مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بحران انرژی گریبانگیر صنعت نساجی پاکستان شد

بحران انرژی گریبانگیر صنعت نساجی پاکستان شد

خبرگزاری فارس: بحران کمبود انرژی موجب کاهش چشمگیر تولیدات نساجی و صادرات منسوجات پاکستان طی ماههای اخیر شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس، کاهش تولید و صادرات منسوجات تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی پاکستان داشته است . در برخی مناطق پاکستان قطع برق بیش از 12 ساعت به طول می انجامد و بسیاری از کارخانه های نساجی این کشور مجبور به تعطیلی هستند .این مساله موجب بیکاری هزاران نفر از کارگران شاغل در بخش نساجی پاکستان شده است . پاکستان چهارمین تولید کننده بزرگ پوشاک جهان است و نساجی بیش از 60 درصد درامدهای صادراتی این کشور را تشکیل می دهد . بحران کمبود انرژی فشار زیادی را به اقتصاد به شدت بدهکار پاکستان وارد کرده است .
طی سه سال گذشته بحران کمبود انرژی در پاکستان تشدید شده است . کمبود سرمایه گذاری در زیر ساختهای بخش انرژی و سرقت برق از شبکه توزیع مهمترین چالشهای نیروگاههای برق پاکستان به شمار می رود .
یکی از فعالان صنعت نساجی پاکستان در این باره تاکید کرد کمبود انرژی و افزایش شدید تورم موجب شده تا 800 واحد از کل 2000 واحد صنعت نساجی در ایالت پنجاب پاکستان تعطیل شود و با ادامه این وضعیت تعداد بیشتری کارخانه نیز تعطیل خواهد شد . بیش از 500 هزار کارگر تا کنون شغل خود را در این ایالت از دست داده اند .
پاکستان با کمبود 7739 مگاوات برق روبرو است . صنعت نیروگاهی پاکستان با کمبود روزانه 400 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی روبرو است . مقامهای پاکستانی مجبورند برای تامین انرژی مورد نیاز ساعات طولانی برق مشترکان صنعتی و خانوارهای پاکستانی را قطع کنند . این مساله موجب افزایش نارضایتی مردم در شهرهای مختلف پاکستان و وقوع درگیریهایی در شهرهای مختلف شده است . پاکستان تنها 80 درصد برق مورد نیاز خود را تولید می کند و برای تامین 20 درصد برق دیگر مجبور به واردات است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد