مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ایران عمده‌ترین صادر کننده فرش جهان

ایران عمده‌ترین صادر کننده فرش جهان
نساجی نیوز: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ایران با 46 درصد صادرات فرش دستباف، رتبه نخست جهانی را داراست.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، فضیل مرداسی در نخستین جلسه میز کشوری فرش دستباف که با حضور معاون برنامه ریزی استانداری، رئیس سازمان بازرگانی و رئیس اتحادیه شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی کشور در ارومیه برگزار شد، افزود: طی سال گذشته میزان 8 هزار تن فرش دستباف از ایران به سایر کشورها صادر شده است .

وی با اشاره به افزایش صادراتی فرش از کشور، تصریح کرد: در سال گذشته تلاش‌ها و اهتمام فرشبافان و اتحادیه ها به صنعت فرش موجب افزایش 12 درصدی صادرات ارزشی فرش و همچنین افزایش4 درصدی در زمینه صادرات وزنی فرش شده است.

مرداسی ارزش فرش صادره از ایران در سال گذشته را550 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: رشد صادراتی فرش در سال های اخیر موجب افزایش میزان جایزه صادراتی فرش از 3 به 5 درصد شده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران، میزان تولید سالانه فرش دستباف کشور را 5 میلیون متر مکعب دانست و تصریح کرد: فرش با این میزان تولید در کشور توانسته است رتبه اول صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص دهد.

مرداسی با اشاره به این که هم اکنون یک میلیون و170 هزار نفر در کشور مشغول به بافندگی هستند افزود: در سال گذشته 200 هزار نفر از این بافندگان از مزایای بیمه قالیبافی بهره‌مند شده‌اند که این رقم تا پایان سال جاری نیز افزایش می یابد.

وی ادامه داد ند: آذربایجان غربی برای شناسایی بیشتر فرش‌های افشار تکاب و ریز ماهی خوی که دارای برند ملی هستند باید نخبه های صادراتی در کشور را رشد و پرورش دهد.

دیزج نژاد معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی توجه به پتانسیل بازارهای داخلی فرش را امری ضروری دانست و اظهار کرد: اگر چه صادرات فرش سررشته و خط قرمز در حوزه توسعه صنعت فرش دستبافت محسوب می شود، اما نباید تمام تمرکز ما روی این نکته باشد و از توجه به پتانسیل بازارهای داخلی غافل بمانیم.

دیزج نژاد پیوند صنوف با نیازهای جامعه را در ارتقای کیفیت فرش موثر دانست و افزود : برای رسیدن به این هدف اصناف و اتحادیه های تولید فرش باید خود را هم گام با نیاز های جامعه کرده و بر کیفیت بافت، رنگ و مواد اولیه توجه و اهمیت ویژه ای قائل شوند.

وی ادامه داد: برای توسعه صنعت فرش بافی صرفا نباید منتظر تسهیلات شد، چرا که این امر ما را از پیشرفت‌های عظیم در این عرصه باز می دارد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران رقابت را لازمه حضور در بازار های جهانی دانست و افزود: هم مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور خارجی مزیت بسیار خوبی است که باید از آن به خوبی بهره برداری شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد