی این صنعت قرار دارند و در مقابل، هیچ کالای نساجی جهت صادرات به سوریه شامل این تفاهم‌نامه نیست و فقط برای صادرات شمش فولاد به کشور سوریه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین 2 کشور تعرفه ترجیحی با تخفیف 50 درصدی سود بازرگانی برای سوریه وجود دارد، اظهار داشت: سایر اقلام صنایع نساجی مانند انواع نخ، انواع پارچه­های کشباف و تاری و پودی، فرش و پیراهن مردانه نیز به فهرست قبلی تعرفه­های ترجیحی، اضافه شده است.
حائری افزود: حال که می­خواهیم تخفیف سود بازرگانی جهت واردات کالا به کشوری بدهیم، چرا این تخفیف برای واردات مواد اولیه مانند پنبه در نظر گرفته نمی­شود و به کالاهای نهایی مانند پیراهن، فرش و انواع پوشاک که در حلقه آخر تولید قرار دارند، تعلق می­گیرد.
وی تصریح کرد: از بین 66 ردیف کالاهایی که بر اساس این مصوبه مشمول تخفیف 60 درصدی سود بازرگانی واردات از سوریه می­شوند، 27 ردیف مربوط به کالاهای نساجی و عمدتاً انواع پوشاک، نخ و پارچه‌های پنبه­ای است.
دبیر انجمن نساجی تأکید کرد: در شرایطی که اکثر کشورها با هدف حمایت از تولید داخلی خود تدابیری را جهت جلوگیری از ورود محصولات نهایی از جمله پوشاک از مبادی رسمی و غیررسمی اتخاذ می­کنند، جای تأسف است که وزارت صنعت در تسهیل واردات پوشاک پیش‌قدم شده و 27 ردیف کالاهای وارداتی مشمول این تخفیف را عمدتاً به حلقه آخر زنجیره نساجی یعنی پوشاک اختصاص داده است. 
وی تأکید کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت که باید یکی از حامیان اصلی صنعت تولید کشور باشد، انتظار حمایت بیشتر از صنایع داخلی به ویژه صنعت استراتژیک نساجی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد