مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

حمایت دولت از پنبه کاران داخلی در سال 90

خلیلیان خبر داد:
حمایت دولت از پنبه کاران داخلی در سال 90
نساجی نیوز: وزیرجهاد کشاوررزی با بیان اینکه اجرای سیاست های دولت در تولید پنبه ادامه می یابد، گفت: واگذاری های اصل 44 از سال 90 گسترش بیشتری می یابد و تولیدکنندگان واقعی را تحت پوشش قرار می دهد.
به گزارش«نساجی نیوز» صادق خلیلیان در جمع خبرنگاران، درباره نارضایتی پنبه کاران از حضور دستوری دولت گفت: دولت سیاست گذاری ها را در جهت حمایت از تولیدکنندگان قرار می دهد تا آنها علاوه بر اینکه خصوصیات کمی و کیفی محصولات خود را افزایش دهند، فروش مناسبی هم داشته باشند و در مجموع بازار برای تولید کننده و مصرف کننده راضی کننده باشد.
وی افزود: در سال 89 با سیاست ها و اقدامات دولت بازار پنبه از رونق خوبی برخوردار شد و امیدوارم که زمینه ساز افزایش تولید پنبه در سال های آینده شود و در این راستا کمک های حمایتی دولت هم ادامه پیدا می کند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال 89 اتفاق های خوبی در حوزه پنبه رخ داد تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی دولت موجب این امر شد و دولت با اعمال سیاست ها در حمایت از تولیدکننده، اتحادیه ها را هم مورد حمایت قرار می دهد.

خلیلیان در مورد نحوه واگذاری ها و اجرای اصل 44 در مورد پنبه گفت: در واگذاری ها آنچه که به سود تولیدکنندگان است انجام می گیرد ضمن آنکه پیاده کردن سیاست های اصل 44 از سیاست های راهبردی دولت است که از سال گذشته هم مقدمات آن فراهم شده است.
وی با بیان اینکه از سال 90 واگذاری ها را با گسترش بیشتری دنبال می کنیم افزود: قطعا این واگذاری ها به گونه ای است که تولیدکنندگان واقعی مورد حمایت قرار گیرند همانطور که در سال گذشته سیاست گذاری ها بدون دخالت دولت انجام گرفت.
وزیر جهاد کشاورزی در مورد نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی اظهارداشت: این وزارتخانه در جهاد سازندگی تجربه خوبی را در عمران و آبادانی روستاها و همچنین افزایش تولیدات کشاورزی داشته است که از این تجربیات استفاده خواهد کرد.
خلیلیان افزود: استفاده از این تجربیات منجر به تولید ثروت و ایجاد یک جهش اقتصادی بزرگ در کشور می شود تا علاوه براینکه ثروت عمومی جامعه افزایش پیدا کند رفاه و درآمد تولیدکنندگان و امنیت غذایی کشور تامین شود و صادرات غیرنفتی توسعه یابد.
وی تصریح کرد: از سال گذشته که طرح هدفمندی یارانه ها آغاز شد راهکارهای این وزارتخانه را سازماندهی کردیم که با این تکلیف جدید، تجدید نظری دوباره از سوی گروه های کارشناسی انجام می گیرد.
خلیلیان در خصوص اعلام دیرهنگام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: اعلام خرید تضمینی در دیماه انجام شد و ممکن است اطلاع رسانی آن دیرهنگام انجام شده باشد اما به بخش های ذی ربط ابلاغ شده است.
وی افزود: برای اینکه محصولات از نظر کمی و کیفی افزایش یابند باید با کاهش قیمت تمام شده و حمایت از خرید های تضمینی اینکار انجام گیرد و فقط نمی توان از طریق خریدهای تضمینی به این اهداف دست یافت.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیاست ما در خرید تضمینی افزایش بهره وری و افزایش عملکرد در واحد سطح به اضافه افزایش قیمت های تضمینی است که باید با تلفیق این اهداف، درآمد کشاورزان را افزایش داد.
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا گفت: کارگروه عرضه محصولات کشاورزی فعال است و اوایل امسال در دیدارهای نوروزی با مسئولین بورس کالا مقرر شد که بیش از گذشته این محصولات در بورس عرضه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد