مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سال آینده نخستین شوی قانونی لباس در کشور برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد
ارائه مدهای نامناسب در شوهای زیرزمینی

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مدل‌های نامناسب لباس در شوهای زیرزمینی ارائه می‌‌شوند، گفت: سال آینده نخستین شوی قانونی لباس در کشور برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: ارائه مدهای نامناسب در شوهای زیرزمینی

عیسی کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: چرخه مد و لباس در کشور چند وجهی است و نیازمند اقدامات مشارکتی است از این رو وزارت بازرگانی، صنایع و نیروی انتظامی برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور فعالیت می‌کنند.



وی افزود: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه مد و لباس ایجابی است و با فعال کردن طراحان، کمک گرفتن از آنها و استفاده از روش‌های تبلیغی و ترویجی، نگرش و ذائقه مخاطب را برای استفاده از مدل‌های داخلی تغییر می‌دهیم.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس با بیان اینکه قیمت لباس‌های طراحی شده یکی از دغدغه‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس است، گفت: اما این کارگروه دغدغه‌های جدی‌تری را نسبت به قیمت دارد؛ شاخص‌های اسلامی و ایرانی لباس و طراحی مدل‌های مورد پسند مخاطب از اولویت‌های نخست کارگروه ساماندهی مد و لباس است و اگر به این چرخه دست یابیم برای تولید صنعتی و کاهش قیمت گام‌های بعدی را برخواهیم داشت.

کشاورز ادامه داد: بخشی از لباس‌های نامناسب موجود در بازار کشور نیز از طریق نمایشگاه‌ها و شوهای زیرزمینی ارائه می‌شوند البته نیروی انتظامی، وزارت بازرگانی و کارگروه ساماندهی مد و لباس با این موضوع مقابله می‌کنند و در حال ارائه راهکاری عملی برای برگزاری نمایشگاه‌های رسمی و قانونی هستیم تا دیگر شاهد برگزاری شوهای زیرزمینی لباس در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: سال آینده نخستین شوی لباس را به شکل قانونی برگزار خواهیم کرد همچنین در حال تلاش برای آموزش طراحان و نزدیک کردن آنها به دانش جهانی هستیم تا بتوانند طرح‌هایی را با قابلیت ارائه به بازارهای جهانی ارائه کنند.

سرپرست کارگروه مد و لباس با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی مد و لباس فجر گفت: در کنار سایر جشنواره‌های بین المللی فجر از بهمن امسال نخستین جشنواره مد و لباس برگزار می‌شود که در آن از رسانه‌ها، پایان نامه‌‌ها و تولید کنندگان برتر در حوزه مد تقدیر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد