مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

افزایش قیمت فرش ماشینی بدون درنظر گرفتن قانون حذف یارانه‌ها

در نشست کمیته فرش ماشینی انجمن مطرح شد؛
افزایش قیمت فرش ماشینی بدون درنظر گرفتن قانون حذف یارانه‌ها
نساجی نیوز: موضوع افزایش قیمت فرش ماشینی در انجمن صنایع نساجی ایران مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش«نساجی نیوز»، کمیته فرش ماشینی انجمن صنایع نساجی ایران در پی افزایش برخی از هزینه‌های تولید مانند نرخ دستمزد سال جدید، افزایش قیمت مواد اولیه ناشی از کاهش تولید جهانی پنبه و دیگر عوامل موثر در قیمت تمام شده محصول، موضوع افزایش قیمت عرضه این تولیدات در بازار را مورد بررسی قرار داد.
بر اساس این گزارش، بررسی این افزایش قیمت بدون در نظر گرفتن موضوع اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها بوده و اعضای حاضر در این جلسه معتقد بودند که با آغاز سال جدید قیمت بسیاری از کالاها افزایش پیدا می‌کند و این مساله در صنعت فرش ماشینی نیز به وضوح مشاهده می‌شود.
همین گزارش حاکی است، تولیدکنندگان فرش ماشینی معتقد بودند بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت‌ها امکان ادامه تولید برای بسیاری از واحدها امکانپذیر نبوده و آنان توانایی تامین هزینه‌های تولید را نخواهند داشت.
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در این نشست ضمن قدردانی از کمک‌ها و مساعدت‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نقش این سازمان در زمان اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها و کنترل قیمت‌ها بسیار چشمگیر بوده است.
محمد مروج افزود: از زمان اجرای این قانون انجمن صنایع نساجی ایران و این سازمان در هماهنگی کامل موضوع کنترل قیمت‌ها را دنبال کرده‌اند و بسیاری از تصمیمات نیز در راستای حمایت از تولید داخل و حفظ اشتغال در کشور بوده است.
علی رضا حائری در ادامه صحبت‌های رئیس هیات مدیره انجمن گفت: با توجه به گران شدن هزینه‌های بر سر راه تولید صنایع افزایش منطقی قیمت‌ها بلامانع است.
یکی از حاضرین در جلسه، بیان کرد: افزایش قیمت فرش ماشینی در سال جاری نیز بدون در نظر گرفتن تاثیرات طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بر این صنعت بوده و علت اصلی آن بالا رفتن قیمت‌های مواد اولیه در بازارهای جهانی، نرخ جدید دستمزدها و همچنین افزایش دیگر هزینه‌های تولید خواهد بود.
تولیدکننده دیگری اجرای صحیح قانون هدفمند سازی یارانه‌ها را لازمه رشد و تحول اقتصادی کشور دانست و افزود: فعالان صنعت نساجی ایران طی ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند، فضای کسب و کار خود را متناسب با شرایط اقتصادی کشور تطبیق داده و دولت را در اجرای درست این قانون یاری کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد