مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

فرش زنجان در خطر نابودی!

فرش زنجان در خطر نابودی!
نساجی نیوز: رییس اتحادیه پشم، خامه و کاموا فروشان زنجان، گفت: مواد اولیه برای بافت فرش در زنجان از مرغوبیت بالایی برخوردار نیست که این امر حاصل بی‌توجهی مسوولان نسبت به تولید خامه استاندارد است.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا منطقه زنجان، با بیان این‌که کارخانه‌های تولیدکننده خامه از پشم نامرغوب برای تولید مواد اولیه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: از سال 77 هشدارهای لازم در رابطه با این موضوع به مسوولان امر داده شده است، چرا که از همان موقع بافندگان فرش نسبت به عرضه خامه بی‌کیفیت معترض بوده و خواستار رسیدگی به این موضوع بودند.
وی تصریح کرد: در کارخانه تولیدکننده خامه در زنجان، پشم نامرغوب گوسفند پس از فرآوری با گازوئیل شسته می‌شود که این امر باعث کاهش چشمگیر کیفیت محصول می‌شود و قطعاً فرش بافته شده با این خامه نیز از استانداردهای لازم برخوردار نخواهد بود.
این فعال صنفی با اشاره به این‌که بی‌توجهی به کیفیت خامه باعث نابودی صنعت فرش زنجان شده است، خاطرنشان کرد: این اتحادیه به تنهایی قادر به ساماندهی وضعیت آشفته تولید خامه نامرغوب در استان نیست، به همین خاطر همه مسوولان ذی‌ربط در این رابطه باید وارد عمل شوند.
وی به رکود بازار فرش زنجان به دلیل کیفیت پایین مواد اولیه مورد مصرف، اشاره کرد و یادآور شد: در چنین شرایطی، عده‌ای اتحادیه را مقصر اصلی جلوه می‌دهند در حالی که از یک دهه گذشته، هشدارهای لازم در این رابطه به مسوولان بازرگانی استان داده شده و بی‌توجهی عده‌ای باعث چنین وضعیتی گردیده است.
جعفری با تأکید بر این‌که با سخنرانی در جلسات و همایش‌ها، وضعیت فرش زنجان بهبود پیدا نمی‌کند، افزود: برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد بسترهای لازم، از ضروریات احیاء مجدد صنعت فرش زنجان است؛ در گام نخست باید کیفیت خامه ارتقا یابد.
رییس اتحادیه پشم، خامه و کاموا فروشان زنجان، خاطرنشان کرد: با حرف نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد و باید پذیرفت که بازار فرش زنجان در حال از بین رفتن است و باید در این خصوص بیش از گذشته نسبت به هشدارهای داده شده از سوی فعالان این صنعت توجه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد