مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نخهای جراحی غیراستاندارد پاکستانی در ایران

نخهای جراحی غیراستاندارد پاکستانی در ایران
نساجی نیوز: عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ایران گفت: به نظر می رسد نخهای جراحی که در کشورهای همسایه ما تولید شده و در کشور استفاده می شود، از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، ولی الله محرابی اظهارداشت: بنده سالیان سال روی مسائل تجهیزات پزشکی به خصوص نخ جراحی "اتیکون" در آلمان کار کرده ام. اگر روزی بتوانیم تمام استانداردهای آنها را در کشور رعایت کرده و این تجهیزات را در داخل آماده کنیم، صد درصد مقرون به صرفه است و برای جامعه بهترین کار است.
وی افزود: در حال حاضر بعضی از مسائل از نظر استحکام نخ، سوزن و... در تجهیزات پزشکی و جراحی اخیرا در کشور کم شده اما باید بهتر شود.
بنیانگذار جراحی اطفال در ایران با اشاره به نخهای جراحی که با نشان و مارک کشورهای صاحب نام در کشورهای همسایه ایران تولید می شود، گفت: به دلایلی شرکتهای معتبر دنیا مثل اتیکون آلمان محصولات خود را در کشورهایی مثل افغانستان و پاکستان که نیروی انسانی ارزانتری دارند، تولید می کنند. با همان استاندارد و همان آرم به کشورهای دیگر می فروشند و بعضا به خود آلمان هم بر می گردد.
محرابی ادامه داد: اگر بتوانیم این استانداردها را رعایت کنیم، بسیار عالی است. اما به نظر می رسد که این استانداردها در کشورهای پاکستان و... رعایت نمی شود. به طوریکه نخ اتیکون که از آلمان وارد می کنیم با آنچه در پاکستان تولید می شود، فرق دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد