مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پایین بودن قدرت خرید مصرف کنندگان رکود تورمی قابل توجهی بوجود می

نیلفروش‌زاده، بیان کرد:
پایین بودن قدرت خرید مصرف کنندگان رکود تورمی قابل توجهی بوجود می آورد
نساجی نیوز: عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، در خصوص وضیعت واحدهای نساجی در سال آینده، گفت: با شرایطی که در سال 89 در صنعت نساجی اتفاق افتاده، تعداد قابل توجهی از واحدهای این صنعت متوقف و بقیه در شرایط بسیار بحرانی بسر می‌برند.
به گزارش«نساجی نیوز» حسن نیلفروش زاده عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، با مقایسه صنعت نساجی با دیگر صنایع در تمام کشورها صنعتی و نیمه صنعتی، بیان کرد: صنعت نساجی در دنیا در مقایسه با سایر صنایع به دلیل تولید در کشورهای نیمه صنعتی با مزد پایین شرایط خاص و رقابت با آنها بسیار سخت می‎باشد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران اذعان داشت: در سال‌جاری دو اتفاق بزرگ در کشور در مجموعه صنعت نساجی رخ داده، یکی تصمیم بسیار غلط ممنوعیت ورود پنبه در مقطع خرید کارخانجات از خارج از کشور در شهریور ماه که هنوز قیمت‎ها افزایش نیافته بود و موضوع دوم اجرای طرح هدفمند‌کردن یارانه‎ها که در این خصوص نیز با عنایت به افزایش قابل توجه هزینه‎ها هیچ گونه کمکی به صنعت نساجی نشده است.
وی گفت: علاوه بر دومسئله قبل، اضافه افزایش قیمت حواله‎ای ارز و خرید نقد مواد اولیه و مواد شیمیایی قطعات یدکی مورد نیاز از خارج کشور و مشکلات ایجاد شده به عنوان تحریم کمپانی‌ها و ده‌ها مورد ریز دیگر همه باعث افزایش شدید قیمت تمام شده محصول شد و کارخانجات به دلیل اشباع بازار از پارچه‎های وارداتی رسمی و قاچاق نتوانستند این افزایش سنگین هزینه‎ها را از مشتریان دریافت کنند.
به گفته وی، شرایط اتفاق افتاده باعث شد تعداد قابل توجهی از واحدها متوقف و بقیه در شرایط بسیار بحرانی بسر ببرند.
نیلفروش‌زاده در خصوص فراز و نشیب‌های صنعت نساجی در سال آینده تصریح کرد: برای سال آینده نیز افزایش شدید قیمت محصول را پیش بینی می‎کنم که به دلیل پایین بودن قدرت خرید مصرف‎کنندگان رکود تورمی قابل توجهی رخ خواهد داد و زمینه ورود کالای قاچاق چینی مهیا خواهد شد که واجب است مسئولین مربوطه از هم اکنون تدابیر جبرانی بی‌اندیشند.
وی بیان کرد: با توجه به ویژگی های ذکر شده و جهت حفظ حداقل سطح اشتغال موجود، باید شرایطی ایجاد شود که قیمت تمام شده محصول کنترل و دولت نیز از محل 30 درصد درآمدهای طرح هدفمند‌کردن یارانه‎ها به این صنعت کمک ویژه کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد