مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پارچه فوق آبگریز با ویژگی خود تمیزکنندگی ساخته شد

پارچه فوق آبگریز با ویژگی خود تمیزکنندگی ساخته شد
نساجی نیوز: محققان شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان موفق به تولید پارچه پلی استری فوق آبگریز با ویژگی خود تمیزکنندگی و بدون استفاده از نانو ذرات شدند.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، زهرا مزروعی سبدانی، معاون تحقیقات شرکت تولید کننده این محصول و مجری طرح اظهار کرد: پارچه تولید شده علاوه بر ضد آب و فوق آبگریز بودن، می‌تواند خود را در برابر هر نوع مایعاتی تمیز کند و از آنجایی که برخلاف نمونه‌های مشابه وارداتی از روش‌های پرهزینه‌ای مانند به کارگیری نانوذرات‌ها استفاده نشده است، می‌تواند از نظر اقتصادی بسیار به صرفه باشد.
وی با بیان اینکه پارچه‌ها‌ی تولید شده مشابه از روش‌های پرهزینه‌ای مانند استفاده از نانو ذرات، پلاسما، لیتوگرافی و... برای آبگریزی بهره می‌گیرند، تصریح کرد: در این طرح از روش‌های معمول در صنعت نساجی برای ایجاد ناهمواری در سطح و همچنین آبگریزی استفاده شده است که ضمن ارزان و ساده بودن این روش دارای پایداری همیشگی است که می‌تواند کاربرد صنعتی و پوشاکی داشته باشد.
مزروعی سبدانی افزود: برای کاهش انرژی سطح از موادی مانند فلوئور کربنی استفاد کرده‌ایم تا به فوق آبگریزی در پارچه‌های تولید شده دست یابیم.
این برگزیده هفتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در بخش طراحان کسب و کار در پایان گفت: این محصول دارای ثبت اختراع بوده و ضمن طی کردن موفقیت‌آمیز تمامی مراحل تست آزمایشگاهی خود در حال تولید نیمه صنعتی توسط برخی کارخانه‌های استان اصفهان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد