مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برگزاری نخستین نمایشگاه مانتو؛ 28 آبان / فاصله قابل تأمل با جهان

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس عنوان کرد:
برگزاری نخستین نمایشگاه مانتو؛ 28 آبان / فاصله قابل تأمل با جهان در حوزه مد

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: 28 آبانتا دوم آذر نخستین نمایشگاه ملی مد و مانتو در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری نخستین نمایشگاه مانتو؛ 28 آبان / فاصله قابل تأمل با جهان در حوزه مد

به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا»، عیسی کشاورز در نشست خبری نخست نمایشگاه ملی مد و مانتو که امروز در محل معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: نخستین نمایشگاه ملی مد و مانتو از تاریخ 28 آبان تا دوم آذر در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و شاهد نمایش برترین آثار طراحان و تولیدکنندگان مانتو خواهیم بود.



وی افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس پس از برگزاری نمایشگاه خود در سال 89 روند رو به رشدی را در پیش گرفت و به این باور رسیدیم که موضوع مد و لباس چند وجهی بوده و نگاه آینده‌نگر در آن ضروری است.

کشاورز با بیان اینکه در نمایشگاه لباس سال 89 که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، انتقادات بسیاری به ساماندهی گروه مد و لباس شد، گفت: باید توجه داشت در جشنواره سال 89 ما در ابتدای راه بودیم و به ارزیابی اهداف مشغول بودیم و توانستیم هر آنچه را در چرخه مد و لباس لازم است، جمع‌بندی کرده و آن را در نمایشگاه ملی مد و مانتو که 28 آبان برگزار می‌شود، ارائه کنیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس بیان کرد:‌ این کارگروه به دنبال تولید انرژی ملی در عرصه مد و لباس است که برای ایجاد این انرژی نیاز به همکاری و هم‌افزایی مثبت تمام نهادهای مسئول داریم. در جشنواره لباس سال 89 به یک نقشه راه در عرصه مد و لباس کشور رسیدیم و متوجه شدیم که بزرگترین مشکل ما در چرخه مد و لباس این است که هماهنگی لازم میان نهادهای موجود وجود ندارد.

کشاورز با اشاره به اینکه در عرصه مد و لباس به یک چرخه دست یافته‌‌ایم، عنوان کرد: ‌با دستیابی به چرخه مد و لباس میان طراح، توزیع ‌کننده و مشتری ارتباط برقرار کرده‌ایم اما باید بگویم این چرخه در سایر کشورهای جهان که در عرصه مد و لباس پیشتاز هستند، بسیار هماهنگ بوده و به مانند یک ساعت کار می‌کند؛ در ایران چرخه مد و لباس هنوز معیوب است به گونه‌ای که هیچ همگرایی در میان افراد مسئول در این حوزه وجود ندارد و طراحان لباس به خوبی بازار و نیاز مشتری را نمی‌شناسند و در نهایت شاهد نارضایتی مشتری هستیم.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه ملی مد و مانتو تلاش می‌کنیم تا فرآیند طراحی و تولید را با یکدیگر هماهنگ کنیم و طراح، تولیدکننده و بازار را به یکدیگر نزدیک کنیم و سلیقه مخاطب را تا حدود زیادی پاسخ دهیم.

کشاورز با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مد و مانتو رسیده است، گفت: آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 17 آبان است و فرهنگسرای نیاوران مکان برگزاری نخستین جشنواره ملی مد و مانتو خواهد بود که در حدود 100 تا 200 اثر کاملاً جدید رونمایی خواهد شد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس ادامه داد:‌ از جمله ایراداتی که از جشنواره لباس سال 89 گرفته می‌شد، غیرکاربردی بودن آن بود اما در جشنواره ملی مد و مانتو تمام آثار ارائه شده قابلیت کاربردی شدن و تجاری‌سازی را خواهد داشت همچنین ژورنال مد و مانتو رونمایی خواهد شد که تمام آثار ارائه‌شده به جشنواره که فرصت رونمایی شدن را نیافتند، در این ژورنال قابل مشاهده هستند.

وی در خصوص کمیته ارزیابی طرح‌های ارائه‌شده به جشنواره ملی مد و مانتو گفت: کمیته ارزیابی آثار از میان برترین طراحان انتخاب شده‌اند که تاکنون 26 جلسه را برگزار کرده‌اند همچنین در نمایشگاه ملی مد و مانتو نشست‌های تخصصی با هدف رفع مشکلات حوزه برند، تجاری‌سازی، عرضه و توزیع برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه مانتوهای رونمایی‌شده در نمایشگاه در 100 فروشگاه منتخب در کشور به فروش می‌رسند، عنوان کرد: اسامی این فروشگاه‌ها در نمایشگاه ملی مد و مانتو به مردم ارائه خواهد شد.

وی افزود: بنیاد ملی مد و لباس که اساسنامه آن تأیید شده است، به زودی راه‌اندازی خواهد شد همچنین تا پایان امسال پارک فناوری و فرهنگی مد و لباس را در فاز اول اجرایی خواهیم کرد.

کشاورز با اشاره به برپایی نخستین جشنواره مد و لباس فجر گفت: با توجه به اینکه هر ساله در ایام دهه فجر جشنواره فیلم و تئاتر فجر را داشتیم، امسال نیز در یک حرکت جدید در این ایام نخستین جشنواره ملی مد و لباس را برگزار خواهیم کرد و از رسانه‌ها، پایان‌نامه، طراحان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان فعال در عرصه مد و لباس و حجاب و عفاف تقدیر خواهیم کرد.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: هویت اسلامی و ایرانی، شادابی و وقار لباس و سلامت لباس به لحاظ مواد استفاده‌شده برای ما در اولویت هستند و قیمت لباس اولویت چهارم کارگروه ساماندهی مد و لباس است، چرا که معتقد هستیم اگر تولید استاندارد و توزیع نیز منسجم باشد، بخشی از ارزش افزوده که در تولید غیرصنعتی و خانگی وجود دارد، حذف شده و به چرخه‌ای از تولید می‌رسیم که قیمت‌ها کاهش خواهند یافت.

کشاورز تصریح کرد: مشتری‌مداری و سلیقه مخاطب در تقابل میان حوزه هنجارها، ارزش‌ها، طرح ارائه‌شده توسط طراحان و سلیقه مخاطب قرار دارد که باید از طریق هم‌اندیشی لازم و توجه به سلیقه مخاطب در تولید مد به چرخه‌ای برسیم که جهان در این عرصه آن را دنبال می‌کند اما هم‌اکنون فاصله قابل تأملی با بازارهای جهانی به لحاظ مد داریم.

در ادامه این نشست ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه اصناف کشوری پوشاک عنوان کرد: نخستین نمایشگاه مد و مانتو با محوریت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف برگزار می‌شود و بعد از پایان نمایشگاه، مانتوهای ارائه‌شده در 100 فروشگاه تهران و در فاز بعدی در 600 فروشگاه تهران و در نهایت در تمام فروشگاه‌های کشور عرضه خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد