مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نارضایتی چرمشهر ورامین از خروج راحت پوست نارضایتی چرمشهر ورامی

نارضایتی چرمشهر ورامین از خروج راحت پوست
نساجی نیوز: بسیاری از واحدهای فعال در چرمشهر ورامین با کمبود مواد اولیه و قاچاق این مواد از کشور مواجه اند.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از انجمن صنایع چرم ایران، چرمشهر ورامین دارای ۱۲۵ کارخانه بوده که ۴۰ واحد آن فعال بوده و ۳۶ کارخانه تعطیل و ۴۹ کارخانه نیز نیمه تعطیل هستند. ازمیان واحدهای فعال تنها ۱۰ واحد در زمینه صنعت چرم فعالیت می کنند و سایر واحدها در صنایع دیگر سالامبور فعال هستند.
با وجودی که سال گذشته روی صادرات مواد اولیه ی صنعت چرم از کشور یعنی وت بلوی گاوی عوارض تعیین شد، اما از آن پس روند قاچاق پوست گاوی از کشور تحت عنوان پوست گوسفندی شدت گرفت : به طوری که صنایع چرم داخلی با کمبود شدید پوست گاوی مواجه شده و نفس این صنعت به شماره افتاد.
رستم پور، از فعالان صنعت چرم در چرمشهر ورامین که واحد تولدیدی اش به دلیل کمبود مواد اولیه تعطیل شده، می گوید: بیش از ۵۰ نفر در واحد تولیدی ما در چرمشهر ورامین کار می کردند، اما با افزایش مشکلات بسیاری از کارگران کارخانه شغل خود را ازدست داده و واحد عملا تعطیل شده است.
او با ابراز تأسف از قاچاق گسترده ی مواد اولیه صنعت چرم از کشور عنوان کرد: متأسفانه پوست گاوی از کشور بدون پرداخت هیچ گونه عوارضی تحت عنوان پوست گاوی از کشور انجام نمی دهند.
همزمان با تعطیلی بسیاری از کارخانه های صنعت چرم در کشور، صنایع مصرف کننده چرم نیز با مشکل مواجه شده اند. از جمله مهم ترین مصرف کنندگان محصولات صنعت چرم در کشور صنعت کفش است.
علی لشگری - عضو هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران، می گوید: صنعت کفش ایران در ۱۰ سال گذشته قربانی واردات بی رویه کفش های چینی شده است . همین اتفاق به صورت بر عکس در حال رخ دادن برای صنعت چرم است. یعنی صادرات بی رویه ی مواد صنعت چرم از کشور، فعالان این صنعت را زمین گیرکرده است.
به گفته وی، صنعت کفش وابستگی زیادی از نظر تأمین مواد اولیه ی خود به صنعت چرم دارد.
در همین حال مشاهدات از چرمشهر ورامین نشان می دهد که درصورت ادامه روند قاچاق مواد اولیه صنعت چرم از کشور و بی توجهی مسئولان به این موضوع ممکن است سایر واحدهای فعال دراین چرمشهر نیز به تعطیلی کشیده شوند.
عباس ترکمان که واحدش در چرمشهر ورامین همچنان فعال است، در این باره می گوید: سرمایه گذاری های زیادی در چرمشهر ورامین در صنعت چرم سازی شده و نباید با سیاست گذرای های اشتباه و اجرا نکردن قانون، این سرمایه گذاری ها را به باد داد.
وی می افزاید : طبق قانون روی صادرات پوست گاوی از کشور عوارض وضع شده و این قانون باید اجرا شود. اما متأسفانه هم اکنون پوست گاوی تحت عنوان پوست گوسفندی بدون پرداخت هیچ گونه عوارضی به راحتی از کشور خارج می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد